Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok Robben blir avgjørende for kampene mot Liverpool, etter skaden har Robben lekt seg med det meste av forsvar, og uansett, hvorfor er det Arbeloa som skal passe på Robben? Robben har for det meste spilt på høyrekant de siste kampene, og bytter ofte hvilken side han spiller på flere ganger under en kamp.

Lenke til kommentar
Tror nok Robben blir avgjørende for kampene mot Liverpool, etter skaden har Robben lekt seg med det meste av forsvar, og uansett, hvorfor er det Arbeloa som skal passe på Robben? Robben har for det meste spilt på høyrekant de siste kampene, og bytter ofte hvilken side han spiller på flere ganger under en kamp.

Nei, da beklager jeg for å være litt uvitende her. Har hørt mye om at Robben har herjet etter forrige skade ja, og tok det som gitt at det var som ren venstrekant. Men da får han leke litt med Arbeloa OG Aurelio da selvom sistnevnte er litt bedre. Og bra å se at du tror han blir avgjørende i de kampene og, da har jeg ihvertfall litt peiling :)

@veldigsaklig: God sesong ja, men om han kan holde nivå med en av verdens beste ving når han er i form uten noen form for skade (ja, det syns jeg) er en annen ting.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ikke uvanlig å tro at Robben spiller venstrekant, :) det er jo tross alt først nå de siste ukene at han har spilt på høyre. Tingen er at Robben ikke er veldig sterk på innlegg, men gjør det veldig bra på høyre så han kan bruke venstrefoten sin til å skyte.

Robben var jo allerede en utrolig spiller i Chelsea, en skam med de skadene, ellers hadde han nok vært regnet som en av verdens beste for lenge siden (virker som det er først nå at mange får opp øynene sine for han), men formen har vært fantastisk, på de siste 7 kampene står han med 5 mål og 4 målgivende.

Her er også målet til Higuain, kvalitetmål, Higuain har utviklet seg fantastisk i år.

http://www.tv2sporten.no/fotball/spania/article2550700.ece

Edit: merker meg også at folk i Anfield tråden klager på at Liverpool er dårlige til å forsvare seg mot dødballer, er verdt å merke seg at vi er ganske gode på å score på dødballer, spesielt S. Ramos.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Robben blir den offensive nøkkelfaktoren, helt klart, og jeg tror han vil herje mot dette Liverpool-forsvaret. Higuain har dessverre enda til gode å virkelig brilljere mot store lag, men når han trekker frem storspillet er det jo få som kan stoppe han også. Raul putter jo også som regel i slike kamper.

Den største nøkkelen blir allikevel Pepe og Casillas slik jeg ser det. Sistnevnte er i form, og Pepe har jo gått skadefri veldig lenge nå. Få som kan hamle opp med Pepe i slag, og er det noen som kan få Torres sur er det han. Pepe er en av få stoppere som tar Torres både på styrke og fart, og forhåpentligvis drar han frem det beste i disse to kampene.

Torres frykter jeg egentlig ikke spesielt, verre med Gerrard som har en ekstrem evne til å stå frem når laget spiller dårlig og avgjøre kamper, men Gago-Diarra er en bra doble pivote som på en god dag kan ta han ut. Kuyt møter vel Heinze, og nederlenderen bruker å score i slike kamper. Han løper som en gal og sliter ut forsvaret i slike kamper. Det er vel derfor Kuyt og Gerrard jeg frykter mest. Hvor typisk hadde det ikke vært med en sen og avgjørende Kuyt-scoring?

Jeg håper i hvert fall at Ramos klarer å få banket inn tålmodighet i spillerne sin skalle. 0-0 er ikke et elendig resultat hjemme, men jeg frykter at hvis det går lang tid vil stresset komme og man kan fort få en sen scoring i fleisen. Med tap er man ille ute foran møtet på Anfield.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Torres frykter jeg egentlig ikke spesielt, verre med Gerrard som har en ekstrem evne til å stå frem når laget spiller dårlig og avgjøre kamper, (...) Det er vel derfor Kuyt og Gerrard jeg frykter mest. Hvor typisk hadde det ikke vært med en sen og avgjørende Kuyt-scoring?

Akkurat dette er vel typisk for Torres også, det er ikke mange timene siden han gjorde akkurat lik ;)

Lenke til kommentar

Syns Gerrard er en mye større trussel og en x-faktor enn Torres når det gjelder det å avgjøre vanskelige kamper, men det er jo en noe vanskelig sammenligning pga. posisjoner.

Jeg føler i hvert fall at Gerrard er en spiller som vil mer og tar et mye større ansvar, og en spiller det er mye vanskeligere å ta ut av kampen. Han har så mange strenger å spille på, og jeg tror Lass og Gago vil få en vanskeligere oppgave enn Pepe.

Lenke til kommentar

Herregud hvor mange poeng topplagene gir bort i gavepakker i år. Før årets første kamp lå vi på femteplass, bak Sevilla, Atletico og Valencia (to tilo ett poeng) og likt med Villarreal. En måned senere har vi jo virkelig tatt et hardt grep om andreplassen. Nå er det 9 poeng ned til Sevilla, 10 til Valencia og Villarreal og 12 poeng ned til bitte-lille-bror. Artig at et lag som Malaga er tre poeng bak tredjeplasen. Haha.

Syns nivået i år virkelig er elendig og miserabelt. Barcelona er fantastiske, Real Madrid har etter hvert kommet seg, men nivåforskjellen blir bare større og større. Atletico var jo liksom årets utfordrer, men de har en laaaaaaaaang vei å gå, Villareal har ikke klart å følge opp fjoråret, Sevilla er jo ikke det de var under Ramos og Valencia er synonymt med turbulens og styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...