Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?


SirJames

Anbefalte innlegg

Det ligger noe som heter "LightScribe Direct Disc Labeling" i startmenyen. De slenger vel ikke med lightscribe-programvare hvis det ikke støttes i hele tatt av maskinen?

6970115[/snapback]

 

Vel har den LightScribe Direct Disc Labeling i starmenyen så er det nok en eiere her som ikke helt vet hva slags brenner dem har... "den har da støtte for LightScribe"

6970214[/snapback]

 

Det lønner seg ikke alltid å være kjepphøy, selv om man TROR man vet hva man snakker om..... ;)

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ligger noe som heter "LightScribe Direct Disc Labeling" i startmenyen. De slenger vel ikke med lightscribe-programvare hvis det ikke støttes i hele tatt av maskinen?

6970115[/snapback]

 

Vel har den LightScribe Direct Disc Labeling i starmenyen så er det nok en eiere her som ikke helt vet hva slags brenner dem har... "den har da støtte for LightScribe"

6970214[/snapback]

 

Det lønner seg ikke alltid å være kjepphøy, selv om man TROR man vet hva man snakker om..... ;)

6972298[/snapback]

 

Kjepphøy :roll:

 

Jeg trodde da for pokker at hele 9000 serien hadde støtte for dette "noe annet virket veldig rart"

 

Når man får billigproduktet 6005 med bedre brenner "forøvrig hele 6000 serien" så er det skuffende at det ikke er på 9005...

 

Men men denne maskinen blir jo bare mindre og mindre populær jo mere erfaringer som kommer frem :tease:

Lenke til kommentar
Det ligger noe som heter "LightScribe Direct Disc Labeling" i startmenyen. De slenger vel ikke med lightscribe-programvare hvis det ikke støttes i hele tatt av maskinen?

6970115[/snapback]

Programpakken er den samme for hele serien, så jo, programvaren er med selv om brennered ikke har støtte for det.

Men men denne maskinen blir jo bare mindre og mindre populær jo mere erfaringer som kommer frem

Blir den det nå? Kanskje ikke uttale deg for sikkert? De få tingene det har kommet klager på, blir fikset så raskt som mulig, og det er veldig få returer både på dv6000 og dv9000.

Lenke til kommentar
Det ligger noe som heter "LightScribe Direct Disc Labeling" i startmenyen. De slenger vel ikke med lightscribe-programvare hvis det ikke støttes i hele tatt av maskinen?

6970115[/snapback]

Programpakken er den samme for hele serien, så jo, programvaren er med selv om brennered ikke har støtte for det.

Men men denne maskinen blir jo bare mindre og mindre populær jo mere erfaringer som kommer frem

Blir den det nå? Kanskje ikke uttale deg for sikkert? De få tingene det har kommet klager på, blir fikset så raskt som mulig, og det er veldig få returer både på dv6000 og dv9000.

6973584[/snapback]

 

Dem har i hvertfall fått min DV6005 i retur men hovedproblemt med 6000/9000 serien er varme og støy...

 

Fikk tilbud om DV9005 til 8000,- ferdig levert men i og med den har samme prosessor og blir enda varmere samt støyende så takket jeg høflig nei.

 

Dette er jo en billigmaskin i forhold til spesefikk men den har for mye negativt til at jeg vil ha den.

 

Allle som har kjøpt den vil som skrevet før forsvare den med nebb og klør selv om man kan lese en del frustrasjon på enkelte som pr dags dato er veldig eplekjekke og anbefaler dette produktet om og om igjen til andre kjøpere.

 

Nå koster den vel 9200,- hos Amentio og da er man ikke langt unna andre produkter som er vel så bra...

 

Dette var min første maskin med AMD prosessor etter en PB jeg hadde med XP2400+ og jeg ble like skuffet denne gangen som forige gang.

 

NB-Takke meg til INTEL sine produkter :w00t:

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar

Dette er den fjerde laptopen jeg har og den første med AMD! Og dette er uten tvil den beste av de jeg har hatt! Forsvare maskinen med nebb og klør trenger jeg ikke for jeg vet det finnes bedre der ute men til prisen så er det ikke mye annet som gir bedre valuta enn denne! Min G556e som har intel cpu og ati skjermkort der kan jeg love deg det er snakk om varme og støy. Den er umulig å ha i fanget noe mer i en halvtime av gangen uten å få 3,grads forbrenning, og støy det er et annet kapittel.., høres ut som vifta kommer gjennom tastaturet til tider..! Makan til negativ person er det lenge siden jeg har sett og når du til og med ikke har noe erfaring fra nevnte bærbar så synes jeg du skal holde kjeft!

 

shut_the_fuck_up.gif

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å se at 9005 har en del svakheter og ikke er helt perfekt bare så det er sagt! Men det hadde vært morsomt å fått høre litt om den perfekte laptopen som aldri hadde fått den minste klage! Finnes den??

6974199[/snapback]

 

 

Min Dell 9400 vil jeg faktisk kalle perfekt den har knall ytelse-dønn stille samt kjølig og det er perfekt for meg så det er muligheter for å finne den perfekte maskinen. "klart alle maskiner har fått klager"

 

Jeg skal ikke snakke mer negativt om dette produktet men jeg må si at HP har skuffet meg 3 av 3 ganger men det er kanskje jeg som har blitt godt vant etter min Dell 9300 og nå 9400 som er veldig gode maskiner.

 

NB-Er det noen som skal forsvare dette produktet "for meg" så send dette via PM så slipper det å bli mer pjatt i denne tråden...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jada-jada, kom ikke å si at dv9005 er en skuffende laptop for 8840 kr. Det blir for dumt. Den er et glimrende valg, særlig hvis man vil ha en laptop som det går an å spille med også (Go 7600 256 mb).

 

I forhold til pris er dv9005 et godt kjøp.

 

Det er klart man vil rasjonalisere sine egne valg. Synes det skinner igjennom hos deg også.

 

:tease:

 

 

pjatt,pjatt... ;)

Endret av Jameski
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg er på jakt etter en ny desktoperstatter... Det virker jo som at DV9005 møter mange av mine krav, selv om DV9074 kanskje passer enda bedre. Litt synd at ingen av dem har DVI... Er også litt usikker på støynivået, hvordan er det på disse PC-ene? Ser det er litt forskjellige meninger om det, kan man sove med en slik PC i rommet, f.eks.?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter en ny desktoperstatter... Det virker jo som at DV9005 møter mange av mine krav, selv om DV9074 kanskje passer enda bedre. Litt synd at ingen av dem har DVI... Er også litt usikker på støynivået, hvordan er det på disse PC-ene? Ser det er litt forskjellige meninger om det, kan man sove med en slik PC i rommet, f.eks.?

6980832[/snapback]

 

Jeg har den ofte i senga før jeg sovner og den har bare en helt lav behagelig summing når den ikke brukes eller når man surfer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en DV9005, og jeg var ganske usikker på støynivået før jeg kjøpte. Jeg ble i hvert fall positivt overrasket etter å ha brukt maskinen til surfing, mail osv + at jeg fyrte opp demoen av GTR 2. Til vanlige oppgaver som surfing osv, så var harddisken det eneste jeg kunne høre summing fra. Da jeg prøvde GTR 2, så hørte man at CPU-viften startet, men den gikk på ingen måte for full kraft.

 

Det finnes PC-er i bøtter og spann som er mer stillegående enn denne, men jeg kan på ingen måte si at dette er en støyende maskin, så jeg er veldig fornøyd med støynivået :)

Lenke til kommentar

Første dagen prøvde jeg naturligvis og kjøre BF2 og de andre spillene jeg spiller for tiden. BF2 kjørte fint på single player, men ikke multiplayer.

Alle de andre spillene (Titan Quest, FEAR demo, RA2, og Oblivion) fungerte som en drøm. Men BF2 (multi) ville altså ikke..

Jeg har lastet ned de nyeste skjermkort driverene, men allikevel lukker BF2 seg bare når jeg trykker på "join game" - på hvilken som helst online server. Jeg kjører naturligvis BF2 1.4, som jeg tror er den siste?

Jeg har de nyeste driverene til både CPU og GFX..

Specsene til laptopen skal jo klare BF2 og alle nye spill lett?

---Jada, det er en original CDkey, som de andre spillene også har---

 

Noen som kan ha en anelse hva som er galt?

Takker for alle svar :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Takk for svar angående støynivået!

 

 

Disse PC-ene har jo ikke DVI-utgang. Dette vil jo variere veldig fra skjerm til skjerm osv, men hvordan opplever folket kvaliteten på bildet når de kobler til ekstern LCD-skjerm?

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor man får tak i dockingstasjon som passer til DV9005? Ser i en test av DV2017 at det eksisterer dockingstasjoner som passer til blant annet 9000-serien, men jeg kan ikke finne den hos verken HP eller norske nettbutikker...

6981676[/snapback]

Endret av antiloop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...