Gå til innhold

Flytte disk-image til ny disk

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg trenger hjelp igjen. Jeg har laget to diskimages av to partisjoner. Planen var å flytte disse over til den flunkende nye PC'en. Jeg bruker Norton Ghost og booter systemet med Ghost platen. Alt går på skinner, helt til jeg skal velge destinasjonen der diskimaget skal ligge. Eneste disken som kommer opp da er den eksterne harddisken som diskbildene ligger på. Jeg har gjort tilsvarende operasjoner før, og da gikk alt helt fin. Hva kan jeg gjøre for å få den disken som diskimagene skal flyttes til, til å vise i listen over mulige destinasjoner.

Håper jeg har forklart meg bra, og at noen kan hjelpe.

Mvh Kenfred

Endret av kenfred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det kan hende. Men, siden det ikke kommer opp noen disk i hele tatt i destinasjons-oversikten, ville jeg vel hatt samme problemet?

Eller, har jeg misforstått?

Kan jeg ta diskbilde av flere partisjoner og legge det diskbildet inn på den nye disken, slik at det blir to partisjoner på den nye disken?

Mvh Kenfred

Lenke til kommentar

Se på det slik: hvis du kjøper en helt ny disk og setter den inn i PCen så finner du den ikke i Utforsker (er mange som spør om akkurat det).

Man må først legge inn en partisjon på disken, da dukker den opp med en bokstav.

Det samme gjelder nok for Ghost når man skal legge inn image av en partisjon.

Hvis du derimot tar image av en hel disk så følger det med informasjon om partisjoneringen, så da blir den nye disken helt lik den gamle (uavhengig av hvor mange partisjoner det er).

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle har jeg jo kjøpt ny pc, med ny HD (selvsagt) og to partisjoner på den disken. Den dukker likvel ikke opp i "destinasjons-lsiten" når jeg kjører Norton Ghost 9, ei heller når jeg kjører Partition Magic... Sistnevnte program vil heller ikke starte lenger, fordi "partisjonsbokstaven ikke er gyldig" (eller noe lignende).

Prøver å kjøre recovery på den nye pc'en, for å se om det kan hjelpe.

Tips mottas fortsatt med takk :D

Mvh Kenfred

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...