Gå til innhold

Nokia going down....


Anbefalte innlegg

Hos Deltaservice (Drammen) tar det nå fra 3-4 uker før de BEGYNNER å reparer Nokia telefoner. Dette er helt horribelt for oss som jobber på servicemottak. Alt dette skyldes The Piece Of Crap 6280, som blir prioritert foran alt annet av Nokia. Nokia har ingen avtale om kredit for lang servicetid, og kommer sannsynligvis aldri til å inngå en sånn avtale. Burde ikke noen smokke opp en protestside mot Nokia for å få satt dem litt på plass??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hos Deltaservice (Drammen) tar det nå fra 3-4 uker før de BEGYNNER å reparer Nokia telefoner. Dette er helt horribelt for oss som jobber på servicemottak. Alt dette skyldes The Piece Of Crap 6280, som blir prioritert foran alt annet av Nokia. Nokia har ingen avtale om kredit for lang servicetid, og kommer sannsynligvis aldri til å inngå en sånn avtale. Burde ikke noen smokke opp en protestside mot Nokia for å få satt dem litt på plass??

6760460[/snapback]

 

leverte inn N91 for service. Estimert tid tilbake var slutten av august. Det fant jeg meg ikke i, og sendte dermed en mail hvor jeg sa at butikken nektet å hjelpe (noe de nektet siden de aldri ringte opp igjen). Resultatet var at telefonen ble tatt ut av kø pga tidligere service og påbegynt kort tid etterpå.

Lenke til kommentar

Ser i mange topics her at det er utrolig mye tull med 6280, og mange misfornøyde kunder. Jeg har også hatt en 6280, men fikk heldigvis hevet kjøpet fordi butikken ikke hadde inne flere 6280 når jeg fikk min tilbake fra verksted med beskjed om at den måtte til utlandet.

 

Hva med Nokia midt oppi alt dette, de fortsetter jo bare å selge 6280? Det er synd at de fortsatt gjør det. Synd på alle forbrukere som bruker masse penger på en telefon, og som så må levere den inn og vente i ukesvis på å få den tilbake.

 

Jeg er glad jeg fikk levert inn min. Tør ikke kjøpe meg en ny Nokia, nå tror jeg at jeg går for en SE. :thumbup:

 

 

Edit; men herregud, etter all negativ omtale den har fått, så burde man kanskje være såpass oppegående at man ikke kjøpte den. Kanskje litt dumt å kjøpe en 6280 nå for så å gå til en butikk og begynne å krangle på at den ikke virker...hehe

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar

 

Hva med Nokia midt oppi alt dette, de fortsetter jo bare å selge 6280? Det er synd at de fortsatt gjør det. Synd på alle forbrukere som bruker masse penger på en telefon, og som så må levere den inn og vente i ukesvis på å få den tilbake.

 

Jeg er glad jeg fikk levert inn min. Tør ikke kjøpe meg en ny Nokia, nå tror jeg at jeg går for en SE.

 

Problemet er vel heller det at enkelte kunder ikke skjønner at det er forskjell på en "elkjøpselger" og en faghandel. Når jeg fraråder deg å kjøpe et produkt er det fordi jeg vet at det ikke er rett produkt for deg. Da nytter det lite å argumentere mot en eller annen "bondeknøl" som bare "vet" at Nokia er best og alt annet er noe drit ;) Gidder jo ikke nekte kunden å handle hvis an absolutt MÅ ha Nokia 6280....

Lenke til kommentar

 

Hva med Nokia midt oppi alt dette, de fortsetter jo bare å selge 6280? Det er synd at de fortsatt gjør det. Synd på alle forbrukere som bruker masse penger på en telefon, og som så må levere den inn og vente i ukesvis på å få den tilbake.

 

Jeg er glad jeg fikk levert inn min. Tør ikke kjøpe meg en ny Nokia, nå tror jeg at jeg går for en SE.

