Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt ikke enig, Metzelder er en spiller vi trenger og som ikke minst tåler å sitte på benken, Drenthe (gi han en sesong til), Vdv (Selvfølgelig!), Salgado (Siden han er vice-captain).

Oisann... Tror du har misforstått litt. Lista var ikke basert kun på hvem jeg har lyst til at Real Madrid skal kvitte seg med! Tok egentlig utgangspunkt i hvem som ser ut til å forlate klubben. Enig i at Metzelder og Drenthe kan være greie å ha på benken. Hadde ikke listet opp disse eller Marcelo, Higuain og til dels Saviola hvis jeg skulle ha laget en liste om hvem jeg vil ha ut!

Det å beholde Salgado på bakgrunn av at han er visekaptein er litt for tynt. Men tror egentlig ikke at det nytter å selge han nå. Blir opp til han selv å trekke seg, noe jeg som sagt tror skjer etter denne sesongen.

Van der Vaart har frem til sommeren å overbevise meg, men vil nok mest sannsynlig ikke felle en tåre om han drar.

Artig med slike diskusjoner hvor man tror man er uenig, mens man egentlig er enige (sett bort i van der Vaart som jeg vet du er uenig i) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener alle de forlater Madrid tror jeg du må tru om igjen, hvis vanvittige 8 personer forsvinner ut dørene vil jeg nesten se på det som en liten "revolusjon". I min øyer: Utrolig usannsynlig. ;)

Tipper det er 2-3 stk som forsvinner til sommeren, hvem det blir kommer også selvsagt mye an på hvem Madrid har mulighet til å skaffe som en evt. erstatter, og igjen så kommer det an på hvem som blir President i klubben.

Lenke til kommentar
Hvis du mener alle de forlater Madrid tror jeg du må tru om igjen, hvis vanvittige 8 personer forsvinner ut dørene vil jeg nesten se på det som en liten "revolusjon". I min øyer: Utrolig usannsynlig. ;)

Tipper det er 2-3 stk som forsvinner til sommeren, hvem det blir kommer også selvsagt mye an på hvem Madrid har mulighet til å skaffe som en evt. erstatter, og igjen så kommer det an på hvem som blir President i klubben.

Da svarer jeg som du svarer meg; Hvis du mener at bare 2-3 forsvinner i sommer må du tro om igjen!

Per i dag har vi 28 spillere (medberegnet Garay som kommer til sommeren), altså må minst 3 stk vike allerede. Så kan du ta med at det er presidentvalg i sommer, noe som normalt vil tilsi 2-3 nye spillere eller i ekstreme tilfeller ala sist 5! Derfor regner jeg med at det er 5-7 stk som stikker i sommer! Nøyaktig hvem og hvor mange vil avhenge av spillerkjøp, men som sagt vil jeg bli forbauset hvis det er mindre enn 5 stk som drar i sommer.

Hadde vært artig med et veddemål om det her, med en symbolsk gevinst som en kommentar i signaturen til taperen ;)

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar
Hadde vært artig med et veddemål om det her, med en symbolsk gevinst som en kommentar i signaturen til taperen ;)

Det er max oppbrukt ;)

Det var da en dårlig unnskyldning for å slippe unna veddemålet :!:

Hvis du har noen bedre ideer om hva vi kan vedde kan du jo komme med de, for når du er så skråsikker som du er, burde du jo være mer enn villig til å være med på dette ;)

Og til Sindre:

Håper jo egentlig det samme som deg, men føler samtidig at vi mangler en spiller som kan dra resten av laget opp. Et kjøp av Kaka eller Ronaldo er nesten nødvendig for at vi skal kunne regne oss selv som et av de beste lagene. Dersom vi ikke får slike spillere vil jeg som deg heller foretrekke å satse på egne spillere som Granero istedet for å kjøpe inn ennå en "van der Vaart-type".

Synes egentlig ikke Real Madrid er noe særlig større kjøpelag enn de andre toppklubbene. Hvis du ser på Arsenal, finner du vel neppe en spiller som ikke er kjøpt. Real Madrid har tross alt 8 spillere registrert som startet karrieren i Real Madrid. Tror nok det er flere enn mange av de andre toppklubbene! :new_woot:

Lenke til kommentar
Det var da en dårlig unnskyldning for å slippe unna veddemålet :!:

Hvis du har noen bedre ideer om hva vi kan vedde kan du jo komme med de, for når du er så skråsikker som du er, burde du jo være mer enn villig til å være med på dette ;)

Skråsikker er jeg ikke, som jeg har nevnt før så kommer det helt an på hvem som blir president og hvem som presterer i år ;)

Lenke til kommentar

Oh yes, hva som skjer kan ingen spå, det avhenger av voldsomt mange faktorer.

Spill resten av sesongen, både for lag og enkeltspillere, trofeer... Og selvsagt mest av alt president og trener. Kanditatene kan fort finne på å kaste Ramos til fordel for egne løsninger, han har jo bare kontrakt frem til sommeren uansett.

