Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?


SirJames

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler at dere laster ned AMD dual-core optimizer til dv- 9005 og 9074

 

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...71_9706,00.html

6917921[/snapback]

 

Prøvd den? Merkbar forskjell?

 

Takk

 

Og til de av dere som lurer på leveringstiden fra Amentio, så tok min 4-5 dager. Hentes på posten, med mindre du har stooor postkasse :)

6918011[/snapback]

 

Har hatt den inne fra dag 1 og merket veldig godt forskjell på demoen av Company of heroes med og uten! Alt flyter merkbart bedre med denne optimaliseringen..

Endret av antiloop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler at dere laster ned AMD dual-core optimizer til dv- 9005 og 9074

 

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...71_9706,00.html

6917921[/snapback]

 

Prøvd den? Merkbar forskjell?

 

Takk

 

Og til de av dere som lurer på leveringstiden fra Amentio, så tok min 4-5 dager. Hentes på posten, med mindre du har stooor postkasse :)

6918011[/snapback]

 

Har hatt den inne fra dag 1 og merket veldig godt forskjell på demoen av Company of heroes med og uten! Alt flyter merkbart bedre med denne optimaliseringen..

6918093[/snapback]

 

Rett og slett bærre lekkert da :) Innstallerer den nå, håper at den har god effekt på Ghost Recon, da det er et helt konge spill :) Gjør ikke noe om den gjør archiCAD raskere også :p

 

Takker

Lenke til kommentar
ingen som har noen ide om batteritid?

6919083[/snapback]

 

Som tidligere skrevet så er ikke batteritiden veldig mye å skryte av. Ved normalt bruk som surfing, noe musikk, og annet ikke krevende oppgaver (les: spill og 3d-programmer/rendering o.l.) så får jeg ut rundt 2,5 til 3 timer.

 

Noen som har noen synspunkter på hvordan denne skjermen er i forhold til andre bærbare. Er ikke mektig imponert over sortnivå, vinkel og lysstyrke?

 

Eneste negative jeg har å si om denne skjermen er at den er så å si umulig i sollys, og at i mørke scener, enten det være seg spill eller film eller bare sort skjerm, så kan den av og til brukes som speil. Men løses greit som oftest ved å vri eller endre litt på stillingen.

 

Hei

Lenke til kommentar
Som tidligere skrevet så er ikke batteritiden veldig mye å skryte av. Ved normalt bruk som surfing, noe musikk, og annet ikke krevende oppgaver (les: spill og 3d-programmer/rendering o.l.) så får jeg ut rundt 2,5 til 3 timer.

 

HP Mobil Fjernkontroll for avspilling av DVD og MP3 uten å måtte boote windows

 

Kor lenge varere den når du ser film? er det like lenge da og eller korleis virker det greiene der eigentleg?

Lenke til kommentar
Som tidligere skrevet så er ikke batteritiden veldig mye å skryte av. Ved normalt bruk som surfing, noe musikk, og annet ikke krevende oppgaver (les: spill og 3d-programmer/rendering o.l.) så får jeg ut rundt 2,5 til 3 timer.

 

HP Mobil Fjernkontroll for avspilling av DVD og MP3 uten å måtte boote windows

 

Kor lenge varere den når du ser film? er det like lenge da og eller korleis virker det greiene der eigentleg?

6921348[/snapback]

 

Maskinen bruker jo mer støm når dvd spilleren surrer og går så da blir også batteritiden kortere...

Lenke til kommentar
kk.

hmm...vil man ikke merke det i spill en gang? var det egentlig vitsen med å oppgradere? 2xhdd = 160GB og BT? :hrm:

6921653[/snapback]

 

Vel mitt intrykk er at de fleste sitter i dag med mer maskinvare en man overhodet trenger da både prosessorer og ram har hastigheter som takler mye mer en man egentlig trenger...

 

Jeg har i dag feks en Dell 9400 med Core Duo 2,0 Ghz prosessor- 2048MB ram-7200Rpm hdd og GO7900GS skjermkort men jeg må med hånde på hjerte si at jeg ikke merker store forskjeller fra min gamle Dell 9300 med 1,86Ghz Pentium M Centrino-1024mb ram-5400rpm hdd og GO6800 skjermkort...

 

I spill så gikk i hvertfall de tøffeste 3D spillene jeg har like greit på min 9300 "glatt og fint" i høy oppløsning, videoredigeringen går litt raskere uten at det var noe problem på den andre heller... (oppstarten går litt raskerer på den nye)

 

I bunn og grunn så er det skjermkortet som bestemmer spilleopplevelsen da maskiner med gode skjermkort leveres også med gode prosessorer i dag.

 

NB-Mulig det er bare meg som begynner å bli senil....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at dere laster ned AMD dual-core optimizer til dv- 9005 og 9074

 

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...71_9706,00.html

6917921[/snapback]

 

Prøvd den? Merkbar forskjell?

 

Takk

 

Og til de av dere som lurer på leveringstiden fra Amentio, så tok min 4-5 dager. Hentes på posten, med mindre du har stooor postkasse :)

6918011[/snapback]

 

Har hatt den inne fra dag 1 og merket veldig godt forskjell på demoen av Company of heroes med og uten! Alt flyter merkbart bedre med denne optimaliseringen..

6918093[/snapback]

 

 

Jeg lasta ned den, men den vil ikke starte med meg :( Innstallert etc, men får ikke kjørt programmet. Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Som tidligere skrevet så er ikke batteritiden veldig mye å skryte av. Ved normalt bruk som surfing, noe musikk, og annet ikke krevende oppgaver (les: spill og 3d-programmer/rendering o.l.) så får jeg ut rundt 2,5 til 3 timer.

 

er det for 9074-modellen eller er det for 9005?

6921863[/snapback]

 

Dv9005 :) Usikker på levetiden ved bare bruk av QuickPlay, men da kjøres jo ikke Windows, men derimot dvdrommen...Hmm :p

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Dere må gratulere meg også, nå har jeg etter mye om og men kjøpt denne, hp dv 9005ea. Først kjøpte jeg en Toshiba Sata med 1,6 intel centrino dual core cpu og et ATI x1400 skjermkort. Men det var noe feil på pc'n, så jeg bytta den inn i en Compaq med amd tl52 dual core og et nvidia 6150 go skjermkort. Denne pc'n var rask, men skjermkortet sugde hestekuk (unskyld uttrykket)....så jeg bytta den igjen, inn i denne. Takk til hjelpsome folk på Lefdal. Jeg gikk med denne ned i prosessor kraft og opp i skjermkort. På Everest Home edition 2006 benchmark testen scorer denne pc'n litt høyere faktisk enn compaqen med tl52. Den knuser Toshibaen med intel...og den ligger på ca samme nivå som Intel sin Core Duo t2500 (2000 Mhz).

 

Ressultater:

 

Everest Home Edition 06 Benchmark test (et lite utdrag):

 

CPU queen:

 

HP 9005ea: 3088

 

Intel 2x core duo t2500 (2000 Mhz): 3122

 

 

 

 

Jeg testet også pc'n i 3Dmark 05 edition.

 

 

HP dv9005ea klarte en score på: 3569.

 

 

Her er 2 andre pc'r som også er testet:

 

Merke: Asus

Modell: A6Ja

CPU: Intel Core Duo T2400 1.83 GHz

Minne: 1gb

Harddisk: 100gb, 4200rpm

Skjermkort: X1600

Operativsystem: Windows XP sp2 norsk

 

3dmark05: 3430

 

 

Merke: Acer

Modell: TM 8204WLMi

CPU: Intel Core Duo processor T2500 (2.0 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB l2 cache)

Minne: 2GB DDR2

Harddisk: 120GB 5400rpm SATA HDD

Skjermkort: ATI Mobility Radeon X1600 (512 MB, 256 MB GDDR3 VRAM)

Operativsystem: Windows XP Pro SP2

 

3dmark05: 4404 poeng

 

 

Dv9005ea scorer faktisk bedre enn maskinen med Intel Core Duo T2400 1.83 GHz og ATI x1600 skjermkort.

 

 

Jeg vil gjerne vite om dere tror maskinene våres hehe takkler f.eks Total Medieval War 2 som kommer ut til høsten. Den burde det, sant?

 

Og en liten ting til, hvordan clocker jeg skjermkortet?! :p

 

Ps: Til nå er jeg kjempe fornøyd med pc'n. Eneste minus som jeg ser det er at den blir litt varm. Men dette kan jo løses med en kjølepad.

Endret av Twelvetribes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...