 

Problemet er vel heller det at enkelte kunder ikke skjønner at det er forskjell på en "elkjøpselger" og en faghandel. Når jeg fraråder deg å kjøpe et produkt er det fordi jeg vet at det ikke er rett produkt for deg. Da nytter det lite å argumentere mot en eller annen "bondeknøl" som bare "vet" at Nokia er best og alt annet er noe drit ;) Gidder jo ikke nekte kunden å handle hvis an absolutt MÅ ha Nokia 6280....

6768962[/snapback]

 

 

Helt enig med deg. Når man blir frarådet å kjøpe den, men må ha den, så værsågod. Blir som med små barn som får beskjed om å ikke putte erter i nesa, men gjør det og klager over at det gjør vondt etterpå...

 

Blir som med en kjenning av meg, han kjøpte en 6280 nå, etter at all mediadekning om hvor dårlig den var, bare fordi det var en Nokia, og den var best. Etter tre dager måtte han sende den på verksted fordi den døde...Lurer på om han følte seg bare bittelittegrann dum da..

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar

 

Hva med Nokia midt oppi alt dette, de fortsetter jo bare å selge 6280? Det er synd at de fortsatt gjør det. Synd på alle forbrukere som bruker masse penger på en telefon, og som så må levere den inn og vente i ukesvis på å få den tilbake.

 

Jeg er glad jeg fikk levert inn min. Tør ikke kjøpe meg en ny Nokia, nå tror jeg at jeg går for en SE.

 

Problemet er vel heller det at enkelte kunder ikke skjønner at det er forskjell på en "elkjøpselger" og en faghandel. Når jeg fraråder deg å kjøpe et produkt er det fordi jeg vet at det ikke er rett produkt for deg. Da nytter det lite å argumentere mot en eller annen "bondeknøl" som bare "vet" at Nokia er best og alt annet er noe drit ;) Gidder jo ikke nekte kunden å handle hvis an absolutt MÅ ha Nokia 6280....

6768962[/snapback]

Fantastisk at du tror at en elkjøpsselger er mindre kunnskapsrik enn det du kaller for faghandel. Elkjøps teleavdelinger er fullt på høyde med alle de små telebutikkene rundt i det ganske land - også på kunnskap.

 

Vi jobber faktisk også utifra å finne den rette telefonen for kunden - om det skulle være noen tvil. Men ellers er utsagnet ditt helt fantastisk feil.

Lenke til kommentar

Nokia er noe dritt. Leverte inn telefonen min for 4 gang den 1 august. Den er ikke ferdig enda (brukte 23 dager bare til oppbevaring på verksted).

 

Forrige gang tok det en måned også på verksted. Hele startet med at den klikket når alarmen slo seg på (Nokia 6230i). Etter det har den bare slått seg av og på, samt nektet å motta lading. Også opplevd problemer med mikrofonen.

 

Elkjøp skylder på at verksted har så mye å gjøre, om jeg må vente tror jeg de ikke bryr seg om. Ei heller at det er fjerde gang på under et halvt år.

 

Siden det var andre mobilen min så er det vanskelig å ta en samtale med ok kvalitet på hybelen min. (Har Telenor simkort i den, og NetCOm klarte å sende meg en Operatørlåst K800i selv om de sa den ikke var det).

 

Og nei, det lønner seg ikke å heve. Grunnen er at jeg kjøpte den til 499kr med NetCom Active Talk. Bindingen har jo selvfølgelig gått ut på dato.

 

Fikk melding fra Elkjøp på mandagen at de hadde purret på verksted og at jeg ville høre fra dem så fort de hadde fått beskjed fra verksted. Men selvfølgelig har jeg ikke hørt noe fra dem enda.

 

Fikk ut litt frustrasjon over Nokia, eller det finske skrotet som blir prakket på oss.

Lenke til kommentar
Nokia er noe dritt. Leverte inn telefonen min for 4 gang den 1 august. Den er ikke ferdig enda (brukte 23 dager bare til oppbevaring på verksted).

 

Forrige gang tok det en måned også på verksted. Hele startet med at den klikket når alarmen slo seg på (Nokia 6230i). Etter det har den bare slått seg av og på, samt nektet å motta lading. Også opplevd problemer med mikrofonen.

 

Elkjøp skylder på at verksted har så mye å gjøre, om jeg må vente tror jeg de ikke bryr seg om. Ei heller at det er fjerde gang på under et halvt år.

 

Siden det var andre mobilen min så er det vanskelig å ta en samtale med ok kvalitet på hybelen min. (Har Telenor simkort i den, og NetCOm klarte å sende meg en Operatørlåst K800i selv om de sa den ikke var det).

 

Og nei, det lønner seg ikke å heve. Grunnen er at jeg kjøpte den til 499kr med NetCom Active Talk. Bindingen har jo selvfølgelig gått ut på dato.

 

Fikk melding fra Elkjøp på mandagen at de hadde purret på verksted og at jeg ville høre fra dem så fort de hadde fått beskjed fra verksted. Men selvfølgelig har jeg ikke hørt noe fra dem enda.

 

Fikk ut litt frustrasjon over Nokia, eller det finske skrotet som blir prakket på oss.

6774215[/snapback]

 

Om Nokia er noe dritt sett i sammenheng med andre kan vel diskuteres.

Greit at de har prob med en telefon,men det kan vel skje med alle produsenter.

Her i familien er det vel totalt 9-10 telefoner og disse er nogenlunde jevnt fordelt mellom Nokia og SE og vi skifter jevnlig ut med nye modeller, pr i dag har vi ikke hatt problemer med en eneste Nokia menst deromot SE telefonene har vært et stort problem og da spesielt K700.K750 W800,W810.

Min siste innvistering en K800i begynte å få problemer med joystikken etter 3 dager.

Så konklusjonen må vel bli at det er problemer hos de fleste mobilmerkene, noen med en enkelt modell andre har samme feilen på serie etter serie uten å gjøre nevneverdig med problemet :hmm:

Lenke til kommentar

Nokia er beste selskapet ewer :)

 

*luitt of topic*

Min historie:

Jeg kjøpte en mobil 6230 fra en kompis av meg, den var nesten 1 år også havarerte den. Jeg kontaktet nokia og spurte om jeg kunne levere den inn selv om jeg ikke fikk tak i fakturaen. De svarte at det skulle det las seg ordne. Jeg skulle bare levere den inn hos nordialog (eller hva det nå enn heter)

 

Jeg møte opp og fortalte det jeg hadde blitt sagt i telefonen. Da sa de nei vi tar ikke mot uten faktura. Så ringte jeg på nokia mens jeg stod i butikken og fortalte at de nekta og ta mot den. Jeg ga mobiln til han som stod bak kassa og han skifta plutslig mening når han var ferdig (20sekunder) Og tok mot telefonen min. Og en ukes tid så var mobilen min ferdig og den kunne hentes :)

 

*on topic*

Ring og hør med de :)

De kan sikkert hjelpe deg :)

 

P.s Jeg møtte alltid svensker i telefonen, vær opps på det viss du ikke sjønner svensk noe godt

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det skjer ja med mange mobilmerker, ikke bare Nokia, men siden de er selskapet som selger mest, burde de klare å trekke produkter fra markedet når disse ikke fungerer som de skal.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk synes Nokia er så bra. Det finnes mange andre produsenter som er like bra.

 

Jeg har vært borti mange Nokia telefoner, uten å ha eiet noen selv, og det skal jeg aldri. De er rett og slett stygge. Og hvis de har masse feil som 6280 i tilleg, så bare glem det.

 

Har selv en EF81 som fikk kritikk for fw feil og. Hadde ingen problem selv, og hvis det kommer opp noe så er det bare å oppdatere FW. That's it! Kan man gjøre det med Nokia sine telefoner?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...