_norse_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hva ønsker folk av disse next-gen maskinene som vi snakker så ivrig om her på forumet? Min ønskeliste er klar: -Bedre animasjon. Her har utviklerne myyye å gå på. Det hjelper ikke at tekniske ting som oppløsning, shadere, lyseffekter er topp når spillkarakterene beveger seg som roboter. Jeg vet ikke hva som må til, men jeg vet at det må skje en forbedring. -Glem cgi filmsekvenser! Grafikkmotorene bør nå være så gode at alt kan rendres med den uten å måtte ty til prerendrede scener. Jeg synes jeg lettere dras inn i spillet hvis alt foregår i samme "motor" og jeg slipper skillet mellom ingame motoren og cgi. -Større fokus på historiefortelling og stemningsskapende effekter. Jeg synes det blir lengre og lengre mellom spill som forteller en historie på en måte som drar meg med inn i spilluniverset slik som Half-Life, System Shock 2 og Undying gjorde så elegant. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Bedre voiceover og lip synk. Det er noe jeg virkelig hater når et spill ikke har. Det gir utrolig mye mer realisme når munn og ord går hånd i hånd. Bedre "human skin" er lei av plastic wrap folk. Half life 2 er et meget bra spill med meget bra skin. (også fight night round 3) Mindre textbokser og mer tale. Gode historier og variert gameplay Stor enspillmodus siden jeg ikke bryr meg særs om multiplayer. Humor (god humor) PS: parodispill hadde vært utrolig morsomt. Et spill der du spiller en hovedcarakter som går igjennom forskjellige scenarioer der han møter personer og utfordringer som er parodi på toppspill. Det ville jeg likt Endret 28. august 2006 av Bromlexl Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Flere spill som tør å ha litt originalitet. Eks. Fahrenheit. Tror også Portal blir spennende. Jeg vil ha spill som jeg ikke har sett før i annen drakt, gjerne spill som vi kan bruke hjernen på og ikke bare er rett fram. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 større pupper på damene Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) større pupper på damene 6761195[/snapback] Da burde du spille Dead or Alive Xtreme 2 Her snakker vi om puppespill i øverste klasse Endret 28. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Stor frihet, bedre animasjoner og lipsynk, flere eksklusive MP og SP spill og muligheten til å auto-rendre deg selv i alle spill hvor det passer. (Saint's Row, Oblivion, GTA?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Spillbarhet for pokker! Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 større pupper på damene 6761195[/snapback] Jeg tror Rumble roses på x360 leverer varene for å si det slik Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hår: Flere og flere utviklere er late og lager spill hvor folk er skallet, eller har veldig lite hår. Historie: Bedre og mer solid historie som fenger, ikke bare det samme gamle med noen få twister her og der. Syns Valve er i en klasse for seg selv her, når det gjelder FPS. De fleste RPG har hvertfall en god historie, men genrer ellers er for late her. Kanskje mest FPS-genren. Fysikk: Fysikk er på veg inn, men savner ennå dette i mange spill. Spesielt godt implementert fysikk er mangelvare. Å ha det bare på noen få objekter er for dårlig. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (-Større fokus på historiefortelling og stemningsskapende effekter. Jeg synes det blir lengre og lengre mellom spill som forteller en historie på en måte som drar meg med inn i spilluniverset slik som Half-Life, System Shock 2 og Undying gjorde så elegant.) Så enig, så enig... Skulle kommet flere spill, som blir litt mer som en god, underholdene film. F.eks Fahrenheit med litt mer action, og litt mer frihet hadde ikke gjort noe. Og mer interaktivitet! I alle spille burde det være mulig at løse gjenstander faktisk er løse... Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Cross-platform gaming, og fler MMOG's. Tøft og kunne spille mot folk med andre maskiner. Lenke til kommentar
Averon Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 For å nevne noe.. - Gode historier (fortalt på en filmatisk god måte) - Bedre fysikk som berører gameplayet - Bedre animasjoner av folk. Ikke bare lip-sync, men at NPC’er ikke står stive som påler når de snakker til deg. Masse bevegelse med andre ord – motion capture! (synes Oblivion skuffa litt her) - Bedre grafikk Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Større fokus på historiefortelling og stemningsskapende effekter. Jeg synes det blir lengre og lengre mellom spill som forteller en historie på en måte som drar meg med inn i spilluniverset slik som Half-Life, System Shock 2 og Undying gjorde så elegant. Bioshock, som er under utvikling for PC og Xbox360, ser ut til å levere varene. Gamespot preview IGN preview Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Måten vi spiller på! Vi har spilt spill på samme måte i waaay to many years. Wii kan og vil forhåpentligvis forandre på alt dette ! Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva ønsker folk av disse next-gen maskinene som vi snakker så ivrig om her på forumet? Min ønskeliste er klar: -Bedre animasjon. Her har utviklerne myyye å gå på. Det hjelper ikke at tekniske ting som oppløsning, shadere, lyseffekter er topp når spillkarakterene beveger seg som roboter. Jeg vet ikke hva som må til, men jeg vet at det må skje en forbedring. -Glem cgi filmsekvenser! Grafikkmotorene bør nå være så gode at alt kan rendres med den uten å måtte ty til prerendrede scener. Jeg synes jeg lettere dras inn i spillet hvis alt foregår i samme "motor" og jeg slipper skillet mellom ingame motoren og cgi. -Større fokus på historiefortelling og stemningsskapende effekter. Jeg synes det blir lengre og lengre mellom spill som forteller en historie på en måte som drar meg med inn i spilluniverset slik som Half-Life, System Shock 2 og Undying gjorde så elegant. 6760611[/snapback] Testet G.R.A.W på 360'n? Mo-cap har blitt benyttet i ekstremt stor grad på dette spillet, hvilket gir veldig naturlige og realistiske bevegelser (naturlig nok siden det er mo-cap, men de har i tillegg gått inn og tweaket svært mange av bevegelsene for å fjerne feilene som mo-cap genererer). Den rake motsetningen til dette syntes jeg var Just Cause, hvor de ikke kan ha brukt mer enn noen få minutter på animeringen av bevegelsene til karakterene. Samme spill er etter hva jeg husker helt uten pre-renderede cut scenes, samt at historien hele tiden tar nye retninger. En kompis av meg sa følgende her om dagen: "Faen, jeg er mest keen på å droppe å se film jeg, og heller se på at du spiller GRAW. Er jo som å se på en krigsfilm!" Lenke til kommentar
Ingenting Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Måten vi spiller på! Vi har spilt spill på samme måte i waaay to many years. Wii kan og vil forhåpentligvis forandre på alt dette ! 6775227[/snapback] Jeg håper for all del at de neste genrasjonene ikke skifter på hvordan vi spiller. Mener Wii er et gigantisk feilgrep. Ikke som underholdnings konsoll, men som veien konsoller generelt og spilling bør gå. Blir liksom samme som om at noen på 80-tallet skulle si at vi skal lage en ny type film som vil forandre hvordan vi ser på film. Nå skal vi delta i filmen!! I allverden. Jeg hakke lyst til det! Jeg vil SE filmen. Litt snacks og kose meg. Spesielt deilig når man er litt syk. Samme gjelder spilling synest jeg. Wii går liksom veien til Matrix mens 360 og PS3 går veien til å utvikle spill på lik linje med film. Spill blir altså mer og mer likt en film som vi kan besteme hva som skjer i uten å måtte fysisk delta. Wii tar som sagt veien om Matrix og gjør oss fysisk aktive i filmen. Dette synest jeg personlig burde holde seg til Arcadehaller eller tivoli. Jaja.. men det er vel bare meg. Skal nå kjøpe og teste ut den Wii saken, men de gangene jeg er syk eller bare vil slappe av og få inntrykk servert på sølvfat får Wii stå og samle støv. Ser ingen grunn til at vi MÅ forandre på hvordan vi ser på film. Ergo er det heller ingen grunn til å forandre på hvordan vi spiller. Disse vil med tiden nærme seg hvrandre og det vil til slutt bli som å se på film bare vi bestemmer hva som skjer. I allefall om vi følger i fotsporene til 360 og PS3. Som jeg inderlig håper. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Måten vi spiller på! Vi har spilt spill på samme måte i waaay to many years. Wii kan og vil forhåpentligvis forandre på alt dette ! 6775227[/snapback] Jeg håper for all del at de neste genrasjonene ikke skifter på hvordan vi spiller. Mener Wii er et gigantisk feilgrep. Ikke som underholdnings konsoll, men som veien konsoller generelt og spilling bør gå. Blir liksom samme som om at noen på 80-tallet skulle si at vi skal lage en ny type film som vil forandre hvordan vi ser på film. Nå skal vi delta i filmen!! I allverden. Jeg hakke lyst til det! Jeg vil SE filmen. Litt snacks og kose meg. Spesielt deilig når man er litt syk. Samme gjelder spilling synest jeg. Wii går liksom veien til Matrix mens 360 og PS3 går veien til å utvikle spill på lik linje med film. Spill blir altså mer og mer likt en film som vi kan besteme hva som skjer i uten å måtte fysisk delta. Wii tar som sagt veien om Matrix og gjør oss fysisk aktive i filmen. Dette synest jeg personlig burde holde seg til Arcadehaller eller tivoli. Jaja.. men det er vel bare meg. Skal nå kjøpe og teste ut den Wii saken, men de gangene jeg er syk eller bare vil slappe av og få inntrykk servert på sølvfat får Wii stå og samle støv. Ser ingen grunn til at vi MÅ forandre på hvordan vi ser på film. Ergo er det heller ingen grunn til å forandre på hvordan vi spiller. Disse vil med tiden nærme seg hvrandre og det vil til slutt bli som å se på film bare vi bestemmer hva som skjer. I allefall om vi følger i fotsporene til 360 og PS3. Som jeg inderlig håper. 6775304[/snapback] Forsåvidt et greit argument. Skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne Matrix og Wii men. Dersom vi følger den samme banen år etter år, så vil etterhvert kvaliteten går nedover. Wii er for meg en frisk pust da jeg begynner selv å bli lei av måten vi spiller på nå. Vil prøve noe nytt i forhold til å trykke på de samme knappene i 5 år til. Endret 31. august 2006 av TCi Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Måten vi spiller på! Vi har spilt spill på samme måte i waaay to many years. Wii kan og vil forhåpentligvis forandre på alt dette ! 6775227[/snapback] Jeg håper for all del at de neste genrasjonene ikke skifter på hvordan vi spiller. Mener Wii er et gigantisk feilgrep. Ikke som underholdnings konsoll, men som veien konsoller generelt og spilling bør gå. Blir liksom samme som om at noen på 80-tallet skulle si at vi skal lage en ny type film som vil forandre hvordan vi ser på film. Nå skal vi delta i filmen!! I allverden. Jeg hakke lyst til det! Jeg vil SE filmen. Litt snacks og kose meg. Spesielt deilig når man er litt syk. Samme gjelder spilling synest jeg. Wii går liksom veien til Matrix mens 360 og PS3 går veien til å utvikle spill på lik linje med film. Spill blir altså mer og mer likt en film som vi kan besteme hva som skjer i uten å måtte fysisk delta. Wii tar som sagt veien om Matrix og gjør oss fysisk aktive i filmen. Dette synest jeg personlig burde holde seg til Arcadehaller eller tivoli. Jaja.. men det er vel bare meg. Skal nå kjøpe og teste ut den Wii saken, men de gangene jeg er syk eller bare vil slappe av og få inntrykk servert på sølvfat får Wii stå og samle støv. Ser ingen grunn til at vi MÅ forandre på hvordan vi ser på film. Ergo er det heller ingen grunn til å forandre på hvordan vi spiller. Disse vil med tiden nærme seg hvrandre og det vil til slutt bli som å se på film bare vi bestemmer hva som skjer. I allefall om vi følger i fotsporene til 360 og PS3. Som jeg inderlig håper. 6775304[/snapback] Er delvis enig. Standard håndkontrollen blir aldri utdatert, og spilling med standard håndkontroll har fungert utmerket i 30 år, og å sitte og fekte med armene når man skal slappe av, appellerer ikke til meg på noen måte. Det kan derimot bli spennende å prøve FPS-spill på en ny måte. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) ....., og å sitte og fekte med armene når man skal slappe av, appellerer ikke til meg på noen måte. Det kan derimot bli spennende å prøve FPS-spill på en ny måte. 6775512[/snapback] Seriøst, tror dere ennå at dere må fekte med armene for å spille på Wii? Da bør dere undersøke litt nærmere. Man kan om man vil sitte i sofaen som vanlig og spille på Wii. Ingen problemer. Det er bare for å markedsføre hvordan kontrollen virker at folk i reklamer overdriver bevegelsene sine. Endret 31. august 2006 av TCi Lenke til kommentar
Downloadman Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 -Realistisk fysikk på vann/veske. -Mer fysikk på objekter, bygninger og terreng. -Bedre animasjoner på personer. -Bedre AI. -Softshadows... -Indre fysikkbaserte organer med væske på personer. -bedre grafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå