uhuruguy Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Følger opp tråden om batch-resizing, som var veldig nyttig for meg. Men jeg fant ikke noe bra svar på følgende problem: Jeg skal jo resize ulikt alt etter om bildet er stående eller liggende (til 1300*1000 stående eller 1000*1300 liggende). Er det noen god løsning på dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Om alle bileta er i same storleik kan ein vel resize etter prosent i staden for verdiar i pixlar. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Bruk prosent når du skal angi verdiene istedenfor pixler Lenke til kommentar
uhuruguy Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Godt forsøk Men de er desverre ikke det. Noen er 'croppet' adskillig mer enn andre, selv om de hadde samme format i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Googla litt, og fann ein tråd i eit anna forum der det vart sagt at Irfanview kunne gjere dette, so eg lasta ned å sjekka. Ser ut til å kunne gå fint: Gå til File --> Batch Conversion/Rename, hak av for Use advanced options nede til venstre, gå inn på dei, hak av for resize og du kan velge å setje den lange eller korte sida til eit visst tal pixlar. Komprimeringsgrad og litt anna ser du i Options. Lenke til kommentar
uhuruguy Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Ah - genialt. Kikket litt i IrfanView - og skjønte nå at Long side og Short side faktiskt betyr akkurat det, og ikke henholdsvis Horisontal og Vertikal side. Hjertelig! Lenke til kommentar
perottol Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 En svært detaljert og bra video viser trinn for trinn hvordan du gjør akkurat dette i Photoshop. I tillegg til å resize så kan du gjøre masse mer med bildene i samme batch. Sjekk ut videoen så skjønner du selv. http://www.radiantvista.com/archive/photoshop_workbench/45/ Har man interesse for photoshop så finnes det masse andre svært lærerike ting her også: http://www.radiantvista.com/video_tutorials/. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå