Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?


SirJames

Anbefalte innlegg

Hei!:) har kjøpt 9005 for en ukes tid siden, og er meget fornmøyd, men fjernkontrollen slutta å virke etter et par dager. Jeg la frem problemet til HP, og de sendte en ny en til meg. Bra service!

 

Men problemet er ikke løst. Den virket ikke, så jeg anntar at problemet ligger i selve maskinen. Nå har jeg avinstalert Norton, og brukt CodeStuff Starter til å modifisere hvilke prosesser og filer som skal starte når maskinen starter, men jeg tror ikke at noen av de som jeg har avbrutt kan ha noe med problemet å gjøre.

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor og hvordan oppgraderer man minnet? (hvis man ikke skal gjøre det selv) er det vanskelig?

Tror det eneste maskinen mangler er 2GB minne er det dyrt? :hmm:

6958045[/snapback]

 

 

Les:

Tenkte jeg skulle nevne at det fint går an å oppgradere prosessorene på disse maskinene (fra tl50 til tl52, tl56 og tl60), og at det kan gjøres her:

 

InfoCare ASA

Postboks 4016 Kongsgård

4689 Kristiansand

http://www.infocare.no/

Telefon: +47 38 06 60 00

Faks: +47 38 06 60 01

E-post: [email protected]

 

A Novo AS

Fetveien 1

2007 Kjeller

http://www.anovo.no/

Telefon: +47 63 80 45 00

Faks: +47 63 80 45 01

E-post: [email protected]

 

Ikke at det er nødvendig, men jeg lurer på om jeg skal oppgradere til TL60 etter jul engang. Som det har vært snakk om før her, kan man også oppgradere minne og harddisk. Om skjermkortet kan oppgraderes vet jeg ikke, men det kan man jo forhøre seg om.

 

Lurer også på om jeg ikke skal hive inn en minnebrikke til.

6943276[/snapback]

 

 

De kan oppgradere den for deg, og 2x av denne Kingston rambrikken vil nok gjøre susen. Det vil koste rundt 2500 + arbeid.

Sikkert 3500 kr totalt da antar jeg?

 

EDIT: Jeg regner med at det går an og gjøre det selv, men da gir du avkall på alle garantier etc.. Jeg tviler ikke på at du hadde klart det, men greit å være på den sikre siden? :thumbup:

Endret av plaank
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg regner med at det går an og gjøre det selv, men da gir du avkall på alle garantier etc.. Jeg tviler ikke på at du hadde klart det, men greit å være på den sikre siden? :thumbup:

6958160[/snapback]

Det er en luke på undersiden av maskinen som man skrur opp og bytter minne. Trenger ikke noe serviceverksted for den jobben.

 

Du mister ikke garanti på produktet dersom du bytter de komponentene du kommer til ved å åpne disse "lukene", i praksis RAM, harddisk og kanskje WLAN/Bluetooth. Dersom du demonterer som f.eks. ved å fjerne tastatur, løsne skjerm og slikt for å komme til hovedkortet derimot, er garantien borte :)

Lenke til kommentar

Det er en luke på undersiden av maskinen som man skrur opp og bytter minne. Trenger ikke noe serviceverksted for den jobben.

 

Du mister ikke garanti på produktet dersom du bytter de komponentene du kommer til ved å åpne disse "lukene", i praksis RAM, harddisk og kanskje WLAN/Bluetooth. Dersom du demonterer som f.eks. ved å fjerne tastatur, løsne skjerm og slikt for å komme til hovedkortet derimot, er garantien borte :)

6959481[/snapback]

 

Åhh, takker! Da fikk jeg lært noe nytt i dag også!:)

Dette gjør jo saken enda lettere, får investere meg ett par slike ved lønningstider da, hehe.. *fornøyd* :dribble:

Lenke til kommentar
Ved surfing/openoffice bruk gikk min fra 100% til ca 50% på en drøy time på skolen. Da ved bruk av WLAN. Så 2-3 timer er vel svaret. Altså ikke det beste på markedet :/

 

Nei, det var ikke så bra.. men tror at jeg kommer til å bruke min mest som desktop pc... og de stedene jeg tar den med til har som regel en stikk kontakt eller to :D

Lenke til kommentar

Vi har em DV6060EA hjemme nå og den har funket fett hittil bortsett fra et noe lavt batterikapasitet, men det går bra ettersom jeg har tilgang på kontakt nesten overalt hvor jeg har den med. Ettersom det er "familiens" og jeg har bruk for en egen vurderer jeg å kjøpe DV9074 som byr på større skjerm, bedre CPU og bedre skjermkort som kan by på heftige spillopplevelser til å være en laptop, den er garantert bedre enn min stasjonære atm.

 

Vil forresten anbefale denne bæresekken for folk med HP Pavilion DV-serien. Passer for både 17" og 15" og har plass til en god del annet enn laptopen som feks skolebøker.

 

Til slutt, for dere med HP pc, for all del ikke bruk den skjermkortdriveren som er med når dere spiller. Jeg gjorde det med vår DV6060 i et par uker og kjørte Call of Duty 2 på low settings med en smule lag, så installerte jeg den nyeste driveren (merk at du må laste ned fra hp.com, jeg fikk ikke nvidia.com sin til å fungere) og gjett om jeg fikk forskjell! Kunne kjøre med relativt høye settings i store slag uten at det ble noe serlig med lag!

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar
Tror du tar feil der. Det er LightScribe på DV9074, men ikke DV9005.

6968501[/snapback]

 

Vel det tok jeg som en selvfølge da det til og med var det på min DV6005 som jeg ga 6500,- for...

 

Hele 6000 serien har LightScribe i med at 6000 serien og 9000 serien kom likt og bygger på mye av det samme så trodde jeg dette var en selvfølge også på denne.

 

Vel vel :hmm:

 

NB- Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette? Syntes dette høres merkelig ut...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Det ligger noe som heter "LightScribe Direct Disc Labeling" i startmenyen. De slenger vel ikke med lightscribe-programvare hvis det ikke støttes i hele tatt av maskinen?

6970115[/snapback]

 

Vel har den LightScribe Direct Disc Labeling i starmenyen så er det nok en eiere her som ikke helt vet hva slags brenner dem har... "den har da støtte for LightScribe"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...