Giallorossi Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Real Madrid har nok råd til det, men klubben er ikke like attraktiv som den var, og ledelsen er heller ikke på langt nær like dyktige som Florentino var akkurat på dette området. Han kunne hente hvem som helst pga. et ekstremt kontaktnett og en utrolig nese for forretninger. 100 millioner er jo direkte billig i dagens marked. Se hva Berbatov, Keane, Bellamy og Palacios gikk for. I dag får man ikke mye for under 100 millioner, til og med talenter fra Sør-Amerika ligger rundt der. Man fikk van der Vaart for den prisen siden kontrakten hans gikk ut til sommeren, men det skjer ikke ofte. På papiret et røverkjøp, men han har jo ikke akkurat innfridd... Kanskje litt dårlig formulert fra min side, mente at RM heller brukte budsjettene sine på flere spiller(e) enn en enkelt. Hehe, da mener jeg du har et direkte feil syn på overgangssummer, du får vanvittig gode kjøp for rundt en hundrings, men når en klubb som Madrid kommer på banen blir overgangsummen(e) ofte dyrere, hvorfor? Fordi klubben har øst rundt med penger på diverse (Ofte idiotiske) spillere tidligere. Det du direkte sier er at det omtrent ikke er mulig å skaffe seg en svært god spiller for hundringsen, er vel innlysende at det er feil (og det tror jeg du skjønner selv). Hvordan skulle mindre klubber ellers overlevd ( ). Problemet til RM er at de kjøper overprisede spillere, Lassana er vel et evig godt eksempel på det. Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Fiorentino Perez er heiteste kanditat til å vinne valget i sommer, han er stor favoritt. Han har lovt at hvis han blir valgt som president så kjøper han Kaka og Wenger. Han har allerede inngått en avtale med Kaka på 600 mill når han blir valgt, også har han gått ut å sagt at Wenger skal få samme gamle frie rollen i Real som i Arsenal. Har man penger, så bruk dem. Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Kanskje litt dårlig formulert fra min side, mente at RM heller brukte budsjettene sine på flere spiller(e) enn en enkelt. Der er vi veldig uenige. Jeg mener at problemet til Real Madrid er at de kjøper for mange spillere, jeg hadde heller sett at de brukte pengene på én virkelig god spiller. Før var det motsatt, men jeg syns klubben bør klare å finne en balansegang mellom det Florentino holdt på med og det Calderón gjorde. Før var det for mange stjerner og entertainere i Madrid, nå syns jeg det er for få. Mange kjempespillere og spennende navn, men vi mangler en skikkelig crack. Det du direkte sier er at det omtrent ikke er mulig å skaffe seg en svært god spiller for hundringsen, er vel innlysende at det er feil (og det tror jeg du skjønner selv). Hvordan skulle mindre klubber ellers overlevd ( tongue.gif). Hva mindre klubber gjør er da ganske irrelevant, en spiller som er en god forsterkning for et middels lag er i det færreste tilfeller en god forsterkning for Real Madrid. Man må se på toppklubbene og hva de gjør. Manchester United har hatt noen gode billigkjøp de siste årene (Vidic og Evra), men husk at Tosic, som er en serber med et ganske ubeskrevet blad nettopp ble hentet for 15 millioner pund. Det er andre tider nå, og en storklubb får ikke mye for 100 millioner kroner. Talentprisene har jo også gått i været. Man kan selvsagt hente til seg unggutter for en billig penge og utvikle de over noen år, men disse spillerne er jo ikke direkte forsterkninger og spiller gjerne nede i systemene først. Arsenal har jo klart å bruke lite penger, men Arsenal-modellen hadde aldri fungert i Real Madrid, ikke syns jeg den har gitt Arsenal så voldsomt mye heller, Wenger må jo starte på nytt annenhvert år. Jeg er ikke uenig i at Real Madrid har blåst opp overgangssummer, men det er få signeringer de siste årene som har vært dårlige. Diarra var dyr, men sammenligner man med andre vinterkjøp (Tosic, Bellamy, Palacios) er det jo ikke så voldsomt for en fransk landslagsspiller som har vært en av Premier Leagues beste spillere i år. Han ser jo også ut til å kunne forsvare prislappen. Huntelaar frykter jeg mer og mer ser ut som et bomkjøp... Dessverre. 27 millioner euro for en spiller fra Æresdivisjonen er for mye penger. Men for all del, de skal begge få tid. Det snur fort, og i sommeren kan man jo fint omtale Huntelaar som et knallkjøp og Diarra som en flopp. Endret 22. januar 2009 av Higuain Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Diarra en av Premier Leagues beste spillere i år? Mener du i 08/09 sesongen altså, der han har vært skadet (tror jeg) og ikke spilt så fryktelig mye heller? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Diarra en av Premier Leagues beste spillere i år? Mener du i 08/09 sesongen altså, der han har vært skadet (tror jeg) og ikke spilt så fryktelig mye heller? Selvasgt baserer han seg på 2008-sesongen til Diarra. Endret 22. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Hva mindre klubber gjør er da ganske irrelevant, en spiller som er en god forsterkning for et middels lag er i det færreste tilfeller en god forsterkning for Real Madrid. Man må se på toppklubbene og hva de gjør. Manchester United har hatt noen gode billigkjøp de siste årene (Vidic og Evra), men husk at Tosic, som er en serber med et ganske ubeskrevet blad nettopp ble hentet for 15 millioner pund. Det er andre tider nå, og en storklubb får ikke mye for 100 millioner kroner. Talentprisene har jo også gått i været. Man kan selvsagt hente til seg unggutter for en billig penge og utvikle de over noen år, men disse spillerne er jo ikke direkte forsterkninger og spiller gjerne nede i systemene først. Arsenal har jo klart å bruke lite penger, men Arsenal-modellen hadde aldri fungert i Real Madrid, ikke syns jeg den har gitt Arsenal så voldsomt mye heller, Wenger må jo starte på nytt annenhvert år. Jeg er ikke uenig i at Real Madrid har blåst opp overgangssummer, men det er få signeringer de siste årene som har vært dårlige. Diarra var dyr, men sammenligner man med andre vinterkjøp (Tosic, Bellamy, Palacios) er det jo ikke så voldsomt for en fransk landslagsspiller som har vært en av Premier Leagues beste spillere i år. Han ser jo også ut til å kunne forsvare prislappen. Huntelaar frykter jeg mer og mer ser ut som et bomkjøp... Dessverre. 27 millioner euro for en spiller fra Æresdivisjonen er for mye penger. Men for all del, de skal begge få tid. Det snur fort, og i sommeren kan man jo fint omtale Huntelaar som et knallkjøp og Diarra som en flopp. "Det koster å være stor" - Enig i den. Selvsagt går prisene oppover, men når RM og andre storlag kommer på banen blir prisen(e) på en spiller økt med ganske mye, "problemet" er bare det at RM ikke klarer å slutte forhandlingene til klubben, de må sette et standpunkt: "Dette er for dyrt". Virker rett og slett som om RM i enhver overgangsdiskusjon blir presset oppover og oppover. Lenge før Lassana kom til RM, var det snakk om en overgang på "lave" 80-100 millioner, men av en eller annen grunn endret overgangspraten til 200 mill. Som du sier: Videreutvikling er uaktuelt for Madrid, det har jeg aldri ytrett mening om at de skal heller. Forskjellen er bare det at de ikke (alltid) må kjøpe det største talentet fra Argentina/Brasil. Det er definitivt mulig å skaffe seg gode spillere til en hundrings, problemet er bare det at RM må sette ned foten. Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Diarra en av Premier Leagues beste spillere i år? Mener du i 08/09 sesongen altså, der han har vært skadet (tror jeg) og ikke spilt så fryktelig mye heller? Tenkte kalenderåret 2008, vanskelig tilvenning i januar... Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Diarra en av Premier Leagues beste spillere i år? Mener du i 08/09 sesongen altså, der han har vært skadet (tror jeg) og ikke spilt så fryktelig mye heller? Tenkte kalenderåret 2008, vanskelig tilvenning i januar... Daså Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) [Selvsagt går prisene oppover, men når RM og andre storlag kommer på banen blir prisen(e) på en spiller økt med ganske mye, "problemet" er bare det at RM ikke klarer å slutte forhandlingene til klubben, de må sette et standpunkt: "Dette er for dyrt". Virker rett og slett som om RM i enhver overgangsdiskusjon blir presset oppover og oppover. Lenge før Lassana kom til RM, var det snakk om en overgang på "lave" 80-100 millioner, men av en eller annen grunn endret overgangspraten til 200 mill. Prisen på Diarra gikk nok opp da City kom inn i bildet. De fikk vel også akseptert et bud og tilbød Diarra mer lønn om jeg ikke husker feil. Tipper prisen hadde blitt 120-130 millioner uten Citys innblandelse. Men jeg er enig i at Real Madrid bør bli flinkere til å sette foten ned og heller gå for andre alternativer og legge litt press på selgende klubber. Litt idiotisk at klubben faktisk gjorde det i sommer... Da het transfermålet David Villa, og han ble 5 millioner euro for dyr. Tabbe? I think so. Mye artig i media i disse presidenttider. - Pérez vil slå seg sammen med Zidane og hente Wenger og Kaká. - Calderón hadde sikret seg avtaler med Agüero og C. Ronaldo til sommeren - 140 millioner euro til sammen, den avtalen er nå terminert. - Boluda vil hente nevnte C. Ronaldo (selvsagt) og Benzema Dette blir en lang medievinter med mye bullshit Endret 22. januar 2009 av Higuain Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Skrev et langt innlegg, helt til jeg innså at absolutt alt var Bullshit :!: Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Når er neste kamp folkens? Stream? www.realmadrid.no står det mye fint på, også marca.com Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Må bare rette litt her. Summen du sier Utd kjøpte Tosic for er vel summen for både han og Ljacic(sp?) kombinert der sistnevnte regnes som det største talentet. Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Må bare rette litt her. Summen du sier Utd kjøpte Tosic for er vel summen for både han og Ljacic(sp?) kombinert der sistnevnte regnes som det største talentet. Aha, googlet det bare, og var vel for kjapp. Ser det nå, 15-18 millioner pund for begge avhengig av kilde. Da blir saken annerledes. Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Må bare rette litt her. Summen du sier Utd kjøpte Tosic for er vel summen for både han og Ljacic(sp?) kombinert der sistnevnte regnes som det største talentet. Aha, googlet det bare, og var vel for kjapp. Ser det nå, 15-18 millioner pund for begge avhengig av kilde. Da blir saken annerledes. Si unnskyld da!!!! Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Men for å dra tråden over til noe annet. Når alle er skadefrie til sommeren, hva skal vi da gjøre? Real Madrid vil ha en gigantisk stall, spesielt på midtbanen er det ekstremt med spillere. I forsvaret trengs det vel ingen opprydning, angrepet er mer usikkert. På midtbanen vil vi ha Diarra x2, Gago, Sneijder, Parejo, van der Vaart, Guti, García og de la Red (ser det ut som). Da snakker vi to-tre plasser og altfor mange gode spillere. Jeg mener vel egentlig at vi kun kan ha én Diarra i klubben, og at man kanskje burde prøve å få solgt Mahmadou i sommer. Gago vil jeg se, og Lassana har hitill vist seg som et bra valg. De la Red er en av mine favoritter, og Sneijder er selvsagt også ganske bankers. Guti går ingen steder, og er god back-up. Dersom van der Vaart ikke tar seg opp syns jeg egentlig også han kan selges. Tror man kan få solgt han for omtrent samme pris, og kanskje også litt mer. Parejo har jeg ikke sett nok til, men han virker da som et ok talent. García blir nok aldri noen hit, og med konkurransen på midtbanen er det vel greit å la han gå igjen... I angrep vil man ha Higuaín, Huntelaar, Ruud, Raúl og Saviola. Saviola håper jeg vi får solgt. Higuaín er det klareste valget, mens jeg er usikker på de tre andre. Jeg er skeptisk til Huntelaar, og om Ruud vil komme tilbake etter skaden. Raúl skal selvsagt bli, men jeg ser han mer på benken enn han har vært de siste årene. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Egentlig ganske enig, men vil ha litt flere ut: * Dudek (Pga garantert Høy lønn og fordi han er et svin). * Miguel Torres (M.m han virkelig tåler benksliting). * Javier Balboa (Aner ikke hvordan han har gjort det i Benfica - Anyone?). * Mam Diarra. * Garcia. * Saviola (Igjen Pga Lønn). Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Men for å dra tråden over til noe annet. Når alle er skadefrie til sommeren, hva skal vi da gjøre? Real Madrid vil ha en gigantisk stall, spesielt på midtbanen er det ekstremt med spillere. I forsvaret trengs det vel ingen opprydning, angrepet er mer usikkert. På midtbanen vil vi ha Diarra x2, Gago, Sneijder, Parejo, van der Vaart, Guti, García og de la Red (ser det ut som). Da snakker vi to-tre plasser og altfor mange gode spillere. Jeg mener vel egentlig at vi kun kan ha én Diarra i klubben, og at man kanskje burde prøve å få solgt Mahmadou i sommer. Gago vil jeg se, og Lassana har hitill vist seg som et bra valg. De la Red er en av mine favoritter, og Sneijder er selvsagt også ganske bankers. Guti går ingen steder, og er god back-up. Dersom van der Vaart ikke tar seg opp syns jeg egentlig også han kan selges. Tror man kan få solgt han for omtrent samme pris, og kanskje også litt mer. Parejo har jeg ikke sett nok til, men han virker da som et ok talent. García blir nok aldri noen hit, og med konkurransen på midtbanen er det vel greit å la han gå igjen... I angrep vil man ha Higuaín, Huntelaar, Ruud, Raúl og Saviola. Saviola håper jeg vi får solgt. Higuaín er det klareste valget, mens jeg er usikker på de tre andre. Jeg er skeptisk til Huntelaar, og om Ruud vil komme tilbake etter skaden. Raúl skal selvsagt bli, men jeg ser han mer på benken enn han har vært de siste årene. Er egentlig enig i det meste du sier;) Men, syntes Huntelaar bør bli. Raul, Huntelaar og Hinguain istallen som spisser. Selge de andre. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Ruud har 1-2 år til hvorav han sikkert kan holde svært god form, hvis han holder seg skadefri m.m. Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Spillersalg: De som er fete er mest sannsynlige Dudek - Unødvendig med tre keepere på A-laget! Salgado - Rett og slett ikke god nok lenger. Har en følelse av at han kommer til å trekke seg tilbake etter denne sesongen, så kanskje ikke nødvendig med noe salg. Cannavaro - Begynner å bli gammel, ser at utfasingen har startet allerede med Garay på vei inn! Tror nok han kan holde ett år til, men ikke som en del av førsteelleveren. Heinze - Virker ganske urutinert til en spiller på 30 år. Tror dessverre at det heller er Marcelo som stikker i sommer. Metzelder - Blir knapt brukt... M. Diarra - Blir for mye med to Diarra'er på dette laget. Drenthe - Får omtrent ingen spilletid. Blir nok enten solgt til Juventus eller utleid til en middelhavsfarer. Parejo/Garcia - Parejo kommer til å storspille i Madrid, riktignok Getafe . Altså utlån til Getafe eller salg med tilbakekjøpsklausul. Kan hende Parejo blir beholdt og at det heller er Garcia som må forlate klubben. van der Vaart - Bør og blir nok solgt, ved mindre han gjør vann til vin den siste halvdelen av sesongen. Palanca - ??? Her er jeg virkelig usikker. Enten beholdt som en slags backup eller solgt. Kommer litt an på om man kjøper en ving nå til sommer. Saviola - Blir nok utleid. Huntelaar - Ganske sikker på at han blir! Higuain - Stygt redd for at han forsvinner til sommeren. Juventus har luftet interessen sin før, og vil nok komme på banen igjen hvis Benzema-Madrid ryktene begynner å svirre. van Nistelroy - EN SESONG IGJEN Endret 23. januar 2009 av Kenny-boy Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Jah Kenny-Boy, vi kan likeså greit selge hele laget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå