Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?


SirJames

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sikkert like mye(lite) som når den står på bordet,siden det er under...

ja du har nok rett i det,men det skal da være mulig å ha den på fanget allikevel,det er ved spilling det blir skikkelig ille...

7177431[/snapback]

Siden viftene er under, havner luftinntaket fort på låret f.eks, noe som hindrer skikkelig kjøling. Ved spilling brukes jo grafikkort og prosessor ganske kraftig, og trenger mer kjøling enn ellers.

Lenke til kommentar

Jeg syns pcn min går ganske treigt (HP DV9074) til tross for at jeg kjøpte den på torsdag forrige uke.

Den reagerer veldig tregt og den har hengt seg fast minst 3 ganger, og jeg måtte ha slått den av manuelt hver gang. Skal ikke den pcn "liksom" være kjapp?

Og jeg gjør ikke noe annen på maskinen enn å nedlaste,surfe og chatte.

 

Men igjen så har jeg ikke lastet ned så mange drivere/oppdaterninger til pcn da.

 

Er det noen som kan gi meg noe tips?

 

En ting til, den blir ganske varm på venstre side under maskinen (antageligvis der viften er), uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

En kompis av meg skal ha seg bærbar snart, men lurte på noen småting før jeg evt anbefaler denne: hvordan er batteriet? Hvis du f.eks surfer på nettet via trådløst og hører musikk? Varierer vifta mye? Utblåsninger? Eller er den jevnt? Ei vennine har en HP med celeron M og den har stadig høylydte vifteutblåsninger som er ganske så irriterende.

Lenke til kommentar
Jeg syns pcn min går ganske treigt (HP DV9074) til tross for at jeg kjøpte den på torsdag forrige uke.

Den reagerer veldig tregt og den har hengt seg fast minst 3 ganger, og jeg måtte ha slått den av manuelt hver gang. Skal ikke den pcn "liksom" være kjapp?

Og jeg gjør ikke noe annen på maskinen enn å nedlaste,surfe og chatte.

 

Men igjen så har jeg ikke lastet ned så mange drivere/oppdaterninger til pcn da.

 

Er det noen som kan gi meg noe tips?

 

En ting til, den blir ganske varm på venstre side under maskinen (antageligvis der viften er), uansett hva jeg gjør.

7180191[/snapback]

 

Jeg har akkuratt det samme problemet! Har slått den mer av manuelt enn ved bruk av startmenyen -> avslutt osv.. Min pc tåler jo faen ikke å ligge lukket over natten uten å henge seg opp når jeg tar opp lokket igjen.

 

Jeg har en liten teori om at det kan være pga alt det crappet som ligger forhåndsinnstallert når man kjøper pcen. Jeg skal iallefall formatere hele dritten og innstallere windows fra cd. Så snart jeg har brennt ut systemgjennopprettingsdisker. Du får ta å prøve det du også eller ta å ringe hp support. De er ganske så hjelpsomme der =) det er iallefall rådene jeg kan komme med..

Lenke til kommentar

Det detter inn masse problemer rundt 9000 serien registerer jeg...

 

Dette er et produkt som neppe bør anbefales lenger spør du meg... :hmm:

 

Som jeg har skrevet før så er dette et billig produkt og nå kommer resultatene.... :ermm:

 

NB-Nå blir vel mange uenige med meg, men det er egentlig bare å lese "hele" tråden...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Du tar sjansen på å bli veldig upopulær Jada-jada, det skal du ha, men forsåvidt litt enig med deg. Så gode specs for en så lav pris har en tendens til å ha en bakside.

 

Lurer litt på om denne er bedre jeg?: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=c:...;pl:1;p:1125677 stort sett samme specs å chassie ser det ut som, men core 2 duo. Storebror fikk god kritikk i f.eks denne testen: http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2021220,00.asp

Lenke til kommentar
Du tar sjansen på å bli veldig upopulær Jada-jada, det skal du ha, men forsåvidt litt enig med deg.

 

Jada men som du skriver så er du nok ganske enig med meg, og det betyr jo selvsagt mere for meg en at noen få her blir litt sinte på meg ;)

 

Etter å ha fulgt mye med her på forumet så ser jeg gang på gang flere feil ved denne serien "faktisk unormalt mye" og dette bør komme frem til nye kjøpere syntes nå jeg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er mange produkter i DV90xx serien og alle de kan vel ikke være dårlige. Toppmodellen DV9093 med en TL-60 og 2GB minne burde vel være god.

 

Jeg tenkte selv å kjøpe DV9041. DirectBuy selger den nå til litt under 9000kr, Amentio lå på førsteplass med ca8900kr, men har øket prisen.

 

Sjekket litt på HP sine amerikanske nettsider. Der fant jeg DV9000z. Denne kunne bygges etter egne spesifikasjoner. Man kunne velge hvilken AMD Turion CPU, og bedre skjerm 17" WSXGA+ istedet for 17" WXGA+, osv... Men denne er ikke tilgjengelig i Norge ser det ut som.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Noen som har testa Windows Vista på denne?

7280331[/snapback]

Vi har kjørt Vista på noen modeller, og har ikke støtt på problemer. Siden det ikke er noen drivere tilgjengelig fra HP som gis ut enda, kan du risikiere å måtte lete litt for å få alt til å fungere skikkelig.

Lenke til kommentar
Noen som har testa Windows Vista på denne?

7280331[/snapback]

Vi har kjørt Vista på noen modeller, og har ikke støtt på problemer. Siden det ikke er noen drivere tilgjengelig fra HP som gis ut enda, kan du risikiere å måtte lete litt for å få alt til å fungere skikkelig.

7280387[/snapback]

 

Ja. Det kommer nok til å ta en stund før HP får lagt ut drivere for Vista, men den eneste driveren jeg har brukt for, det er skjermkortdriveren. Vet du om det funker med vanlige Nvidia drivere?

Windows Vista x64 RC2

ForceWare Release 95

Version: 96.85

Release Date: October 17, 2006

WHQL Driver

 

For eksempel denne?

Lenke til kommentar

okay, men hvordan får du til det, for jeg ser at det kun er en headphone utgang fra lydkortet, også en det står spdif på som jeg ikke vet hva er, har tenkt på logitech z2300, men de anlegga trenger jo to utganger fra lydkortet(1 for sub,1for satelittene) .... vil helst unngå å kjøpe eksternt lydkort

Endret av ebr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...