Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?


SirJames

Anbefalte innlegg

Spdif er et digitalt grensesnitt, og det er den utgangen jeg bruker på maskinen min. Jeg vet ikke hvordan det er med Z2300, men på mine høyttalere (ett eller annet 2.1 fra Logitech), så kobles satelittene og sub-en sammen med medfølgende kabel, og så kobles ledningen fra den ene satelitten til PC-ens SPDIF-utgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har testa Windows Vista på denne?

7280331[/snapback]

Vi har kjørt Vista på noen modeller, og har ikke støtt på problemer. Siden det ikke er noen drivere tilgjengelig fra HP som gis ut enda, kan du risikiere å måtte lete litt for å få alt til å fungere skikkelig.

7280387[/snapback]

 

Ja. Det kommer nok til å ta en stund før HP får lagt ut drivere for Vista, men den eneste driveren jeg har brukt for, det er skjermkortdriveren. Vet du om det funker med vanlige Nvidia drivere?

Windows Vista x64 RC2

ForceWare Release 95

Version: 96.85

Release Date: October 17, 2006

WHQL Driver

 

For eksempel denne?

7283478[/snapback]

 

Nvidia har lagt ut Windows Vista kompatible drivere på sidene sine. På min Windows Vista RC1 x86 bruker jeg nvidias 96.33 driver. Den må 'tvinges' på maskinen.

 

Last ned driveren og pakk den ut til f eks skrivebordet. Gå inn i device manager og velg update driver for skjermkortet. Velg der 'Browse my computer for driver software' - velg så 'let me pick from a list of device drivers on my computer'. Så velger du 'Have Disk' og peker denne til den utpakkede driverfilen (nv_disp). Du får da opp en liste med modeller du kan velge. Jeg har valgt NVIDIA GeForce 7600LE som virker helt utmerket. Du må godkjenne at driveren innstalleres og restarte maskinen - du skulle så være ferdig.

 

For så å få aero til å virke må du kjøre en ny Windows Experiencec Index test.

 

Når dette er sagt så skal det ligge GeForce Go7600 drivere inne i RC2, de innstalleres bare ikke under setup. Gjør det samme som over, men istedet for å velge 'Have Disk' så blar du gjennom listen som allerede er der og velger Go 7600. Jeg kan ikke verifisere det siste, men dette har jeg funnet hevdet på MS TechNet Forum.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Går det ann å få tak i et kraftigere batterie til denne maskinen? Har dv9074, men regner med det er samme greia...

7289613[/snapback]

Etter å ha googlet en stund, så ser det som at det bare finnes batterier med åtte celler for denne maskinen (standard). Mye mulig at et batteri med 12 celler omsider vil dukke opp...
Lenke til kommentar
Jeg er veldig godt fornøyd med min dv 9005ea.

 

Har ikke hatt noen problemer med min pc heller.

7312122[/snapback]

Jeg er også kjempefornøyd med min. Jeg har hatt min DV9005 i snart to måneder, og den har fungert feilfritt fra første dag. Jeg skulle gjerne ønske at skjermen var en smule bedre + bedre batteri, men jeg forventet ikke den ultimate PC-en til denne prisen. Til mitt bruksområde er denne maskinen enkelt og greit ypperlig - og ikke minst billig.

 

Forresten: hva bruker dere som har DV90XX til å rense skjermen med? Må det være noe spesielt ettersom skjermen er "glossy"?

Lenke til kommentar
Hei, lyden på pc'en min funker ikke...

Noen som vet om et sted der jeg kan få en driver til lyden på min dv9005?

 

Finner det ingen steder... :no:

7329902[/snapback]

 

HP sine sider kanskje.................................

7330198[/snapback]

Har jo sett der, men kanskje det er noe jeg har oversett eller kanskje det ligger et annet sted der hvor jeg ikke har sett...

Hvis du vet om noe som kan hjelpe meg, så hadde det vært fint om du hadde sagt ifra... Eller noen andre

Lenke til kommentar

Jeg hadde lisens til Nero fra før, men jeg installerte det ikke ettersom jeg synes medfølgende programvare funket veldig bra, og støttet de funksjonene jeg ville ha. Med mindre du har spesielle behov, så ser jeg ingen grunn til å bruke annen programvare enn det som følger med.

 

Når du starter programmet som lager gjenopprettingsplater, så kommer det opp hvor mange plater du trenger.

Lenke til kommentar
Jeg hadde lisens til Nero fra før, men jeg installerte det ikke ettersom jeg synes medfølgende programvare funket veldig bra, og støttet de funksjonene jeg ville ha. Med mindre du har spesielle behov, så ser jeg ingen grunn til å bruke annen programvare enn det som følger med.

 

Når du starter programmet som lager gjenopprettingsplater, så kommer det opp hvor mange plater du trenger.

7334299[/snapback]

Ok, takk, :thumbup::thumbup:

Endret av Texas7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...