Lenke til kommentar

Tror Ramos blir ved mindre han vil dra selv, laget kollapser frem mot sommeren eller hvis Martinez vinner presidentvalget. I så fall er det nok Hierro som overtar trenerrollen tror jeg. Hadde jo i utgangspunktet ikke vært så ille det heller.

Hvis trenervalget står mellom disse to er jeg egentlig ganske likegyldig føler jeg, hvis ikke Ramos imponerer noe enormt som med en CL-finale eller rett og slett bare å få laget til å spille god gammel tic-tac fotball som i "gamle dager" (mine gamle dager vil tilsi på begynnelsen av 2000-tallet :p)

Føler ikke at det er så mange reelle konkurrenter til Ramos, så det er nok ikke mange av presidentkandidatene som stiller med egen trener.

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar

Hvem håper folk flest her på som president forresten?

Jeg håper selvfølgelig på Perez, siden han har bevist før at han er flink til å profilere klubben på en mer verdig måte enn Calderon. Han er også kapabel til å få tak i de store profilene, som i de fleste tilfellene faktisk er gode spillere. Han var vel på mange måter akkurat det motsatte som Calderon.

Vet at det kommer mye kritikk her nå hvor dere sier at han gjorde mye galt osv, men i motsetning til Calderon innså han sine egne feil og trakk seg av EGEN FRI VILJE! Bare det må da kunne bevise at han virkelig setter klubben foran seg selv. Selv om de 2-3 siste årene hans var dårlige, veier de 3 første årene opp for dette med god margin. Nekter å tro at han vil gjøre de samme feilene igjen.

Dersom han ikke stiller til valg, går jeg nok for Palacios som jeg holdt en knapp på for 2 år siden. Martinez setter jeg på en god tredjeplass, men skulle gjerne ha visst litt mer om han

Lenke til kommentar
Rød Tråd: Vi trenger en Ballvinner ;)

Føler mer at vi trenger en balltriller! En som kan roe ned spillet og spille fri andre. Kun Guti og Gago som er av den typen i klubben i dag. Guti er litt varierende i formen og nærmer seg tampen på karrieren. Gago er for all del god, men vi trenger absolutt en litt mer offensiv type med bedre dribleferdigheter for å komplementere resten av laget.

Vi har jo Diarra x 2, Gago og de la Red som alle har bevist at de kan dette med ballvinninger(selv om de to Diarra'ene er usikre kort, en med tanke på varierende innsats og den andre som kun har spilt i kort tid i Madrid).

Enig med deg angående Marcelo, om vi ikke skal bruke han i forsvar kunne vi jo ha brukt han på vingen for det står ikke på de offensive ferdighetene hans. Når vi dessuten spiller med to ankere på banen kunne jo en av dem fylle tomrommet for Marcelo når han er langt opp på banen. Ser uansett ikke noen store svakheter ved han sammenlignet med han som innehar den posisjonen til daglig; Heinze!

Jeg har egentlig aldri vært noen stor fan av Sneijder eller noen andre nederlendere for den saks skyld (bortsett fra Seedorf, som jo egentlig ikke er så mye nederlandsk av seg). Sneijder startet bra i Real Madrid, før han falt litt fra. Nå etter at Ramos har tatt over roret, har Sneijder nådd et nytt bunnpunkt. Dette merker man ved at du ikke ser noe særlig til han før han blir byttet ut i likhet med Raul.

Sneijder har også irritert meg noe grenseløst gjennom hele karrieren ved å flere ganger heller velge å skyte selv utenfor 16-meteren istedetfor å gi en liten stikkpasning til en lagkamerat som ville ha befunnet seg alene med keeper. Når han så blir genierklært for at han scorer på et par av de dusintalls sjansene han forbruker forstår jeg lite. Ville heller ha foretrukket en pasning slik at det kunne blitt tredobbelt så mange mål.

Angående dette med å skyte foran å sentre, virker det å være en tendens blant flere nederlendere. Robben har vært en av de tydeligste på dette området i det siste, men i motsetning til Sneijder skaper Robben målsjansen selv og går gjerne innenfor 16-meteren før han løsner skuddet. Van der Vaart har også en slik tendens lignende Sneijder, men har enda lavere treffprosent.

Lenke til kommentar
Vi har jo Diarra x 2, Gago og de la Red som alle har bevist at de kan dette med ballvinninger(selv om de to Diarra'ene er usikre kort, en med tanke på varierende innsats og den andre som kun har spilt i kort tid i Madrid).

De la Red er da ingen ballvinner, men mer so du etterlyser en Balltriller ;)

Diarra regner jeg med er på vei ut dørene til Madrid, og jeg føler Lassana blir litt "lett"-type til denne nokså "eksakte" oppgaven (Men det er for tidlig å si noe som sagt). Jeg ønsker en type ala P. Vieira, stor, mandig, taklingssterk og det siste som Lassana mangler: Lederegenskaper.

Hvem som kan tiltre denne rollen (som jeg ønsker) er jeg usikker på, Gattuso er "ledig" på markedet (Iforhold til Pris og vilje ved å dra), men han blir for puslete tror jeg, tenna som pitbuller har, har dessverre Gattuso mistet, og det er enda uvisst hvordan han vil prestere etter skaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...