Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Så jeg har med andre ord ingenting å gjøre i denne tråden siden jeg er Juventussupporter? Jeg vet ikke om du selv skjønner hvor dum den uttalelsen er, for selv oppholder jeg meg i denne tråden på grunn av interesse. Jeg vil tross alt tippe at det er derfor du er også? Jeg hang meg på denne diskusjonen fordi jeg ikke er enig med deg. Det er vel tross alt derfor vi har diskusjonforum også? Er du ikke interessert i snakke fotball her, så finnes det bedre egnede sider på internett. Libresse.no kunne jo kanskje vært en idè?

Var det et forferdelig forsøk på hersketeknikk fra min side? Her forteller jeg deg at det bare virker latterlig å skulle rakke ned på andre i en diskusjon, så er det plutselig jeg som gjør noe feil? Jeg ser ikke helt logikken i det hele...

Fikk Giallo det til å fremstå som at Real Madrid la seg bakpå under Rijkaard? Det er en ytret mening og det er din jobb å plukke den fra hverandre hvis du ikke er enig. Forklar hvorfor du er enig, så kan vi kanskje omsider få til noe konstruktivt her.

Buona notte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min hensikt var aldri å rakke ned på noen i denne diskusjonen, jeg skrev inn her, fordi jeg var uenig med alle "unnskyldningene" som ble skrevet her angående tapet mot Barcelona. Så at jeg til tider har rakket ned på andre, beklager jeg. Selv om jeg ikke skjønner hvordan noen kan støtte 3 topplag i Europa, så ser jeg også at det er svært delte meninger rundt nettopp dette med å støtte flere lag.

Selvfølgelig har du noe her å gjøre, men etter min mening kom det veldig lite, eller ingenting konstruktivt ut av det du skrev Sono.

Jeg mener også at deler av det du skrev, var ment bare for å skape mer irritasjon fra min side.

Ja, jeg mener Giallo nesten skrev i klar tekst at Real Madrid la seg bakpå i kampene mot FCB når Rijkaard ledet Barca.

Jeg gjorde det klart fra første stund at det var lenge siden jeg hadde sett Real Madrid spille med en så defensivt taktikk fra FØRSTE stund. Det har selvfølgelig vært tilfeller der, et av lagene har blitt rundspilt, og har måtte omjustere taktikken sin underveis i kampen. Men som sagt, mitt poeng var hele tiden at det var lenge siden Real Madrid STARTET kampen så defensivt som de faktisk gjorde, om jeg noengang har sett det før i det hele tatt. Om denne taktikken kan rettferdiggjøres i akkurat denne kampen, ja selvfølgelig kan den det.

Og Real Madrid-fansen hadde nok vært mer enn fornøyde med 1 poeng på lørdag, med tanke på omstendighetene rundt form og skader.

Men jeg mener allikevel at Real Madrid gjorde El Clasico til et mye kjedeligere oppgjør enn det til vanlig er. Så gjenstår det og se om Real Madrid velger samme taktikk i framtidige kamper mot Barcelona, noe jeg tviler sterkt på, da jeg tror at dette ville resulterert i misnøye blant supporterne til Real Madrid.

Lenke til kommentar
Men jeg mener allikevel at Real Madrid gjorde El Clasico til et mye kjedeligere oppgjør enn det til vanlig er. Så gjenstår det og se om Real Madrid velger samme taktikk i framtidige kamper mot Barcelona, noe jeg tviler sterkt på, da jeg tror at dette ville resulterert i misnøye blant supporterne til Real Madrid.

Hvorfor var det da de noen av de mest spennende 80 minuttene jeg har sett på lenge da. Den eneste El Clasicoen som jeg har sett som har overgått denne er når vi vant 4-1 sist og når det var 3-3 og Messi scorte på slutten.

Grunnen til den defensive taktikken er jo tatt i betraktining av at spillerstall er mye tynnere når det er så mange ut. Da er man ikke dum og spiller med en taktikk som aldri hadde funket.

Sono Juventino mye å gjøre i denne tråden her som du. Du skriver fordi du er uenig i våres "unnskyldninger" og han skriver at han er uening i dine argumenter og anklagelser. Spar deg heller, og kom med noen gode argumenter og kontringer enn å nesten angripe andre.

Lenke til kommentar

Den kampen var jo fucked up spennende. Satt å skalv nesten gjennom hele. Selvfølgelig kommer ikke Madrid til å stille så defensivt hver kamp mot barca, men det hadde vært en fin ting å fått poeng å den kampen, og det funka jo egentlig jævlig bra. Barca hadde ballen mye men Madrid ble ikke rundspilt. Det var bare et sånt konstant press, men forsvaret funka omtrent hver gang.

Og kan du foresten svare meg på om det er lov til å takle en spiller så han blir skada, hvis det er greit å ta ballen med henda?

Hvordan gikk kampen mellom Real Madrid å Sevilla forresten? Jeg husker ikke hvordan det gikk.

Den kampen kan du faktisk ikke mobbe oss for, fordi det var faktisk en god kamp av Madrid. Ble vel også snytt for 2 straffespark, og når man presser så mye som madrid gjorde i den kampen så er det nesten som en regel at det andre lagt skorer.

Lenke til kommentar

Den kampen var jo fucked up spennende. Satt å skalv nesten gjennom hele. Selvfølgelig kommer ikke Madrid til å stille så defensivt hver kamp mot barca, men det hadde vært en fin ting å fått poeng å den kampen, og det funka jo egentlig jævlig bra. Barca hadde ballen mye men Madrid ble ikke rundspilt. Det var bare et sånt konstant press, men forsvaret funka omtrent hver gang.

Og kan du foresten svare meg på om det er lov til å takle en spiller så han blir skada, hvis det er greit å ta ballen med henda?

Hvordan gikk kampen mellom Real Madrid å Sevilla forresten? Jeg husker ikke hvordan det gikk.

Den kampen kan du faktisk ikke mobbe oss for, fordi det var faktisk en god kamp av Madrid. Ble vel også snytt for 2 straffespark, og når man presser så mye som madrid gjorde i den kampen så er det nesten som en regel at det andre lagt skorer.

Det kan godt hende at de spilte best og presset mye. Men det var Real som dreit seg ut og Sevilla som stakk av med pointsa. Shit Happens!

Lenke til kommentar

Eivicious:

Jeg må nesten le litt. For dette blir faktisk helt latterlig. Se for deg dette scenarioet.

Du sitter og ser på Real Madrid - Atletico Madrid. Guti hakker ned Forlan, og Forlan må ut med skade. Litt senere i kampen så slenger Higuain frem hånda og scorer, og Real Madrid vinner kampen 1-0.

Ville du ha mislikt Guti og Higuain da? Jeg tviler.

Det du kommer med bidrar heller ingenting til og få en konstruktiv diskusjon her.

Lenke til kommentar
Eivicious:

Jeg må nesten le litt. For dette blir faktisk helt latterlig. Se for deg dette scenarioet.

Du sitter og ser på Real Madrid - Atletico Madrid. Guti hakker ned Forlan, og Forlan må ut med skade. Litt senere i kampen så slenger Higuain frem hånda og scorer, og Real Madrid vinner kampen 1-0.

Det du kommer med bidrar heller ingenting til og få en konstruktiv diskusjon her.

Bare le du. Jeg ville ikke begynt å mislike de så veldig i ettertid, fordi jeg har stor sans for de spillerne. Men jeg ville ikke forsvart det de gjorde, sånn som du forsvare Messi. Hvis f.eks en på Real Madrid filmer så begynner jeg bare å le litt å tenker at det var litt patetisk.

Prøv å vær litt seriøs da!

Sier du?

Real Madrid dreit seg ikke så veldig ut akkurat. De presset og tok en sjangse, fikk en utvist, og da kom målet. Vi vet at Sevilla stakk av med poengene, skjønner ikke helt hva du vil fu vil frem til?

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar
Ja, Sono Juventino, det var et helt forferdelig forsøk på hersketeknikk.

Men hva i alle dager har en Juventus-supporter med denne diskusjonen å gjøre i det hele tatt? :)

Skjønner ikke hva du prøver og oppnå med å ta del i denne diskusjonen.

Jeg har fordommer mot det jeg i mitt hode ser på som latterlig. En av disse tingene er folk som holder med flust av topplagene i Europa, og kaller seg en supporter av alle lagene.

Giallorossi stilte spørsmål ved mine kunnskaper ang El Clasico, han viste til EN kamp der Barcelona rundspilte RM på Bernabeu, men dette forsøket ble helt latterlig. Da det på ingen måte var en kamp der RM la seg bakpå.

I tillegg fikk han det til å fremstå som om RM la seg bakpå i de fleste kampene mot Barca under Rijkaard.

Heldigvis så er jeg sjuk atm - å er dopa ned på tabletter.

Hva har egentlig en Barca supporter i disse kanter av forumet å gjøre? Sono Juventino fremstår ihvertfall objektivt.

Jeg har vist til både "styret" under Capello og Frank R. ;)

Virker som om du er den eneste som tolker mine innlegg på en litt annen måte enn alle de andre, kanskje du rett og slett må vurdere?

Lenke til kommentar
Eivicious:

Den som hakker ned en Patético-spiller bør glorifiseres! Bytt ut Forlán med Agüero så får de stjerner i margen :)

Men nei, jeg hadde nok ikke mislikt spillerne, men jeg hadde syntes det hadde vært idiotiske handlinger. En bevisst handsscoring tror jeg jeg ville skammet meg over lenge, det strider så i mot begrepet om spillet fotball. Messi ble jo hyllet av mange. "Se, han kopierer Maradona igjen" osv. Det er latterlig.

Lenke til kommentar
Eivicious:

Bare le du. Jeg ville ikke begynt å mislike de så veldig i ettertid, fordi jeg har stor sans for de spillerne. Men jeg ville ikke forsvart det de gjorde, sånn som du forsvare Messi. Hvis f.eks en på Real Madrid filmer så begynner jeg bare å le litt å tenker at det var litt patetisk.

Prøv å vær litt seriøs da!

Sier du?

Real Madrid dreit seg ikke så veldig ut akkurat. De presset og tok en sjangse, fikk en utvist, og da kom målet. Vi vet at Sevilla stakk av med poengene, skjønner ikke helt hva du vil fu vil frem til?

Ja, de dreit seg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...