Gonzolaz Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Robben! Formspiller deluxe. Håper det bare ikke dabber til 1-0 igjen. Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Robben! Formspiller deluxe. Håper det bare ikke dabber til 1-0 igjen. Det gjorde det ikke:) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Fint at vi vinner med noen mål igjen. Har vært en stund siden nå. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Nydelig, Osasuna leder 2-1 over Barcelona Håper de holder ledelsen. Fint med seier igjen, spesielt 3-0 borte mot Mallorca, som ofte har vært ekle kamper, år siden vi vant med mer enn 1 mål. Edit: 2-3 til Barca nå. Vel, det var lov å håpe. Endret 11. januar 2009 av Gonzolaz Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 http://marca.com/2009/01/16/futbol/equipos...1232103016.html Calderón har gått av som president i Real Madrid! Forhåpentligvis er også Pedja ferdig! Dette er da pga. skandalen som har rullet opp de siste dagene ved at personer som deltok i generalforsamlingen ikke hadde stemmerett stemte pro-Calderón. Calderón selv ble også tatt i løgn da han benektet kjennskap til personer som avga stemmer. Dette var helt på sin plass, da får vi nok presidentvalget et år senere. Den mannen har revet ned Real Madrids rykte som en gentlemans-klubb... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Oi Oi Oi! Ikke det at jeg verken har hatt noe imot eller for den saks skyld For Calderon, men saken er slik som du beskriver så er det en helt riktig avgjørelse. Da blir vel den store diskusjonen, hvem tar over? Vi må nok forvente nok et rotte-race når det gjelder hvem som kan ta over og hvilke spillere som de lover å hente *Host* *Host* - Det skjer ikke bare i Nord-Italia Endret 16. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Det kommer til å bli sirkus, og Real Madrid kommer til å bli linket til alle og en hver. Florentino stiller jo kanskje, og dersom han stiller er jeg overbevist om at han vinner... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes det lukter Benitez til sommeren, og et eller annet storkjøp Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Grøss, Benitez... Det jeg ber om er en president som gir treneren mye makt og klarer å tenke langsiktig, men det skjer vel ikke når man vet at perioden er fire år og publikummet er kravstort. Forhåpentligvis sitter Ramos også til sommeren, men i Madrid vet man aldri. C. Ronaldo, Fabregas og Kaká er i hvert fall tre spillere vi vil se mye skriverier om i tiden fremover. Kanskje enda mer enn før, tipper disse blir lovet hit igjen av nye kandidater også. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Grøss, Benitez... Det jeg ber om er en president som gir treneren mye makt og klarer å tenke langsiktig, men det skjer vel ikke når man vet at perioden er fire år og publikummet er kravstort. Forhåpentligvis sitter Ramos også til sommeren, men i Madrid vet man aldri. C. Ronaldo, Fabregas og Kaká er i hvert fall tre spillere vi vil se mye skriverier om i tiden fremover. Kanskje enda mer enn før, tipper disse blir lovet hit igjen av nye kandidater også. Benitez tror jeg kunne vært den ultimate treneren for RM, ja han kan være jævla defensive til tider, men tror han ville endra litt på spillestilen (litt) hvis han hadde fått sjansen i RM. Dessuten så er Benitez kjent for å ikke sløse med pengene, noe RM virkelig trenger. Det er også å anta at Rafa ville brukt vår yngre garde mye hyppigere enn det vi gjør atm, kanskje han til og med ville hentet tilbake storspillere fra f.eks Getafe Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Benitez tror jeg kunne vært den ultimate treneren for RM, ja han kan være jævla defensive til tider, men tror han ville endra litt på spillestilen (litt) hvis han hadde fått sjansen i RM. Dessuten så er Benitez kjent for å ikke sløse med pengene, noe RM virkelig trenger. Det er også å anta at Rafa ville brukt vår yngre garde mye hyppigere enn det vi gjør atm, kanskje han til og med ville hentet tilbake storspillere fra f.eks Getafe Benitez har da kjøpt utrolig mye dritt de siste årene, syns jo faktisk at Real Madrids kjøp har vært bedre. Han har brukt mye penger på mange spillere, og mange av dem er jo ikke gode nok i det hele tatt. Uansett, i Madrid er det ikke treneren som kjøper spillere. Ungdomssatsingen kunne kanskje fått et løft under Benitez, men her er heller ikke Madrid så dårlig stilt egentlig. Dette Real Madrid-laget er veldig ungt, og flere har fått sjansen. Enn så lenge består jo nesten hele troppen av spillere som holder i minst fem år til, og da er det kanskje ikke så mye vits i å forandre så mye. Castilla er ikke tipp-topp, men også der har man begynt å hente inn en del stortalenter, Alipio f.eks. Ingen av de litt eldre spillerne i Castilla er pr. dags dato eller vil nok bli gode nok for en fast plass på A-laget slik jeg ser det, og da blir det ikke mange innslag å se derfra. Om noen år tror jeg dog det vil se bedre ut. Endret 16. januar 2009 av Higuain Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Benitez har da kjøpt utrolig mye dritt de siste årene, syns jo faktisk at Real Madrids kjøp har vært bedre. Han har brukt mye penger på mange spillere, og mange av dem er jo ikke gode nok i det hele tatt. Uansett, i Madrid er det ikke treneren som kjøper spillere. Ungdomssatsingen kunne kanskje fått et løft under Benitez, men her er heller ikke Madrid så dårlig stilt egentlig. Dette Real Madrid-laget er veldig ungt, og flere har fått sjansen. Enn så lenge består jo nesten hele troppen av spillere som holder i minst fem år til, og da er det kanskje ikke så mye vits i å forandre så mye. Castilla er ikke tipp-topp, men også der har man begynt å hente inn en del stortalenter, Alipio f.eks. Ingen av de litt eldre spillerne i Castilla er pr. dags dato eller vil nok bli gode nok for en fast plass på A-laget slik jeg ser det, og da blir det ikke mange innslag å se derfra. Om noen år tror jeg dog det vil se bedre ut. Iforhold til budsjettet sitt så har Benitez så absolutt kjøpt gode spillere, gode eksempler (Og nokså dyre) er Agger og Pennant, begge har gitt klubben mye, førstnevnte kostet vel 70 millioner, og nå snakkes det om et "billigsalg" til Milan for 90 millioner. Uansett, Benitez er en genial mann når det gjelder spilleroverganger. Selvsagt har ikke manageren enerådende når det gjelder spillerkjøp, men viss manageren ikke ønsker en spiller så blir det nok neppe noe kjøp. Angående vår ungdomssatsing så vil jeg si den er middelmådig, et godt eksempel er Granero, muligens ser plassen til de la red også litt mer truet med Diarra (Lassana) på laget. Problemet vårt føler jeg rett og slett er at vi ikke gir spillerene våre en god nok sjanse, et innhopp på 20 min i ny og ne holder ikke. At Real Madrid har kjøpt klokere stiller jeg meg jævla uforstående til, når man har et budsjett som overgår de fleste så får man selvsagt også bedre spillere. Vinterens-kjøp er et godt eksempel på hvor mye skvip RM kan kjøpe, eller bedre forklart: Unyttige spillere (Kanskje med unntak av Huntelaar). Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Vinterens kjøp? Man har kjøpt Diarra og Huntelaar, og du nevner Huntelaar som et unntak? Diarra har jo vært glimrende de to kampene han har fått. Jeg er enig i at det var noe unødvendig å erstatte Mahmadou med tanke på at han kun er skadet, men dersom Lassana fortsetter formen vil han definitivt være et bedre alternativ. Han har fremstått som like god defensivt og mye bedre teknisk og offensivt, men to kamper er jo selvsagt ikke bedømmingsgrunnlag nok. Huntelaar har ikke fått vist seg enda, men han ser jo ut til å være en van Nistelrooy-type. Mange klubber er nok interesserte i M. Diarra, og dersom Lassana fortsetter i samme spor ser jeg greit at Mahmadou selges til sommeren. Til tross for en god vår og en bra høst har han ikke overbevist noe særlig de snart tre årene han har vært her. Ungdomssatsingen er middelmådig, men nå har det seg sånn at Raúl og Cannavaro er de to eneste faste spillerne som ikke holder i fem år til... Og Garay kommer jo som kjent til sommeren. Real Madrid har et ungt lag, få av dem er fra akademiet, men når man har et lag fullt av uslepne diamanter og potensielle stjerner er det heller ikke like nødvendig. Sergio Ramos, Marcelo, Pepe, Garay, M. Torres, Robben, Sneijder, Drenthe, van der Vaart, Gago, Lassana Diarra, García de la Red, Parejo Huntelaar, Higuaín - Dette er spillere på 25 år eller yngre i dagens A-stall. Flere av dem er blant verdens beste allerede, og ytterligere kan bli det. Ta også med Casillas, som sikkert har ti år igjen som keeper. Man har enkelt og greit et bra lag som holder i årene fremover, det blir vanskelig for talenter å komme inn og ta over, men jeg ser selvsagt gjerne at man begynner et arbeid langt ned i systemene nå, tenker da så tidlig som i 13-14-årsalderen. http://www.lfchistory.net/stats_transfers_...;submit1=Submit <-- Her er en liste over kjøpene til Benitez. Rafael Benítez bought 52 players for £190,616,000 http://www.lfchistory.net/stats_transfers_...;submit1=Submit <-- Salgslista Rafael Benítez sold 55 players for £92,075,000 Reina, Mascherano, Insúa, Riera, Skrtel og Alonso har vært gode kjøp (og til dels Agger) slik jeg ser det. Resten er egentlig penger ut av vinduet. Herregud så mye møkk det er på den lista der. Nei, jeg mener helt klart at Real Madrid har vært flinkere på overgangsmarkedet de siste årene, både når det gjelder nåtid og fremtid. Man har nesten byttet ut hele laget, men gjort mange gode signeringer. Før så man at spillere ble hentet og solgt året etterpå, nå blir innkjøpene i Madrid. Endret 16. januar 2009 av Higuain Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Vinterens-kjøp er et godt eksempel på hvor mye skvip RM kan kjøpe, eller bedre forklart: Unyttige spillere (Kanskje med unntak av Huntelaar).Hæ? Vinterens 2 kjøp har vært supre! Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Det er lov å se litt "bak" statistikkene (?), hvis du ser så utgjør nesten halvparten av summen som er totalt, overgangsvinduet i sommer, hvorpå Rafa omtrent ble tvunget til å kjøpe Uansett så stiler jeg meg tvilende til overgangssummene som har blitt nevnt i artikkelen, blant annet Riise ble ikke solgt for 40 millioner, men 60 Millioner. Nå tror jeg du har på deg RM-brillene dine når det gjelder dine syn på gode kjøp, Dirk Kuyt (Ja jeg hater spillertypen osv), men han har vært et godt kjøp mtp på hvor mange kamper han har spilt hvor han ikke akkruat gjør seg bort. Dette er England hvor løpskraft er svært viktig og ikke Spania. Arbeloa, Babel, Sissoko (!) og Carson (på det tidspunktet) har også vært gode/Svært gode kjøp. Carson hadde dessverre en vanskelig oppgave da de allerede hadde en nokså ung Keeper i Reina, og tålte ikke litt benksliting. Jeg anser også Mark Gonzalez som et godt kjøp, men denne overgangen så fikk ikke spilleren nok tid på å vise seg frem Angående Vinterens kjøp av RM så føler jeg du omtrent argumenter imot deg selv, Lassana har mye å vise før jeg sier at han har vært et suksessfylt kjøp. Huntelaar har definitivt et stort potensialet, men jeg tror at han kan bli et bomkjøp pga at han ikke har vist så mye på toppnivå på f.eks på et høytflyvende Nederland, dog skal man ikke sammenligne landslagsfotball og klubbfotball. Hæ? Vinterens 2 kjøp har vært supre! De må bevise før jeg ytrer en mening. Hvorfor jeg kritisere overgangen av Diarra (Lassana) er ikke pga at han er en dårlig fotballspiller, men hvorfor overgangen ble til, det var rein desperasjon siden vi hadde for få folk, ellers hadde Lassana aldri blitt sett i RM-drakta Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Angående Vinterens kjøp av RM så føler jeg du omtrent argumenter imot deg selv, Lassana har mye å vise før jeg sier at han har vært et suksessfylt kjøp. Huntelaar har definitivt et stort potensialet, men jeg tror at han kan bli et bomkjøp pga at han ikke har vist så mye på toppnivå på f.eks på et høytflyvende Nederland, dog skal man ikke sammenligne landslagsfotball og klubbfotball. Egentlig ikke, jeg mente kjøpene var unødvendige da de ble bekreftet, selv om de begge er gode spillere, men etter å ha sett Lass spille sine to første kamper er jeg mye mer positiv til han. Det er selvsagt tull å bedømme etter to kamper, men det er også tull å kalle vinterens kjøp for skvip før de har fått vist seg, Diarra var på ingen måte skvip mot Villareal og Mallorca. Huntelaar er jeg noe skeptisk til, men han skal få en sjanse som alle andre. Jeg mener Huntelaar-Higuaín hadde vært spennende, men jeg er redd at kjøpet fører til mindre spilletid for Pipita... Jeg er også uenig i at Babel og Sissoko var gode kjøp. Sistnevnte gjør det bra i Juventus, men slet i Liverpool. Babel er kjapp, men jeg mener at Ajax-fansen jublet med god grunn da de solgte han. Den gutten har stått på stedet hvil i flere år. Arbeloa var nok et godt kjøp, spillere som blir solgt sesongen etterpå (med mindre det er med stor profitt) eller ikke spiller er ikke gode kjøp slik jeg ser det. Siden Calderón tok over har man kjøpt Diarra, Cannvaro, Emerson, van Nistelrooy, Marcelo, Gago, Higuaín, Pepe, Metzelder, Drenthe, Sneijder, Heinze, Saviola, Robben, van der Vaart, Huntelaar og L. Diarra. Av disse er det kun Emerson som har forlatt klubben. Han var et bomkjøp. Heinze var ok i fjor, men innsatsen i år gjør han til et dårlig kjøp. I denne kategorien vil jeg også sette Drenthe. Saviola og Metzelder spiller lite, men kom på bosman og er ok squadspillere. Van der Vaart har skuffet, men skal få mer tid på seg. Det samme gjelder selvsagt L. Diarra og Huntelaar. Diarra og Cannavaro var greie kjøp og har levert ok, selv om Diarra lever i faresonen. Marcelo er spennende, men må bevise mer før han kan kalles et godt kjøp. Han er den som har skuffet mest av talentene. Sneijder var et godt kjøp. Robben, Pepe, Gago, Higuaín og van Nistelrooy var svært gode kjøp. Det er ikke mange som har floppet av disse, og de fleste har bidratt og tilført laget mye. Mesteparten vil nok også bare bli bedre i fremtiden. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) *Snip* Hehe, da er vi enige angående Vinterens kjøp ihvertfall Angående Sissoko så fikk dem mer for han da dem solgte han enn det de kjøpte han for - Som jeg anser som et hint til et godt kjøp. Tror neppe du kan argumentere imot at Saviola har vært et bomkjøp (eller?). Han har et stort potensialet (Har ønsket han til Roma flere ganger), men RM har for stor stall og kan ikke bruke han av rein veldedighet. Angående Babel, så var det garantert en av Hicks sine evindlige utolmodighet(er). Virker som du ikke ser ting i perspektiv her, RM har jo handlet dyrt i århundrer (Overdrivelse - I Know). Gago, Pipita, Pepe og Sneji fikk jeg nesten hjerteinfarkt da jeg så prisen, hadde vi het alt annet enn Real Madrid så hadde vi fått dem vesentlig billigere. Endret 16. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Higuain Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Saviola var gratis, enn så lenge han har vært helt ok når han har fått sjansen syns jeg ikke han har vært noe bomkjøp. Det samme gjelder Metzelder, de spiller lite, men er greie å ha. Noen superforsterkninger har de ikke vært, men de ble nok ikke hentet for å bli en del av en førsteellever. Jeg er enige at spillerne har vært dyre. Til sammenligning har Calderón svidd av sikkert femti millioner mer enn Benitez på 19 spillere (tar da med García og De la Red). Men dette er spillere som har etablert seg i elleveren. Kun én har forlatt, og kjøpene har dannet et nytt Madrid som i teorien bare bør bli bedre og bedre. Endret 16. januar 2009 av Higuain Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Saviola var gratis, enn så lenge han har vært helt ok når han har fått sjansen syns jeg ikke han har vært noe bomkjøp. Det samme gjelder Metzelder, de spiller lite, men er greie å ha. Noen superforsterkninger har de ikke vært, men de ble nok ikke hentet for å bli en del av en førsteellever. Metzelder er et greit kjøp, siden vi trengte en Backup på den plassen og (Ihvertfall ser det sånn ut nå) han ser seg villig til å sitte på benken. Saviola er en litt annen overgang, å betale gutten 35-40 millioner kroner i året for å slite benken fordi han en eller annen gang kan være nyttig anser jeg som idiotisk. Lenke til kommentar
-Martinho- Skrevet 16. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2009 Reina, Mascherano, Insúa, Riera, Skrtel og Alonso har vært gode kjøp (og til dels Agger) slik jeg ser det. Resten er egentlig penger ut av vinduet. Herregud så mye møkk det er på den lista der. Så du mener kjøpet av Torres var penger ut av vinduet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå