freke Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Alle mennesker er like mye verdt, innse det! Jaha? Så Adolf Hitler er like mye verdt som Albert Einsten eller Mor Teresa? 6771578[/snapback] Naturligvis. Selv om du ikke synes noe om hvordan de levde, kan ikke det legges til grunn når et livs verdi skal avgjøres. Det kan nevnes at jeg har enkelte jeg ikke liker også. Kan det brukes for å rettferdiggjøre evt drap? Fordi de ikke var noe verdt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hmm la meg se, du bruker nobelprisvinnere for å rakke ned på muslimer? hva slags debatt blir det. Det er kjent at jøder er `dyktige i mange bransjer f.eks filmindustri, naturvitensskap osv. men siden muslimene ikke har like mange nobelprisvinnere gjør det at de mangler rasjonalitet og fornuft. Europere ligger jo også langt etter når man ser på folketall, er det noe galt med de nå å? Hvordan klarer du å trekke slike konklusjoner, hva med afrika? er de like høl i huet som muslimene som du hater så sterkt. Hva er det du egentlig vil med den posten egentlig annet enn å bare rakke ned på muslimer fordi du misliker dem? Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hmm la meg se, du bruker nobelprisvinnere for å rakke ned på muslimer? hva slags debatt blir det. Det er kjent at jøder er `dyktige i mange bransjer f.eks filmindustri, naturvitensskap osv. men siden muslimene ikke har like mange nobelprisvinnere gjør det at de mangler rasjonalitet og fornuft. Europere ligger jo også langt etter når man ser på folketall, er det noe galt med de nå å? Hvordan klarer du å trekke slike konklusjoner, hva med afrika? er de like høl i huet som muslimene som du hater så sterkt. Hva er det du egentlig vil med den posten egentlig annet enn å bare rakke ned på muslimer fordi du misliker dem? 6771671[/snapback] Ytterliggående kristne sektmedlemmer har benyttet metoden i årtier, så det er intet nytt under solen. De er redde for at den raskest voksende religionen i verden skal vokse seg større og ta fra dem makten de tilrøvet seg i det hedenske Norge. Da er alle midler tillatt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Dette viser klart hvor lite den muslimske kulturen preges av rasjonalitet og fornuft i forhold til andre kulturer. Og på første linje brøt logikken din ned. Det er så mye feil i den konklusjonen at det nesten er morsomt. For alt jeg vet stemmer det at den muslimske kulturen preges av rasjonalitet og fornuft i forhold til andre kulturer, men det kan hvertfall ikke bevises ved å dividere folketall med antall nobellpriser vunnet av personer av forskjellige religioner. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Europere ligger jo også langt etter når man ser på folketall, er det noe galt med de nå å? Den bobbla kan vi hvertfall sprekke med èn gang. Countries with the Most Nobel Prize Winners 1 United States 270 2 United Kingdom 101 3 Germany 76 4 France 49 5 Sweden 30 6 Switzerland 22 7 Netherlands 15 8 Former Soviet Union 14 8 Italy 14 10 Denmark 13 11 Japan 12 12 Austria 11 13 Canada 10 14 Spain 6 14 Australia 6 16 Ireland 5 16 Israel 5 16 Poland 5 16 South Africa 5 16 Argentina 5 21 India 4 Endret 30. august 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Alle mennesker er like mye verdt, innse det! Jaha? Så Adolf Hitler er like mye verdt som Albert Einsten eller Mor Teresa? 6771578[/snapback] Naturligvis. Og Adolf Hitler har like stor verdi for deg som din egen mor, far, bror eller søster? Eller kjæledyr? Selv om du ikke synes noe om hvordan de levde, kan ikke det legges til grunn når et livs verdi skal avgjøres. Det kan det, jo. Hvis valget for meg hadde stått mellom å drepe Hitler og Einsten, f.eks., så hadde valget vært enkelt. Det kan nevnes at jeg har enkelte jeg ikke liker også. Kan det brukes for å rettferdiggjøre evt drap? Fordi de ikke var noe verdt? 6771655[/snapback] Nei, men så er det ikke snakk om å drepe alle som har mindre verdi enn andre her heller. Utsagnet jeg svarte på var: "Alle mennesker er like mye verdt, innse det!" Det står ikke noe om å drepe folk som ikke har noen verdi for oss. Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Alle mennesker er like mye verdt, innse det! Jaha? Så Adolf Hitler er like mye verdt som Albert Einsten eller Mor Teresa? 6771578[/snapback] Naturligvis. Og Adolf Hitler har like stor verdi for deg som din egen mor, far, bror eller søster? Eller kjæledyr? Selv om du ikke synes noe om hvordan de levde, kan ikke det legges til grunn når et livs verdi skal avgjøres. Det kan det, jo. Hvis valget for meg hadde stått mellom å drepe Hitler og Einsten, f.eks., så hadde valget vært enkelt. Det kan nevnes at jeg har enkelte jeg ikke liker også. Kan det brukes for å rettferdiggjøre evt drap? Fordi de ikke var noe verdt? 6771655[/snapback] Nei, men så er det ikke snakk om å drepe alle som har mindre verdi enn andre her heller. Utsagnet jeg svarte på var: "Alle mennesker er like mye verdt, innse det!" Det står ikke noe om å drepe folk som ikke har noen verdi for oss. 6772642[/snapback] Men er det noe problem om verdiløse mennesker 'tas ut' da? For meg ville også valget mellom å drepe x fremfor y, være enkelt. En er verdiløs, en annen ikke like verdiløs. Men jeg er ikke helt sikker på om famile og venner av x er like enig i min bedømming. Så feil kan de altså ta, da x ikke har like stor verdi som andre. Men hvordan få dem til å innse det? At enkelte mennesker, objektivt sett, ikke er like mye verdt? edit: hvis valget sto mellom å drepe Hitler og Einstein eller Mor Teresa, hva ville du valgt? Av nyskjerrighet... Endret 30. august 2006 av freke Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Iran var VELDIG vestlig og var nesten som USA frem til de fikk preste styre. det iran nå gjør er å oppdage kruttet på nytt, de greier helt på egen hånd å utvikle og ut-arme uran noe som er veldig overraskende gjort av et land som ikke får låne eller ta del i den delte teknologien som skal vere DELT alle land seg i mellom, det er bare pakistan, iran, irak som ike får ta del i dette :/ ja teknologien er allerede oppdaget så det blir ikke like vansklig å gjøe det i gjen men jeg ser for meg DEG lage et atom kraft verk. men uansett poenget mitt er det at det fines fredelige islam folk, når har iran eller pakistan gjort deg noe vondt? irak og syria ok de sprenger i snitt 3 personer i året dreper mellom 100-200 og skader ca det samme. vist ikke jeg tar helt feil dreper et 9V batteri mere i året. og nå for den negative siden med islam må si dette. pakistan og india ligger rett på siden av verandre. Pakistan er ikke et veldig teknisk sted. India har over en milliard folk og rommer verden beste computer ingeniører Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Hmm la meg se, du bruker nobelprisvinnere for å rakke ned på muslimer? hva slags debatt blir det. Nei, jeg påpeker noe som kan tyde på at islam er mindre rasjonell enn andre kulturer. Enkeltmuslimer raker jeg ikke ned på. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Iran var VELDIG vestlig og var nesten som USA frem til de fikk preste styre. det iran nå gjør er å oppdage kruttet på nytt, de greier helt på egen hånd å utvikle og ut-arme uran noe som er veldig overraskende gjort av et land som ikke får låne eller ta del i den delte teknologien som skal vere DELT alle land seg i mellom, det er bare pakistan, iran, irak som ike får ta del i dette :/ ja teknologien er allerede oppdaget så det blir ikke like vansklig å gjøe det i gjen men jeg ser for meg DEG lage et atom kraft verk. men uansett poenget mitt er det at det fines fredelige islam folk, når har iran eller pakistan gjort deg noe vondt? irak og syria ok de sprenger i snitt 3 personer i året dreper mellom 100-200 og skader ca det samme. vist ikke jeg tar helt feil dreper et 9V batteri mere i året. og nå for den negative siden med islam må si dette. pakistan og india ligger rett på siden av verandre. Pakistan er ikke et veldig teknisk sted. India har over en milliard folk og rommer verden beste computer ingeniører 6774367[/snapback] Iran har drept flere titusen homofile siden 1979.. I tillegg er de sammen med Kina et av landene som hvert år henretter flest. Enten er du grovt uinformert.. eller så bedriver du bevisst feilinformering. Skjerpings. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Hmm la meg se, du bruker nobelprisvinnere for å rakke ned på muslimer? hva slags debatt blir det. Nei, jeg påpeker noe som kan tyde på at islam er mindre rasjonell enn andre kulturer. Enkeltmuslimer raker jeg ikke ned på. 6775271[/snapback] Hva er hensikten? Og hvorfor trekke frem så svake argumenter? EDIT: Trådstarter for svare. Hvis noen trenger mer utdyping av spørsmålet kan jeg godt presisere. Endret 31. august 2006 av Feynman Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hmm la meg se, du bruker nobelprisvinnere for å rakke ned på muslimer? hva slags debatt blir det. Nei, jeg påpeker noe som kan tyde på at islam er mindre rasjonell enn andre kulturer. Enkeltmuslimer raker jeg ikke ned på. 6775271[/snapback] Hva er hensikten? Og hvorfor trekke frem så svake argumenter? 