kenfred Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Heisann. Jeg trenger hjelp igjen. Jeg har laget to diskimages av to partisjoner. Planen var å flytte disse over til den flunkende nye PC'en. Jeg bruker Norton Ghost og booter systemet med Ghost platen. Alt går på skinner, helt til jeg skal velge destinasjonen der diskimaget skal ligge. Eneste disken som kommer opp da er den eksterne harddisken som diskbildene ligger på. Jeg har gjort tilsvarende operasjoner før, og da gikk alt helt fin. Hva kan jeg gjøre for å få den disken som diskimagene skal flyttes til, til å vise i listen over mulige destinasjoner. Håper jeg har forklart meg bra, og at noen kan hjelpe. Mvh Kenfred Endret 28. august 2006 av kenfred Lenke til kommentar
kenfred Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Bør jeg formatere den disken som står i den nye pc'en før jeg kan legge inn disk-imagene? Lenke til kommentar
kenfred Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Når jeg prøver Partition Magic er det kun den eksterne disken som kommer opp der og. Tips mottas med takk. Jeg spanderer softis på den som kommer med løsningen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Formatering trengs ikke, men hvis du har tatt image av partisjoner så må du lage nye partisjoner for å kunne legge tilbake image. Hadde du tatt image av disk så hadde det gått greit å legge det inn på en helt blank disk. Lenke til kommentar
kenfred Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Jo, det kan hende. Men, siden det ikke kommer opp noen disk i hele tatt i destinasjons-oversikten, ville jeg vel hatt samme problemet? Eller, har jeg misforstått? Kan jeg ta diskbilde av flere partisjoner og legge det diskbildet inn på den nye disken, slik at det blir to partisjoner på den nye disken? Mvh Kenfred Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Se på det slik: hvis du kjøper en helt ny disk og setter den inn i PCen så finner du den ikke i Utforsker (er mange som spør om akkurat det). Man må først legge inn en partisjon på disken, da dukker den opp med en bokstav. Det samme gjelder nok for Ghost når man skal legge inn image av en partisjon. Hvis du derimot tar image av en hel disk så følger det med informasjon om partisjoneringen, så da blir den nye disken helt lik den gamle (uavhengig av hvor mange partisjoner det er). Lenke til kommentar
kenfred Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 I mitt tilfelle har jeg jo kjøpt ny pc, med ny HD (selvsagt) og to partisjoner på den disken. Den dukker likvel ikke opp i "destinasjons-lsiten" når jeg kjører Norton Ghost 9, ei heller når jeg kjører Partition Magic... Sistnevnte program vil heller ikke starte lenger, fordi "partisjonsbokstaven ikke er gyldig" (eller noe lignende). Prøver å kjøre recovery på den nye pc'en, for å se om det kan hjelpe. Tips mottas fortsatt med takk Mvh Kenfred Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå