Gå til innhold

3d problemer med Asus PE hk!

DevianX

Anbefalte innlegg

Etter reinnstallasjon av windows xp, skulle jeg kjøre testet på dette hovedkortet igjen.

Jeg fikk en stor overraskelse. Jeg fikk 6900 poeng på 3dmark. Pc'en er utstyrt med 2.2 og en gf3 ti500. Jeg testet jo samme hk med en 2.4 og fikk 10300 poeng. dette også på samme hovedkort.

Jeg lurer på hvorfor jeg får lav score. Men på spill og slikt funker det som det skal fps ligger like høyt som før. Hvorfor skal den få lavere score på 3dmark.

samme drivere, innstillinger, minne type, men en 2.2!

please help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, jeg trenger ikke så rask. men det som er kjipt er at den yter dårligere enn før. men den skal ikke gå så langt ned p.g.a 200mhz. Jeg har også klokket den opp til 2.4. og da får den 7110 poeng.

Jeg får jo 3000 poeng høyere med en orginal 2.4 med samme innstillinger. Hva kan være galt???

Lenke til kommentar

jeg kjører vanlig modus. det vil at jeg ikke har lagt inn service pack 1.

Men det som er rart, er at ytelsen på 3d ting har gått ned etter installasjon av windows xp. Jeg har lagt inn dette 3 ganger uten noen bedre resultater. det er jo kjedelig greier.

Leste at Byggeren anbefalte å legge inn intel sine drivere. Men det eneste jeg finner er agp og slikt. det har vel ingen virkning på ytelsen på spill?

Kjører 30.82 drivere på grafikk kortet.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hva som er galt. På intel sine sider, står det at jeg må legge inn drivere fra Intel for at grafikken skal fungere optimalt på mitt kort. Ifølge slapps.com og testen av p4b533-v, fikk de en økning på nesten 50% på grafikken når de la inn disse driverne. Jeg skal sjekke dette ut idag.

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...16&DwnldID=4733

Er siden som folk trenger. ( de som har pe kort! )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...