6775334[/snapback] Hensikten kan vel være å vise hvor irrasjonell religion generelt og Islam spesifikt er. Islam er en imperialistisk og ekspanderende religion som ikke har blitt kastrert av informasjonsalderen vi har fått her i vesten. Dette gjør Islam til et farlig verktøy for diktatorer o.l. som vil bruke frykten og tradisjonstettheten til store folkegrupper. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 sá usa sprer ikke frykt? er jo det eneste de gjőr. bortsett fra nár de redder várden for egen vinning. og hvem er mere imperalistiske enn kristene. har jo prakka kristendom pá hele várden jo........... ingen er hakket bedre enn den andre. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 sá usa sprer ikke frykt? er jo det eneste de gjőr. bortsett fra nár de redder várden for egen vinning. og hvem er mere imperalistiske enn kristene. har jo prakka kristendom pá hele várden jo........... ingen er hakket bedre enn den andre. 6775961[/snapback] 1) Kristendommen var imperialistisk for 500-700 år siden, Islam er det NÅ.. det er en drastisk forskjell. Jeg ser ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for det som skjedde lenge, LENGE før jeg ble født... samtidig som jeg ser god grunn til å være bekymret over Islamistenes fremmarsj. 2) Ditt litt barnslige, politisk korrekte og paniske USA-hat orker jeg ikke kommentere ytterligere. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) EDIT: Fikk et svar på tidligere spørsmål som ikke var noe annet enn påstanden i første post. Var selvsagt smørt på litt, men det var ikke det jeg var ute etter. Svarte på det, men nå skjønner jeg ikke at jeg gadd. Endret 31. august 2006 av Feynman Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hensikten kan vel være å vise hvor irrasjonell religion generelt og Islam spesifikt er. Islam er en imperialistisk og ekspanderende religion som ikke har blitt kastrert av informasjonsalderen vi har fått her i vesten. Dette gjør Islam til et farlig verktøy for diktatorer o.l. som vil bruke frykten og tradisjonstettheten til store folkegrupper.6775800[/snapback] Det jeg spurte om var hensikten med å vise det. Hva vil man oppnå? Hva hjelper det at jeg går rundt og tenker at islam er farlige greier? 6776016[/snapback] Det er litt artig at du stiller dette spørsmålet.. Det minner meg litt om Chamberlain og andre britiske fredspolitikere rundt 1935.. "hvorfor skal vi bry oss om at Hitler er farlig? Han forstyrrer ikke oss".. Det at folk heller vil velge å leve i uvitenhet enn å faktisk vite hvilken trussel samfunnet står overfor er litt trist. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) EDIT: At jeg ikke sluttet med en gang. Burde skjønt at dette bare blir tøv. Endret 31. august 2006 av Feynman Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det er litt artig at du stiller dette spørsmålet.. Det minner meg litt om Chamberlain og andre britiske fredspolitikere rundt 1935.. "hvorfor skal vi bry oss om at Hitler er farlig? Han forstyrrer ikke oss".. Det at folk heller vil velge å leve i uvitenhet enn å faktisk vite hvilken trussel samfunnet står overfor er litt trist. 6776051[/snapback] Hadde folk tenkt som deg på den tiden hadde ikke det vært spørsmålet. Da ville det vært noe om at tyskere er farlige. Eller kanskje protestanter. Så lenge dem som kritiserer islam blander grupper og personer etter eget forgodtbefinnende har jeg ingen tiltro til dem. 6776432[/snapback] Jeg tror du virkelig bør lese det jeg skriver.. før du slenger ut såpass krasse påstander ... Hvis det blir vanskelig får du hente støttelæreren din. Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg tror du virkelig bør lese det jeg skriver.. før du slenger ut såpass krasse påstander ... Hvis det blir vanskelig får du hente støttelæreren din. Nå bør det nevnes at du har ignorert forholdet mellom konsentrert makt og kunnskap i et gitt samfunn. Hvis dette blir tatt i betraktning blir «hensikten» med argumentene dine redusert til en stor selvmotsigelse. Endret 31. august 2006 av Nonzchi Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg tror du virkelig bør lese det jeg skriver.. før du slenger ut såpass krasse påstander ... Hvis det blir vanskelig får du hente støttelæreren din. Nå bør det nevnes at du har ignorert forholdet mellom konsentrert makt og kunnskap i et gitt samfunn. Hvis dette blir tatt i betraktning blir «hensikten» med argumentene dine redusert til en stor selvmotsigelse. 6776652[/snapback] Jeg tror ikke du har lest noen av innleggene dine.. Jeg håper, for din del, at du ikke har gjort det. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg