Pricks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Men er det noe problem om verdiløse mennesker 'tas ut' da? Om noen ikke har verdi for deg, så betyr ikke det at det er rett å drepe dem. For meg ville også valget mellom å drepe x fremfor y, være enkelt. En er verdiløs, en annen ikke like verdiløs. Så har altså mennesker ikke samme verdi. Hvilket var mitt poeng. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Men er det noe problem om verdiløse mennesker 'tas ut' da? Om noen ikke har verdi for deg, så betyr ikke det at det er rett å drepe dem. For meg ville også valget mellom å drepe x fremfor y, være enkelt. En er verdiløs, en annen ikke like verdiløs. Så har altså mennesker ikke samme verdi. Hvilket var mitt poeng. 6778022[/snapback] Nei, bikkja mi har for meg mer verdi enn deg. No offence, men sånn er det. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Dette viser klart hvor lite den muslimske kulturen preges av rasjonalitet og fornuft i forhold til andre kulturer. Og på første linje brøt logikken din ned. Det er så mye feil i den konklusjonen at det nesten er morsomt. For alt jeg vet stemmer det at den muslimske kulturen preges av rasjonalitet og fornuft i forhold til andre kulturer, men det kan hvertfall ikke bevises ved å dividere folketall med antall nobellpriser vunnet av personer av forskjellige religioner. 6771736[/snapback] Det trenger ikke være en direkte kobling mellom kultur og antall nobelpriser, men når en ser en så drastisk forskjell kan en begynne å lure hva det skyldes. I tillegg når man ser hva som foregår i islams navn rundt om kring i verden. Jeg beklager det hvis jeg har fornærmet noen.Hva er hensikten? Og hvorfor trekke frem så svake argumenter?Hensikten er bl.a å vise at den manglende viljen til å kritisere islam som råder i dag er ubegrunnet. Syria: Greit nok, så er ikke Syria et religiøst regime, men jeg har vanskelig for å tro at religionen ikke er en av grunnene til at Syria er økonomisk ufritt, tatt i betraktning hvor autoritær Islam er. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det kan selvsagt få deg til å lure ja, men det er IMO for lite fakta til å støtte opp påstanden din. (alene) Lenke til kommentar
M3rcutio Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Syria: Greit nok, så er ikke Syria et religiøst regime, men jeg har vanskelig for å tro at religionen ikke er en av grunnene til at Syria er økonomisk ufritt, tatt i betraktning hvor autoritær Islam er. 6778582[/snapback] Cuba har et sekulært regime med hoveddel av kristne innbyggere, men jeg har vanskelig for å tro at religionen ikke er en av grunnene til at Cuba er økonomisk ufritt, tatt i betraktning hvor autoritær kristendommen er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Nei, bikkja mi har for meg mer verdi enn deg. No offence, men sånn er det. 6778242[/snapback] Bra du sier det rett ut. Hva er det vi diskuterer da egentlig? Du sier jo at jeg har hatt rett hele tiden. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva er hensikten? Og hvorfor trekke frem så svake argumenter?Hensikten er bl.a å vise at den manglende viljen til å kritisere islam som råder i dag er ubegrunnet. 6778582[/snapback] For min del har oppnådd det motsatte. Det gjør forøvrig alle andre saker der man viser noe som er ille og konkluderer med at dette beviser hvor ille islam er. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Syria: Greit nok, så er ikke Syria et religiøst regime, men jeg har vanskelig for å tro at religionen ikke er en av grunnene til at Syria er økonomisk ufritt, tatt i betraktning hvor autoritær Islam er. 6778582[/snapback] Cuba har et sekulært regime med hoveddel av kristne innbyggere, men jeg har vanskelig for å tro at religionen ikke er en av grunnene til at Cuba er økonomisk ufritt, tatt i betraktning hvor autoritær kristendommen er. 6779039[/snapback] ? Ideer styrer verden. Det er jo helt åpenbart hvilken negativ påvirkningskraft islam har i Midtøsten. Når det gjelder Cuba så oppfordret jo Jesus til selvoppoffrelse, noe Cuba praksiserer til det fulle. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Men er det noe problem om verdiløse mennesker 'tas ut' da? Om noen ikke har verdi for deg, så betyr ikke det at det er rett å drepe dem. For meg ville også valget mellom å drepe x fremfor y, være enkelt. En er verdiløs, en annen ikke like verdiløs. Så har altså mennesker ikke samme verdi. Hvilket var mitt poeng. 6778022[/snapback] Verdi verdi verdi. Hvorfor bruke ordet verdi? Vi er alle små prikker i universet. Du kan ikke si at en person koster 5 kr og den andre 1 kr. Mennesker er mennsker. Kanskje noen ikke betyr like masse for deg, men alle er verdt like masse. Svart, hvit eller gul...man er fortsatt mennesker. Og om man er medlem i en ting (kanskje Islam eller kanskje Bokklubben), så er man fortsatt mennsker av lik verdi. Kanskje disse menneskene betyr lite for deg, men mer for andre. Så ikke prøv å komme her å rettferdiggjøre rasisme eller religionhat. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Så ikke prøv å komme her å rettferdiggjøre rasisme eller religionhat. 6780021[/snapback] Hva er galt med religionhat? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 det iran nå gjør er å oppdage kruttet på nytt, de greier helt på egen hånd å utvikle og ut-arme uran noe som er veldig overraskende gjort av et land som ikke får låne eller ta del i Mesteparten av irans viten om atomteknologi har de fått fra pakistan, tidligere sovjet, og ymse forskere fra den islamske verden utdannet i vesten. Det er uansett ikke så mye å finne opp, når all kunnskapen kan lastes ned fra internett. Enhver person med nok penger kunne i teorien finansiert sitt eget prosjekt. Problemet er bare å balansere variablene og få de til å stemme. Det viser hvor langt bak resten av verden ligger bak vesten når de må importere absolutt alt av kunnskap. USA og europa gjorde ferdig atombomben på 40 tallet. Teknologisk sett ligger verden mer eller mindre likt. Nesten alle høyteknologier finnes i alle land. Men ikke i samme utstrakthet. Det dreier seg om kultur. sá usa sprer ikke frykt? er jo det eneste de gjőr. bortsett fra nár de redder várden for egen vinning. og hvem er mere imperalistiske enn kristene. har jo prakka kristendom pá hele várden jo........... Som andre har sagt, dette er ikke lenger en reell problemstilling. Men det kan engang i fremtiden bli det, særlig i USA. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg mener dette er noe som kan tyde på at den muslimske kulturen preges av mindre rasjonalitet og fornuft i forhold til andre kulturer. Min påstand er at hovedgrunnen til dette er: Islam. Islam er en religion som sier at Allahs ord er Sannheten, og det å tenke selvstendig, rasjonelt og fornuftig er forbudt. Dette viser klart hvor lite den muslimske kulturen preges av rasjonalitet og fornuft i forhold til andre kulturer. Hvorfor er så mange nærmest sykelig opptatt av islam og muslimer, når vi egentlig har kjempeproblemer med vårt "eget hus"? Se dere omkring: 7000 barn er delvis omhendetatt av barnevernet, 3500 barn/ungdom står på venteliste for psykiatrisk behandling, 14000 (dobbelt så mange som i Sverige) skolebarn må daglig spise amfetamin lignende medikamenter. Noe er alvorlig galt i detta landet, og det er ikke muslimers sin skyld. Orker vi ikke å ta tak i vår egen møkk? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Orker vi ikke å ta tak i vår egen møkk? 6780562[/snapback] Jo, vi gjør det. Problemet er at vi (nordmenn generelt) ønsker at dette skal være politikerenes jobb å rydde opp i, ikke oss selv. Derfor går vi til valg hvert 2. år og stemmer på inkompetente mennesker som ikke gjøre noe uansett og problemene bare hoper seg opp. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Verdi verdi verdi. Hvorfor bruke ordet verdi? Det var ikke jeg som kom med påstanden om at alle mennesker er like mye verdt. Mennesker er mennsker. Kanskje noen ikke betyr like masse for deg, men alle er verdt like masse. Nei, det er de ikke. Mener du at Hitler hadde like stor verdi som Einstein? Svart, hvit eller gul...man er fortsatt mennesker. Det er ingen som snakker om hudfarge her. Og om man er medlem i en ting (kanskje Islam eller kanskje Bokklubben), så er man fortsatt mennsker av lik verdi. Om man jobber for å utslette et helt folk så er man ikke mennesker av lik verdi. Så ikke prøv å komme her å rettferdiggjøre rasisme eller religionhat. 6780021[/snapback] Og det skal komme fra den homofobe "ArmenMinAU"?! Den eneste som påstår at verdi har noe med rase å gjøre er deg, så du er tydeligvis både homofob og rasist. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Stenges for opprydding og reaksjoner mot enkelte deltakere i denne tråden. Edit: har nå sett igjennom hele tråden og konklusjonen blir: stengt permanent. Så mange avsporinger, offtopic og personlig krangel/kverulering som er orsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg