Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?

SirJames

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så en cpu som blir varm er altså en dårlig en??  :no:

6925455[/snapback]

Hva foretrekker du? glovarm maskin eller kjølig... Ja jeg syntes at en prosessor som yter så mye varme at maskinen kommer opp i 80 grader er for dårlig i år 2006.

6925463[/snapback]

For meg er det likegyldig!

Lenke til kommentar
Så en cpu som blir varm er altså en dårlig en??  :no:

6925455[/snapback]

Hva foretrekker du? glovarm maskin eller kjølig... Ja jeg syntes at en prosessor som yter så mye varme at maskinen kommer opp i 80 grader er for dårlig i år 2006.

6925463[/snapback]

For meg er det likegyldig!

6925523[/snapback]

Vel det er ikke det for de fleste da som kjent mange liker å kunne ha sin laptop på fanget uten å få brannskader...

Lenke til kommentar
At AMD tåler høyere varme en Intel prosessorer er bare tull... Har en Dell 9400 med Core Duo T2500 2,0Ghz og den holder en temp på 40-45 grader ved idle og rundt 65 ved hard spilling og det er vel det som er den store forskjellen på en god og dårlig prosessor...

Støy er en annen ting da den pokkers HP maskinen jeg hadde med samme prosessor som i 9005 blåser som en hårføner med 2 min mellomrom for så og starte om igjen "håpløst hvis du er vant til intel"

Min Dell 9400 er jo dønn stille... Man må jo legge øret helt intil maskinen for å høre et svakt sus. "det er vel en grunn for at HP maskinen er billig"

Skjønner at de som har kjøpt dette produktet forsvarer det med nebb og klør men det blir aldri noen AMD prosessor på meg igjen i hvertfall.

At du må løfte maskinen i friluft for å kjøle den ned sier jo sitt, men problemet er at den er ikke konstruert for å sveve i løse luften. 

Den må ha et underlag å stå på og da kommer også varmen selv med kjølepad som jeg har utprøvd...

Lykke til videre!

6925355[/snapback]

Hør her. Jeg sa ikke at intel avgir mer varme, men at de tåler mindre varme...det er stor forskjell på de to tingene. Mens amd vanligvis tåler fra 95 til 100 tåler intel fra 80 til 95. HP maskinen ligger vanligvis rundt 50-60 idle. Under intens stress test nådde den 80, da kjørte jeg itilegg andre programmer i bakgrunnen. Det er altså fortsatt 15 grader opp til fare sonen. Du sier at din ligger på 65 under hard spilling, da er det igjen 15-20 opp til faresonen på intel. Dette er gennerelt.

Og jeg skjønner ikke hvorfor du er så jævla agressiv når du skriver, ingen her har gjort deg noe?! Jeg forsvarer værken det ene eller det andre, dette er 3 pc'n jeg har på 3 uker. Ergo, jeg tar ikke 5 øre for å ta denne tilbake til butikken og si den ikke funker for mitt formål. Men foreløbig er den ikke for varm.

Lenke til kommentar
At AMD tåler høyere varme en Intel prosessorer er bare tull... Har en Dell 9400 med Core Duo T2500 2,0Ghz og den holder en temp på 40-45 grader ved idle og rundt 65 ved hard spilling og det er vel det som er den store forskjellen på en god og dårlig prosessor...

Støy er en annen ting da den pokkers HP maskinen jeg hadde med samme prosessor som i 9005 blåser som en hårføner med 2 min mellomrom for så og starte om igjen "håpløst hvis du er vant til intel"

Min Dell 9400 er jo dønn stille... Man må jo legge øret helt intil maskinen for å høre et svakt sus. "det er vel en grunn for at HP maskinen er billig"

Skjønner at de som har kjøpt dette produktet forsvarer det med nebb og klør men det blir aldri noen AMD prosessor på meg igjen i hvertfall.

At du må løfte maskinen i friluft for å kjøle den ned sier jo sitt, men problemet er at den er ikke konstruert for å sveve i løse luften.  

Den må ha et underlag å stå på og da kommer også varmen selv med kjølepad som jeg har utprøvd...

Lykke til videre!

6925355[/snapback]

Hør her. Jeg sa ikke at intel avgir mer varme, men at de tåler mindre varme...det er stor forskjell på de to tingene. Mens amd vanligvis tåler fra 95 til 100 tåler intel fra 80 til 95. HP maskinen ligger vanligvis rundt 50-60 idle. Under intens stress test nådde den 80, da kjørte jeg itilegg andre programmer i bakgrunnen. Det er altså fortsatt 15 grader opp til fare sonen. Du sier at din ligger på 65 under hard spilling, da er det igjen 15-20 opp til faresonen på intel. Dette er gennerelt.

Og jeg skjønner ikke hvorfor du er så jævla agressiv når du skriver, ingen her har gjort deg noe?! Jeg forsvarer værken det ene eller det andre, dette er 3 pc'n jeg har på 3 uker. Ergo, jeg tar ikke 5 øre for å ta denne tilbake til butikken og si den ikke funker for mitt formål. Men foreløbig er den ikke for varm.

6925659[/snapback]

Er ikke agressiv og har heller ikke skrevet at du har påstått at Intel er en varmere prosessor en AMD "les igjen"

Nå avslutter jeg dette da denne tråden blir fylt opp av en diskusjon som sikkert ikke er så int for så mange så send meg PM hvis dette vil diskuteres videre...

Lenke til kommentar
dere som har disse pc'ene, hva kan dere si om varmen?

Blir den veldig varm der man holder hendene når man spiller? Etter jeg hørte dette med varme, har jeg begynt å se på andre 17" laptoper =/

6929924[/snapback]

Jeg har 9074, og kan ikke klage på at den er for varm. Jeg spiller BF2, gjerne ett par timer i strekk, og det går fint. Har ikke reagert på varmen, i forhold til min andre bærbare, en Acer, ca 1 år gammel (2GHz Pentium-M, etc), som ofte blir varmere enn denne. Jeg har heller ikke fått brannskader på lårene etter å ha den på fanget. He he.. :)

Lenke til kommentar
dere som har disse pc'ene, hva kan dere si om varmen?

Blir den veldig varm der man holder hendene når man spiller? Etter jeg hørte dette med varme, har jeg begynt å se på andre 17" laptoper =/

6929924[/snapback]

Jeg har 9074, og kan ikke klage på at den er for varm. Jeg spiller BF2, gjerne ett par timer i strekk, og det går fint. Har ikke reagert på varmen, i forhold til min andre bærbare, en Acer, ca 1 år gammel (2GHz Pentium-M, etc), som ofte blir varmere enn denne. Jeg har heller ikke fått brannskader på lårene etter å ha den på fanget. He he.. :)

6930600[/snapback]

Halla mann :)

Jupp, den føles ikek for varm ut...Hvor varm blir din? Last ned denne cpu/tem måleren fra amd sin side : AMD Temp

Min ligger mellom 50 og 59c ¨år jeg surfer på nettet, skriver, chatter, osv...men når jeg spiller ligger den rundt 70, når jeg kjører stresstest så kommer den opp i 79 før vifta går opp et hakk og senker tempen ned til 75...hvor vifta går ned et hakk...pc'n føles varm ut, men ikke ubehagelig varm.

Lenke til kommentar
I see, hva med støyen når den blir så varm?

6930705[/snapback]

Støyen er ikke plagsom, den støyer jo seff litt mer enn ellers. Du legger ikke merke til den i spillets hete. Når jeg surfer og tempen er på 50-59 er støyen svak. Idle så støyer den nesten ikke...hører den knapt i et stille rom. En jeg snakket med hadde sendt brev til AMD og MPX og spurte om ikke tempen var for høy, han fikk til svar at dette var helt normalt på disse pc'ne.

Pc'n blir varm der du hviler håndbaken din, men ikke slik at du brenner degg eller føler noe ubehag. Må huske på at det er ikke bare prosessoren som lager varme, jeg hadde en for noen uker siden, en compaq med amd turion x2 tl52 cpu, den lå mellom 50 og 67, fikkd en ikke over 67. Den hadde derimot skjerkortet nvidia 6150 go (integrert, noe som ikke avgir mye varme) og ikke 7600 go, som er et dedikert skjermkort og som avgir MYE mer varme. Skjermkort som yter avgir varme, og derfor blir også laptopen varmere. Skal du ha et godt skjermkort så vil en produsere varme i en laptop.

Varmen på denne maskinen går ikke utover ytelsen, eller stabiliteten gennerelt.

Intel avgir mindre varme, en her som hadde en duo core 2 ghz, som lå på 65 grader etter hard spilling. Men ettersom jeg har lest så tåler intel cpuene mindre varme enn intel, ca 10 grader mindre gennerelt. Om AMD eller intel er raskest, det vet jeg ikke. På en annen laptop jeg bytta inn for noen uker siden (Toshiba Sata 10080 eller noe) hadde jeg intel centrino dual core 1,6 ghz tl2050 eller noe i den duren, og et ati skjermkort. den scora lant dårligere på benchmark testene enn hva denne gjør samt compaqen jeg også bytta inn mot denne. Jeg brukte Everest home edition 2006 for benchmark testene. På AMD sin side så yter turion noen prosenter bedre enn intel sine (testene på amd sin side)...men i andre tester så vinner intel. Vanskelig å vite hva som er riktig, men jeg vil tippe de yter ganske likt, dog vil jeg mene amd er bedre på spilling.

Endret av Twelvetribes
Lenke til kommentar
skjønner skjønner, og takk for et bra godt innlegg!

Går det an å legge noe der man har hånden slik at man ikke merker varmen på hånden...? Også angående 2x1024mb ram til denne pc'en koster? og hvem kan montere de(unntatt meg)? :hmm:

renner jo bare ut spm. her jo...

6930938[/snapback]

Er ikke nødvendig med noe under håndbaken :) Under vanlig surfing er den temperert. Når du spiller blir den varm, men ikke ubehagelig varm...ikke som andre jeg har vært borti...dessuten lønner det seg jo og bruke en mus når du spiller :p Hva rammen koster er jo forskjellig, du trenger DDR2 ihvertfall...se på komplett for priser der f.eks =)

Lenke til kommentar

Går det an å legge noe der man har hånden slik at man ikke merker varmen på hånden...? Også angående 2x1024mb ram til denne pc'en koster? og hvem kan montere de(unntatt meg)? :hmm:

6930938[/snapback]

Er ikke nødvendig med noe under håndbaken :) Under vanlig surfing er den temperert. Når du spiller blir den varm, men ikke ubehagelig varm...ikke som andre jeg har vært borti...dessuten lønner det seg jo og bruke en mus når du spiller :p Hva rammen koster er jo forskjellig, du trenger DDR2 ihvertfall...se på komplett for priser der f.eks =)

6931225[/snapback]

Jeg gir opp... Vet du ikke hva du skrev i går... (full eller)?

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

6930938[/snapback]

6931225[/snapback]

6931241[/snapback]

Hehe---ja det kan kanskje virke sånn? Nei, den blei så varm under en stress test, jeg dreit meg ut, laptopen sto på et bord med duk...og ja, uten duken så kom den ikke over 80...Jeg sa aldri at laptopen blei for varm for hånda, jeg sa kunn at den blei over 80 grader. Det blir den ikke nå...så jeg antar at duken tetta luftinntaket, eller delvis. Den blir fortsatt varm, men ikke så varm at jeg synes det er et problem.

Og nok engang, hva er engentlig opp med holdningen din? Vær høffelig!

Lenke til kommentar
Synes ikke glossy skjerm er noe problem.

Jaja. Spilte gjennom Half Life 2 i går kveld. Nå laster jeg ned HL2 episode 1 gjennom Steam.

Herlig å game med alle grafikkinnstillinger på full guffe :)

6921767[/snapback]

Hvilken skjermkort driver er det du bruker Jameski? Jeg prøvde half life i går. Greide så vvidt medium grafikk uten problemer... :hmm: Er det noen som vet hva feilen kan være?

Lenke til kommentar

6930938[/snapback]

6931225[/snapback]

6931241[/snapback]

Hehe---ja det kan kanskje virke sånn? Nei, den blei så varm under en stress test, jeg dreit meg ut, laptopen sto på et bord med duk...og ja, uten duken så kom den ikke over 80...Jeg sa aldri at laptopen blei for varm for hånda, jeg sa kunn at den blei over 80 grader. Det blir den ikke nå...så jeg antar at duken tetta luftinntaket, eller delvis. Den blir fortsatt varm, men ikke så varm at jeg synes det er et problem.

6931578[/snapback]

Synd du syntes jeg oppfører meg negativt men jeg er direkte og mange syntes dette er positivt grunnet da får man frem korrekte svar og meninger...

Velkommen i forumet skal du være!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Synes ikke glossy skjerm er noe problem.

Jaja. Spilte gjennom Half Life 2 i går kveld. Nå laster jeg ned HL2 episode 1 gjennom Steam.

Herlig å game med alle grafikkinnstillinger på full guffe :)

6921767[/snapback]

Hvilken skjermkort driver er det du bruker Jameski? Jeg prøvde half life i går. Greide så vvidt medium grafikk uten problemer... :hmm: Er det noen som vet hva feilen kan være?

6931809[/snapback]

har du lastet ned nye drivere?

Lenke til kommentar

6930938[/snapback]

6931225[/snapback]

6931241[/snapback]

6931578[/snapback]

Synd du syntes jeg oppfører meg negativt men jeg er direkte og mange syntes dette er positivt grunnet da får man frem korrekte svar og meninger...

Velkommen i forumet skal du være!

6931880[/snapback]

Takker og bukker =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...