kaffi Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Vpower er stort sett bare skyt... Hydo har hatt dette lenge bare det heter clean system å de har det i samtlige bensin sorter Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Eg såg ein test i eit NAF-blad i fjor der dei hadde testa V-Power. Der var det faktisk nokon bilar som fekk dårlegare ytelse av å bruke denne bensinen kontra "vanleg" 95 oktan... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 2.5.3 Q: Why do the two engines have different octane recommendations? Does using higher octane give more power? --------------------------------------------------------------------- A: SOHC and DOHC engines have different engine controller programming. The DOHC, due to its more aggressive tuning, is calibrated for 92 octane, while the SOHC is optimized for 87 octane. Both engine controllers have a knock sensor, and will retard the spark timing if detonation (or "pinging") is encountered due to running lower-octane fuel. However, the controller will not advance the spark beyond its original setting, so using fuel of higher octane rating than recommended above gives no performance advantage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå