Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Messi har to ganger forsøkt å score med hånda, det lyktes en gang, og ble mislykket den andre. Grunnregelen i fotball er at du ikke skal ta ballen med hendene, og å daske den i mål med hånda er etter mitt syn så latterlig at jeg ikke kan få sagt det en gang. Det målet kunne sikret Barcelona seriegullet, heldigvis virket det som om fotballgudene rettferdiggjordet Messis patetiske juks med et minutts magi fra van Nistelrooy og Tamudo.

Barcelona er et bedre lag enn Real Madrid, men hvordan det hadde sett ut dersom Real Madrid hadde ungått skadene er det få som vet. Det hadde ikke nødvendigvis blitt bedre, men det meste peker jo mot at jo bedre spillere du har tilgjenglig og jo mer samspilt troppen er, desto bedre er du. Barcelona har vært heldige (eller dyktige) med skadene, det har ikke Real Madrid vært.

Hadde et Real Madrid med bare Robben og Heinze ute hadde vært bedre enn Barcelona med Eto'o, Iniesta, Busquets, Xavi, Touré, Abidal, Puyol og Cáceres ute? Mest sannsynlig.

Forsvarstaktikken støttes for øvrig 100%. Barcelonas offensive kraft ble tatt ut i over 80 minutter. Henry var anonym, Messi slet, Xavi var borte... Eto'o glimtet til nå og da, men var på ingen måte dominerende. Touré var derimot stor. Å prøve angripe Barcelona hadde garantert ikke fungert i den tilstanden Real Madrid er i, man måtte legge seg bakpå og satse på en eller to avgjørende kontringer. Drenthes var vel med unntak av straffen den største sjansen i kampen som ikke resulterte i mål, dessverre klarte han ikke å være kald nok...

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du synes at jeg kommer med bortforklaringer?

Vel, du kommer jo med den største og mest patetiske bortforklaringen av alle, "Vi manglet mange spillere, hadde vi hatt de så hadde vi vunnet".

Et lag som Real Madrid skal ha en tropp som er så sterk, at man ikke påvirkes nevneverdig av å ha 4 faste spillere ute.

Så om du mener dere har en for dårlig tropp, så er det greit.

Men vær så snill, alle lag sliter med skader til tider.

Get over it.

Hør på deg, Hvor i all verden har jeg sagt "Ellers hadde vi vunnet?", konklusjonene du trekker er jo helt på ville veier, oppdiktete bullshit ord!

Vi hadde i det store og hele 10 mann ute (!) Hvis ikke det skal påvirke et lag så vet ikke jeg.

Kanskje en av de mest trangsynte supporterne jeg har møtt her på diskusjon.no (Ved siden min venn Faxeren :p)

Lenke til kommentar
Sindre:): Alle klubber har gått igjennom det at mange spillere er ute med skade. Men dere stiller allikevel med et lag bestående av Casillas, Ramos, Cannavaro, Metzelder, Salgado, Gago, Sneijder, Guti, Drenthe, Higuain og Raul. Når dere stiller med et så sterkt lag, så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor dere klager så ufattelig.

Selvfølgelig er det enkelt og greit å legge all skyld på skader.

Faktum er at per dags dato, så er Barcelona bedre enn Real Madrid. Det er det ingen tvil om.

Lenge siden jeg har sett ett Real Madrid lag spille så defensivt i El-Clasico.

Herregud, give me a break, Sneji gikk ut etter halvtimen og kunne ikke påvirke mye akkurat, har allerede nevnt hvilke spillere vi manglet.

Hvis det er lenge siden du har sett et Madrid lag så defensive har du åpenbart ikke sett disse oppgjørene ofte, i gullsesongene til Frank R. så var ble vi vel regelrett banka.

Lenke til kommentar

Jeg svarer bare Giallorossi i dette innlegget. En Barcelona supporter i en Real Madrid tråd, får selvfølgelig mye pepper. Og selvfølgelig påvirker det kampen at dere har mange ute. Men er allikevel uenig i mange av argumentene deres.

Men du Giallorossi: Herregud da. "Hadde vi hatt alle spillerene tilgjengelig, så hadde nok ting sett annerledes ut".

Hva nøyaktig legger du i dette?

Det er verken oppdiktet, eller bullshit å trekke en konklusjon ut av det, at du mente at dere med toppet lag ville med stor sannsynlighet vunnet kampen.

I tillegg synes jeg det blir utrolig vanskelig og ta deg seriøst også.

For jeg INGEN forståelse for at noen kan støtte et topplag i Italia, et i England og et i Spania. Det blir rett og slett latterlig.

En liten helgardering for at du alltid kan feire et par trofeer etter en sesong?

Du støtter ikke kanskje Bayern Munchen og PSV også da kanskje?

Og jeg vil heller si at DU ikke kan ha sett disse oppgjørene så ofte, eller har liten eller ingen kunnskap om følelsene innblandet i dette oppgjøret.

Vet du i det hele tatt hvorfor El Clasico er så ufattelig stort for begge klubber?

Det er lenge siden jeg har sett et Real Madrid gå på banen mot Barcelona med den taktikken at forsvar/kontring skal gjøre susen.

For fansen for begge lag, forventer ikke bare seier i disse oppgjørene, de forventer at laget dems skal vinne med stil.

Se bare på Capello som fikk fyken etter seriegull, fordi dere spilte for kjedelig fotball.

Lenke til kommentar

Du trekker en konklusjon som er totalt utenforstående, jeg har aldri ment eller sagt noe i den duren som du dikter opp/tror. Det jeg derimot mente (som er på lik linje med hva Higuain sa) er at kampen hadde sett annerleds ut, kanskje ikke positivt, fordi jeg tror Madrid hadde angrepet mye mer, hvis de hadde hatt flere spillere tilgjengelig.

Det kalles meninger, jeg har meninger om alt og alle, men det er ingenting som overgår Roma. Når det gjelder Nederland så holder jeg en knapp på Ajax, mens i Tyskland følger jeg med Dortmund.

Resten av dine utsagn er uten noen form for begrunnelse, så det er lite jeg kan kommentere rundt mine følelser (eller ifølge deg Ikke-følelser) rundt Madrid.

Husker du virkelig ikke under Frank R. at Barcelona totalt overkjørte Madrid? Det husker jeg, til og med en enså sympatisk Frode Olsen begynte å slenge dritt om Real Madrid.

Men RM forventet overhode ikke seier i denne runden, overhode ikke! Utsagnene til Scuhster var både realistiske og med en grunn, det er åpenbart at han til syvende og sist ble sparket pga denne utallelsen (ihvertfall den utløsende faktoren) fordi slike uttalelser skal tas internt ;)

Lenke til kommentar

Det kalles meninger, jeg har meninger om alt og alle, men det er ingenting som overgår Roma. Når det gjelder Nederland så holder jeg en knapp på Ajax, mens i Tyskland følger jeg med Dortmund.

[/qoute]

Jeg synes å huske at du fikk spørsmål om hvor mange lag du holder med jeg?

Da svarte du Roma, Real Madrid og den siste var vel United?

Det å støtte et lag, er noe HELT annet enn og ha meninger om et lag.

Det må til og med du skjønne.

Og nei, mine utsagn var overhodet ikke uten begrunnelse. Du påsto at jeg ikke kunne ha sett mange kamper mellom Barcelona og Real Madrid.

Jeg skal love deg en ting. Jeg har sett langt flere enn deg.

7. mai 2008: Real Madrid - Barcelona 4-1

23. desember 2007: Barcelona – Real Madrid 0-1

10. mars 2007: Barcelona – Real Madrid 3-3

22. oktober 2006: Real Madrid – Barcelona 2-0

1. april 2006: Barcelona – Real Madrid 1-1

19. november 2005: Real Madrid – Barcelona 0-3

10. april 2005: Real Madrid – Barcelona 4-2

20. november 2004: Barcelona – Real Madrid 3-0

25. april 2004: Real Madrid – Barcelona 1-2

6. desember 2003: Barcelona – Real Madrid 1-2

19. april 2003: Real Madrid – Barcelona 1-1.

Du snakker om EN kamp Giallorossi. 19 november 2005.

Og til og med i denne kampen, gikk ikke Real Madrid på banen med en defensiv taktikk. Nei, de gikk ut offensivt, og spilte offensivt så og si hele kampen.

Poenget mitt var at det var lenge siden jeg har sett Real Madrid gå på banen mot Barcelona med en defensiv taktikk.

Så jeg skjønner ikke hvor du vil, med dine argumenter om at Real Madrid spilte så ufattelig defensivt bare fordi de tapte 3-0 på eget gress. De ble rundspilt til tider i den kampen, men spilte på ingen måte med en defensiv forsvars og kontrings taktikk.

Det burde du jo vite, du som har så greie på dette her :)

Endret av lilleru
Lenke til kommentar
Eivicious: Han gjør det som måtte til der og da, for å score. Dessverre mener du at alt må gjøres helt etter boka, hvis ikke er man en usportslig kødd som ikke fortjener å vinne.

Sindre:): Alle klubber har gått igjennom det at mange spillere er ute med skade. Men dere stiller allikevel med et lag bestående av Casillas, Ramos, Cannavaro, Metzelder, Salgado, Gago, Sneijder, Guti, Drenthe, Higuain og Raul. Når dere stiller med et så sterkt lag, så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor dere klager så ufattelig.

Selvfølgelig er det enkelt og greit å legge all skyld på skader.

Faktum er at per dags dato, så er Barcelona bedre enn Real Madrid. Det er det ingen tvil om.

Havard_92: Ja, det var supert. Dere forsvarte dere i 90 minutter.

Lenge siden jeg har sett ett Real Madrid lag spille så defensivt i El-Clasico.

Ok, hvis det er helt ok å bruke hånda for å få ballen i mål, er det da greit å takle en spiller så han blir skada så han ikke kan spille kampen?

Og må bare si det, tror ingen her inne legger all skyld på skader. Barca er i knallform, og Madrid er virkelig ikke det. Men det skyldes delevis også på grunn av skadene, det skjønner du vel?

Og jeg skjønner ikke hva som er så galt med å forsvare seg når man er i den formen man er i. Hadde jeg sugd o boksing og skulle boksa mot verdensmesteren så hadde jeg ikke gått rett i angrep. Selv i storform så kunne fortsatt Barca slått oss, og når man da er så redusert, så er det ingen skam i å legge seg bakpå. Ikke rart det er lenge siden du har sett Madrid så defensivt mot Barcelona når det ikke er så ofte at det er så mange skader og er i så dårlig form.

Lenke til kommentar

Lilleru:

For det første må du lære det å Quote, det er utrolig vanskelig å lese posten din ;)

Jeg har svart på dette en rekke ganger, og som jeg nevnte i sist post så var det Roma som er min klubb, altså som overgår alt, deretter United også Madrid. Dette temaet høres veldig viktig for det, greit nok at du bryr deg veldig mye om meg (Thx), men det er irrelevant iforhold til temaet.

Fine kamper du nevnte der fra din gode venn Wikipedia, det beviser overhode ikke en dritt, jeg kan si jeg har sett alle kampene siden jeg var guttunge, men det har jeg ikke, tho har jeg sett det jeg kan se (Hvis det ikke kræsjer med en annen kamp. Håper du forsto at mitt utsagn "du kan umulig ha sett mange slike storkamper" (Eller hva det nå var) var ment biledlig.

Du har åpenbart glemt tiden under Capello? Var ikke nevneverdig offensivt spill vi kom med under hans regimet (Typsik Capello-stil).

Og jeg kan aldri huske RM har hatt så mange skader som de har hatt nå og har så stor påvirkning på laguttaket.

Sry Kid, men dine utsagn er fortsatt begrunnelsesløse, selvsagt har Madrid aldri offentlig gått ut å sagt at de skal spille defensivt, det var en grunn til at Scuhster ble sparket.

Fy faen, Ronaldinho i den kampen på Bernabeau. Glemmer det aldri. Sick.

De færreste glemmer dette, men det har åpenbart Lilleru ;)

Lenke til kommentar
Det må til og med du skjønne.

Fryktelig dårlig hersketeknikk du prøvde deg på her. Jeg må nesten le litt...

Hvordan er det relevant at Giallorossi følger med på mye fotball og tydeligvis viser interesse for flere lag for en diskusjon knyttet til Real Madrid? Jeg kjenner Truls personlig og han har fotballkunnskaper som går langt utenpå de fleste. At han ikke gidder å pakke det inn i flotte ord og briefer med sine kunnskaper i en diskusjon, noe du helt klart prøver på med å liste opp en flott liste med kamper, betyr ikke at han er en imbisil uten fotballkunnskaper. At han holder med flere lag gjør han på ingen måte til en standard 13 år gammel gutt som holder med de lagene som gjør det godt. Disse lagene har han fulgt helt siden vi gikk på barneskolen sammen, og han følger dem fortsatt.

Du viser sterke fordommer ovenfor en person du ikke kjenner basert på antall lag han velger å følge? At du i tillegg bruker det som et argument på at du skal være en større fan av Real Madrid, eller i hvert fall ha større kunnskaper om laget, er i seg selv ganske tragisk.

Skulle likt å se deg diskutere fotball med Truls face to face. Da hadde man sett hvem som faktisk sitter inne med store fotballkunnskaper både når det gjelder lag, fotballfilosofi og spillere. Det å følge lag i forskjellige ligaer gjør deg nemlig mer egnet til å kunne sammenligne fotballfilosofi og taktikk opp mot andre lag. Jeg kan garantere deg at Truls vet hva Capello står for ettersom han er gammel Romatrener, Juventustrener (som er mitt favorittlag) samt som Real Madrid-trener.

Italia har i alle år vært kjent for defensiv orientering når det egner seg sett fra et taktisk ståsted. Capello tilhører den gamle skolen med italienske ringrever som kan dominere en motstander på alle mulige måter. Fra et rent taktisk ståsted er det kanskje bare Lippi som kan skilte med en like variert fotballfilosofi som Capello har.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Nei, Giallorossi, jeg har ikke glemt den kampen. Men du forstår tydeligvis ikke poenget mitt i det hele tatt. Til og med i den kampen så spilte Real Madrid offensivt hele kampen så og si. At dere endte opp med tapen kampen 3-0 pga en fantastisk kamp av Barcelona, er irrelevant.

For poenget mitt, som jeg hele tiden har sagt er at Real Madrid også i den kampen gikk ut offensivt, og prøvde sitt beste hele kampen. Etter min mening så gjorde dere ikke det på Lørdag. Da gikk dere ut for å spille defensivt og forhåpentligvis komme unna med 1 poeng.

Selvfølgelig er det en grei taktikk, men det er lenge siden jeg har sett Real Madrid gjøre det i en kamp mot Barca.

Jeg har heller ikke stilt spørsmål med Giallo sin kunnskap om Capello, jeg bare viste til Capellos defensive taktikk, som gjorde at han fikk fyken i Real Madrid etter å ha vunnet seriegull med klubben.

Da dette var relevant, med tanke på den taktikken Ramos stilte med på Camp Nou på lørdag.

Og jeg elsker å diskutere, så det hadde vært utrolig morsomt og fått diskutere fotball face to face.

Jeg gjentar, det å følge flere lag. Er noe VELDIG annet enn å STØTTE flere lag. Spesielt flere topplag i Europa.

Gratulerer til Giallorossi da, som valgte seg ut 3 topplag når han gikk på barneskolen, og har holdt med de siden da!

Jeg har støttet Barcelona siden jeg var liten gutt, og har da naturlig, også et sterkt hat til Real Madrid. Med tanke på historien til disse to klubbene. F.eks at storhetstiden til Real Madrid på 50-tallet var mye takket være Franco's facistregjering som støttet laget.

Ognei, jeg har ikke vært innom wikipedia heller, skal ikke påstå at jeg husket alle disse kampresultatene i hodet. Men Giallo fikk det til å fremstå som om Barcelona hadde rundspilt RM hver eneste gang under Rijkaard, så jeg bare beviste at dette ikke var tilfellet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Syntes de skifter på å rundspille hverandre ganske hyppig jeg. Begge laga spiller jo helt rass i forsvar, så det er mye tilfeldigheter ute å går. Kampen nå sist hadde GARANTERT ikke blitt så mye barca, om Real hadde hatt a-laget på plass.

Man skal heller ikke glemme at Barca ikke kom til så veldig mange store mulighter, før mot slutten. Drenthe burde gitt Real ledelsen i første og han unggutten burde putta alene med Valdes osv osv.

Real har ofte lagt seg litt tilbake mot Barca på NC, men i år hadde de ikke gode spillere å kontre med. Det er forskjellen, retten å sletten.

Edit: Jeg hater Real Madrid og Barcelona, bare for å ha sagt det. Dette er en objektiv vurdering.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
*Snip*

Hør på det Gamy sier, "I år hadde Madrid bare ikke styrken til å kontre" - det mener jeg også var forskjellen, det går opp og ned i disse kampene og på Nou Camp så pleier madrid sjeldent å gå ut som det mest offensive laget (Logisk nok) ;)

Hva det nest siste avsnittet ditt har med saken å gjøre er tho et stort spørsmåltegn, men alle land har hatt slike Perioder hvorav et lag har dominert sykt pga hjelp fra litt her og der.

Virker veldig trangsynt når du ikke forsto at Sono-Juventino mente generelt sett og ikke kun i "Capello-saken" :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Real Madrid brukte jo samme taktikk mot Barcelona i fjor, men i motsetning til i år satt man én av få sjanser man fikk. At Real Madrid spiller slik i én kamp mot et lag som per dags dato er mye sterkere betyr ikke at Ramos vil spille slik hele tiden... Skulle Schuster fått pepper for kampen i fjor fordi han spilte en type fotball en sparket Capello ville gjort? Neppe. Heller ros, og det syns jeg egentlig Ramos fortjente også, selv om det smalt to ganger i nettet inn mot slutten.

Ramos er en dyktig trener som forhåpentligvis vil legge opp filosofien sin riktig mot de gode lagene. Mot Zenit spilte man festfotball, og jeg vil selvsagt se samme type overkjøring i kampene man skal styre. Mot Barcelona på Nou Camp og lag i CL skal man gjerne legge seg litt bakpå og spille resultat for min del. Hovedsaken er at det ikke blir lagt opp til en defensiv og kjedelig fotball hele tiden.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Jeg gjentar, det å følge flere lag. Er noe VELDIG annet enn å STØTTE flere lag. Spesielt flere topplag i Europa.

Kjært barn har mange navn. Hva vet du om hvor aktiv supporter Giallo er?

Gratulerer til Giallorossi da, som valgte seg ut 3 topplag når han gikk på barneskolen, og har holdt med de siden da!

Gratulerer til deg også. Du sto nesten i hersketeknikk på barnehagenivå, men falt dessverre litt igjennom på slutten. :(

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Ja, Sono Juventino, det var et helt forferdelig forsøk på hersketeknikk.

Men hva i alle dager har en Juventus-supporter med denne diskusjonen å gjøre i det hele tatt? :)

Skjønner ikke hva du prøver og oppnå med å ta del i denne diskusjonen.

Jeg har fordommer mot det jeg i mitt hode ser på som latterlig. En av disse tingene er folk som holder med flust av topplagene i Europa, og kaller seg en supporter av alle lagene.

Giallorossi stilte spørsmål ved mine kunnskaper ang El Clasico, han viste til EN kamp der Barcelona rundspilte RM på Bernabeu, men dette forsøket ble helt latterlig. Da det på ingen måte var en kamp der RM la seg bakpå.

I tillegg fikk han det til å fremstå som om RM la seg bakpå i de fleste kampene mot Barca under Rijkaard.

Når dette ikke var tilfellet i det hele tatt, så ser jeg på det som en selvfølgelighet at jeg da stiller spørsmål ved hans kunnskaper om disse kampene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...