Scofield Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Bruker en slags "adapter" for s-video uttaket som gjør at jeg kan bruke en gul "hannkontakt"(?) mellom bærbaren og tv'en. Jeg får opp bildet som er på bærbaren, men det f**** bilde på tv'en er i svart hvitt Jeg har sjekket at bærbaren står på PAL og ikke NTSC som jeg først trodde var problemet. Ellers har jeg prøvd å skifte ende på kabelen som ei heller virker. Noen som kan øse sin visdom over meg og medvirke til en fin høst med serie titting på tv istedet for 15" bærbar... Håper noen har ideer som vil løse mitt problem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Det der er et vanlig problem. Og i mange tilfeller er feilen i kabelen. Forsøk kabelen på en annen pc, og/eller forsøk annen kabel. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har du sett på oppsettet på fjernsynet om den står på input PAL, NTSC eller AUTO? Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Det der er et vanlig problem. Og i mange tilfeller er feilen i kabelen. Forsøk kabelen på en annen pc, og/eller forsøk annen kabel. Hilsen, efikkan. 6760708[/snapback] Takk for utrolig raskt svar. Håpet ikke dette var tilfellet men får vel punge ut og skaffe ny kabel da Igjen, takk for raskt svar :!: Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Den adapteren du bruker, fulgte den med denne maskinen eller er det noe du har fra en tidligere maskin / skjermkort? Hva slags skjermkort er det i maskinen? Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Regner med den dingsen du snakker om konverterer S-VIDEO til Composite. Dvs at den blander S-VIDEO lys-signalet og fargesignalet ned til et felles-signal, composite, som igjen mates til TV'en. Har vært borti at det problemet du beskriver kan skyldes enkelte skjermkort-drivere (prøv siste drivere fra leverandøren/ati/nvidia/whatever), eller at innstillingene er feil i selve kortet. Som regel bør dette stå til en av PAL-variantene f.eks PAL-B/G som er standarden i Norge. Har du flere innganger til TV'en kan du jo prøve disse, evt via en scart converter som tar composite eller S-VIDEO. En annen ting er at det finnes to SCART-kontakt typer, Type A og B, siden de samme pinnene brukes til forskellige ting i de to standardene, slik at det kan lønne seg å teste begge. Som regel er bare en av SCART-kontaktene RGB, og du bør bruke den andre til S-VIDEO eller composite. En siste ting jeg kommer på er å enable TV i skjermkortet og boote maskinen tilkoblet TV'en, slik at kortet kan detektere TV'en når driveren initialiseres. Lykke til. Endret 28. august 2006 av tole Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Den adapteren du bruker, fulgte den med denne maskinen eller er det noe du har fra en tidligere maskin / skjermkort?Hva slags skjermkort er det i maskinen? 6760933[/snapback] Adapteren fulgte ikke med nei. Har lånt den av en kompis. Skjermkortet er ATI Mobility Radeon 9700. Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Regner med den dingsen du snakker om konverterer S-VIDEO til Composite. Dvs at den blander S-VIDEO lys-signalet og fargesignalet ned til et felles-signal, composite, som igjen mates til TV'en. Har vært borti at det problemet du beskriver kan skyldes enkelte skjermkort-drivere (prøv siste drivere fra leverandøren/ati/nvidia/whatever), eller at innstillingene er feil i selve kortet. Som regel bør dette stå til en av PAL-variantene f.eks PAL-B/G som er standarden i Norge. Har du flere innganger til TV'en kan du jo prøve disse, evt via en scart converter som tar composite eller S-VIDEO. En annen ting er at det finnes to SCART-kontakt typer, Type A og B, siden de samme pinnene brukes til forskellige ting i de to standardene, slik at det kan lønne seg å teste begge. Som regel er bare en av SCART-kontaktene RGB, og du bør bruke den andre til S-VIDEO eller composite. En siste ting jeg kommer på er å enable TV i skjermkortet og boote maskinen tilkoblet TV'en, slik at kortet kan detektere TV'en når driveren initialiseres. Lykke til. 6760953[/snapback] Prøvde nettopp å sette composite kontakten i SCART-kontaktene. Bildet er fortsatt svart hvitt. Skal prøve driver nå, men vet ikke hvor jeg får i driver til dette kortet... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Den adapteren du bruker, fulgte den med denne maskinen eller er det noe du har fra en tidligere maskin / skjermkort?Hva slags skjermkort er det i maskinen? 6760933[/snapback] Adapteren fulgte ikke med nei. Har lånt den av en kompis. Skjermkortet er ATI Mobility Radeon 9700. 6764490[/snapback] Hvis adapteren er fra et nVidia GeForce skjermkort vil det aldri gå bra fordi disse adapterene er ikke koblet etter vanlig standard. Biltemas adapter løser sansynligvis problemet for kr 32,90. Eller så kan du f.eks. bruke Sandbergs Colorfixer. Lenke til kommentar
Scofield Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Den adapteren du bruker, fulgte den med denne maskinen eller er det noe du har fra en tidligere maskin / skjermkort?Hva slags skjermkort er det i maskinen? 6760933[/snapback] Adapteren fulgte ikke med nei. Har lånt den av en kompis. Skjermkortet er ATI Mobility Radeon 9700. 6764490[/snapback] Hvis adapteren er fra et nVidia GeForce skjermkort vil det aldri gå bra fordi disse adapterene er ikke koblet etter vanlig standard. Biltemas adapter løser sansynligvis problemet for kr 32,90. Eller så kan du f.eks. bruke Sandbergs Colorfixer. 6766284[/snapback] Der har vi det, det er nemlig fra et nVidia GeForce kort. Hjertlig takk! 32,90 kr for en ny adapter får jeg gå for da! TAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå