Overklokk Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hei, Er nå igang med et spennende prosjekt til en av brukerne på dette forumet. Hans ønske er en kjøleløsning som kan holde vannet i vannkjølinga kaldt og godt. For å klare dette trengs en skikkelig Water Chiller. Denne gangen bygger jeg ikke noen ekstærn kasse til chilleren, ... jeg bygger den rett å slett inn i et lianLi PC2100V kabinett Dette er en enormt krevende utfordring og spesielt da plassen jeg har til rådighet er i minste laget.... men jeg skal nok finne en løsning på det. Slik ser det lekkre kabinettet ut før jeg starter på bygget ! For å få plass til kompressor etc måtte alle disk braketter i den nederste delen kastes ut . Som dere også ser har jeg funnet en fin plass til kondenseren som kjøler ned gassen i systemet. I bunnen av kabinettet har jeg laget noen festeskinner til kompressoren. Her er Kompressoren på plass og jeg har begynt på noe av det elektriske anlegget. Strøm til kjøleuniten sørger denne kontakten for I det ene frontpanelet på kabinettet har jeg montert inn litt snaks Til venstre ser dere en vifte kontroll som man kan styre viften på kondenseren med. I midten er det et termometer som viser temperaturen på vannet. Helt til høyre er det selve Av/På bryteren til kjøleanlegget. Her er det utrolig mye jobb igjen, men jeg vil poste nye bilder etter hvert som prosjektet går framover. Komentarer postes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623553 Endret 28. august 2006 av Overklokk Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Har fikset litt mer på prosjektet i dag Dette er varmeveksleren som kjøler ned vannet. Nå er den klar til å monteres inn i kabinettet¨ Her har den funnet sin plass i kabinettet. Nå begynner det å bli seriøst trangt om plassen... men jeg skal nok få plass til en pumpe også. Pumpen kommer fra Digital Impulse i morgen IWAKI MD 15 Her er det meste av selve fasekjøleren klar... den står nå til vacumering. Endret 29. august 2006 av Overklokk Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 da er noe mer deler kommet i hus og arbeidet går sin gang Fikk PSU til maskinen i dag..... en Enermax 1000W og det er enormt stor.... Derfor måtte jeg rive ut varmeveksleren og begynne på nytt med plasseringen. PSU+ IWAKI Pumpen som også er enormt stor Her er den nye pumpe/varmeveksler/tank layouten: Nå er pumpe delen montert på sin plass i kabinettet... det ble trangt om plassen men det går Dette er kabinettet på baksiden når alt nede er på plass (foruten elektronikk etc.) Slik er det på andre siden... slangene opp er de isolerte vannslangene Nå står alt til trykktesting med 17bars trykk. Slik skal det stå over helgen Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Da nærmer kjøledelen seg ferdig.... Den er nå klar til å startes opp for første gang Dette er vanntempen når jeg trykker på power knappen. Etter 5 minutter er vannet nede på +9c Etter 8 minutter -0,3c Og til slutt ca 16 minutter etter opstart er den -17c -13c på kjøleblokken til cpu Denne kjøleren er bygget for å klare ca +0 til +10c på vannet med max load.... det spennende nå er å se om dette faktisk fungerer som det skal. Jeg er nesten redd for at den blir for kald Endret 10. september 2006 av Overklokk Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Mens jeg venter på den Hardwaren som skal inn i denne maskinen bestemte jeg meg for å teste den på en E6700 Conroe. Først måtte CPU blokken isoleres: Blokken har AM2 feste så jeg laget et provisorisk feste for å teste den på Intel Kjøleren er konstruert for 0 til +10 på vannet...... la oss se hva den klarte med en Conroe på 4000mhz og hele 1,65volt. Startet opp kjøleren og lot den dra seg ned til -22c på vannet før jeg startet opp maskinen. Etter at den hadde stått Idle i windows i 2 timer var vannet på -11c: Startet så opp 3D Mark 01 og satte denne til å loope i 2 timer. Da var vannet på -8,9c Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Da var dette bygget ferdig Varmeveksleren ble for liten..... så jeg monterte en SWEP plaeveksler utenfor kabinettet på baksiden Maskinen kjører FX62 og 2 x 7900GTX SLI Vanntemp idle i windows med cpu på 3300mhz er ca -9c load etter mange runder 06 er ca +5c Skal leveres til eieren i dag . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå