Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldigvis fikk Diarra plassen i CL, for selv om det burde være opplagt vet man aldri med ledelsen i Real Madrid for tida. Til sommeren håper jeg man kan få inn Ronaldo/Ribery, Kaka og en ny venstreback. Selvsagt ikke både Kaká og Ronaldo, men med en ny president kan man iallefall håpe på en av dem. Så kan man kvitte seg med Van der Vaart, Heinze, M. Diarra (vi har uansett tre pivotes hvis De la Red kommer tilbake) og Salgado.

Håper også at Raúl enten legger opp eller i det minste får mye mindre spilletid neste sesong, nå som han er i ferd med å slå Di Stefano sin rekord. Han er rett og slett ikke god nok lenger. Synes det er synd vi kjøpte Huntelaar nå i vinter ... virker ikke til å være god nok for Real Madrid, og vi kunne heller spart pengene og brukt dem på en bedre spiss/offensiv midtbanespiller/ving.

Lenke til kommentar
Til sommeren håper jeg man kan få inn Ronaldo/Ribery, Kaka og en ny venstreback. Selvsagt ikke både Kaká og Ronaldo.

Kanskje det hadde vært greit å ikke kjøpe stjernespillere for en gangs skyld? :)

Akkurat nå er stjernespillere akkurat hva vi trenger. Er langt færre stjerner i Real Madrid enn i de fleste andre topplagene for tida, og laget er iforhold til tidligere kjedelig og grått. I tilllegg har man veldig mye penger, så man bør kunne bruke dem på spillere som gir laget det lille ekstra både i ligaen og ikke minst i Champions League. Det er ganske lenge siden Galacticos-perioden nå, og offensivt er det vel bare en skadeutsatt Robben man kan kalle for en stjerne. Higuain kan bli veldig god, men er fortsatt ung.

I tillegg synes jeg at det å kjøpe stjerner som koster en del mer, men også spiller mye bedre er en langt bedre taktikk enn det å kjøpe en haug med middels spillere, slik som det er gjort de siste årene. Bare tenk på Liverpool, Torres eller Keane? Når det har med Real Madrid å gjøre er opplagt i en annen klasse, men nå er også Real Madrid muligens verdens største klubb.

Lenke til kommentar

Reals kjøp på Faubert (who?), Yattara (who?) og Diarra sier egentlig det meste.

Real Madrid hadde jo også en grei taktikk for litt siden da de kjøpte talenter som Gago, Higuain, Marcelo, Drenthe osv.

Greit at vdV ikke har prestert iår, men jeg syntes han burde få sjansen og ikke bosse han med engang sånn som Pool gjorde med Keane. Ellers skjønner jeg ikke hva Mamadouh Diarra gjør i Real. Samme med Salgado og Saviola. Metzelder er heller ikke noe å skryte av, men en god og grei back-up.

Dessuten i likhet med Raul, å burde også Cannavaro legge opp. Han holder heller ikke mål. Neste sesong kommer Ezequiel Garay inn da, og stopperparet Garay - Pepe høres solid ut. Med en av verdens beste høyreback i Ramos med en solid back-up i Torres burde forsvar fireren til Real bli bedre ut neste sesong. Marcelo har kanskje utviklet seg han også. Har ikke sett så mye til han i år i La Liga, men i OL i Beijing var han jo syk! (iiiiii)

Lenke til kommentar

Hehe, det ble litt klumsete formulert. Poenget er at jeg synes det er bedre å bruke 30 millioner pund på Berbatov enn å bruke 20 millioner pund på Keane. At øker man ambisjonsnivået og prisene litt så får man ofte mer igjen for pengene. Hadde ikke Real Madrid kjøpt Huntelaar hadde man kunne brukt pengene på en Ronaldo, Villa, Kaká, Ribery.

Lenke til kommentar
Så du mener at det var usmart av Liverpool å bruke penger på Torres, og at United brukte penger på Berbatov?

Skjønner egentlig ikke hva du mener... :p

Lol, han mener.

Hvorfor bruke drita mye penger på Keane når du kan bruke de på Torres, eller for den slags skyld Berbatov? Er sånn jeg tenker når jeg kjøper en burger eller en sjokolade til over 30-40 kroner vett. ;) Da tenker jeg "hvorfor i helvette brukte jeg 40 kroner på det når en kebab koster 35?!" :p

EDIT: Elyas Machera forklarte det 100 ganger bedre enn meg.

Endret av Rexbatov
Lenke til kommentar
Reals kjøp på Faubert (who?), Yattara (who?) og Diarra sier egentlig det meste.

Real Madrid hadde jo også en grei taktikk for litt siden da de kjøpte talenter som Gago, Higuain, Marcelo, Drenthe osv.

Greit at vdV ikke har prestert iår, men jeg syntes han burde få sjansen og ikke bosse han med engang sånn som Pool gjorde med Keane. Ellers skjønner jeg ikke hva Mamadouh Diarra gjør i Real. Samme med Salgado og Saviola. Metzelder er heller ikke noe å skryte av, men en god og grei back-up.

Dessuten i likhet med Raul, å burde også Cannavaro legge opp. Han holder heller ikke mål. Neste sesong kommer Ezequiel Garay inn da, og stopperparet Garay - Pepe høres solid ut. Med en av verdens beste høyreback i Ramos med en solid back-up i Torres burde forsvar fireren til Real bli bedre ut neste sesong. Marcelo har kanskje utviklet seg han også. Har ikke sett så mye til han i år i La Liga, men i OL i Beijing var han jo syk! (iiiiii)

Enig i mye av det du sier. Glemte å nevne Saviola på lista av spillere jeg vil ha ut, men får unnskylde meg med at det er åpenbart. :) Cannavaro er da ikke dårlig for tida, men kommer nok til å reise til Italia til sommeren uansett. Tror også at Garay kan vise seg å være et veldig godt kjøp. M. Diarra har jo ikke vært så dårlig, men ser ikke vitsen i å ha ham der lenger (så lenge Lass fortsetter den fine formen iallefall). Derfor skjønner jeg ikke hva som er problemet med kjøpet av Lass, spesielt når M. Diarra er ute resten av sesongen, og han har vist seg å være bedre i tillegg.

Gago og Higuain har jo vært veldig gode kjøp, og burde være en del av framtidsplanene til klubben. Marcelo har jo rett og slett vært dårlig denne sesongen, og har jo blitt utelatt av kamptroppen de siste par kampene. Jeg synes ikke det er helt fortjent, da han har vært bedre enn Heinze i det minste, men han har uansett ikke vist sitt potensiale denne sesongen. Drenthe har potensiale, men bør muligens leies ut neste sesong.

Lenke til kommentar

Hehe, skjønner det. Sånne spiller som Saviola, Crespo osv burde legge opp, eller gjøre som Roy Maakay; dra til hjemlig liga. Han gjør det forsåvidt bra i Nederland tror jeg.

Ok, er enig i at Cannavaro ikke er så dårlig for tiden, men i begynnelsen av sesongen holdt Cannavaro ikke mål, sammen med hele forsvarsfireren. Ramos har jo også kommet seg (kanskje pga håret? Hadde jo sykt stygt for litt siden).

M.Diarra får jo en helt umulig oppgave så tror han også vil bort fortest mulig. Det er nok best for begge parter.

Så Marcelo har vært dårlig ja. Savnet han litt da jeg ikke så han i start ellerveren eller på benken. Skikkelig gøyt å følge med på sånne spillere. Men har jo sett Heinze de siste kampene, og Marcelo kan umulig ha vært dårligere enn han?

Jeg tror faktisk at Real hadde tjent mer på å kjøpe Carlos Tevez for 20£m istedenfor Huntelaar (prisen til Hunter kan jo stige til 27£m?). United kunne trengt litt penger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...