Gå til innhold

Hvordan nekte Windows å automatisk skifte vindu?

Anbefalte innlegg

Jeg har over lengre tid irritert meg over at Windows hopper fra vindu til vindu. Dette skjer for eksempel når et program skal gi en beskjed av noe slag.

Eksempel: Jeg er i ferd med å skrive en beskjed på forumet. Plutselig finner AVG ut at det skal oppdatere seg helt av seg selv. Da skifter fokus fra browseren til det lille programmet, og jeg taster i vei som en annen idiot til jeg oppdager at jeg har blitt lurt. Enda mer irriterende er det når programmet som popper opp er mottakelig for tekstinput.

Dette høres kanskje litt bagatellmessig ut, men det skjer ganske ofte hos meg siden jeg sitter på en dårlig trådløslinje, noe Firefox føler behov for å si fra om hvert halve minutt. Jeg pleier dessuten å ha ørten programmer oppe samtidig, og det er ikke sjelden at et av dem finner ut at det bare MÅ fortelle meg noe. Det blir slitsomt i lengden.

Er det noen som vet hvordan jeg kan slå av denne funksjonen, og selv velge når jeg vil skifte vindu?

EDIT: En ting som er enda mer slitsomt er når et program jeg ikke holder øye med plutselig popper opp med en dialogboks, og jeg trykker Enter i det programmet jeg faktisk driver med, slik at jeg ikke vet hva jeg svarte ja, eller enda verre, nei, til.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan stilles inn med Tweak UI fra Microsoft Powertoys:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

6769136[/snapback]

"PowerToys only work with U.S. English regional settings."

Hva vil dette si? Funker det selv om du har norsk versjon med norsk regional setting, eller må du bytte til US for at det skal funke?

EDIT:

Vel det funker :) (takk og lov for jobb pc'er :p ) MEN det valget du mener er vel gjerne for programmer som ligger på oppgavelinjen og ikke i systray. Så om dette vil løse problemet gjenstår å se. (Ja jeg har irritert meg grønn over det samme problemet :yes: )

Endret av b21a
Lenke til kommentar
lær den touch så ser du når det skiftes vindu ;)

6769080[/snapback]

Touch har jeg kunnet i mange år. Det er ofte jeg ikke oppdager vindusskifte likevel.

EDIT: Tusen takk, kjeklulf, med forbehold om at det funker. :p

EDIT 2: Det ser ut til at det funker. Det var mye annet fett også på den siden, nok en gang takk!

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Har ikke noe med Touch Metoden å gjøre at all. Har selv hatt det problemet der på mine maskiner. Jeg har kunnet Touch metoden i ihvertfall 6-8 år, så det har nok ikke noe med Touch Metoden å gjøre nei. Hvordan du løser dette problemet vet jeg ikke, men er det sånn og forstå at TweakUI løser alle verdensproblemer eller? :p Høres nemmelig sånn ut. Personlig liker jeg ikke sånne Tweake Program som det der. Har ikke sansen for dem liksom.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ingen steder å hake av for "Force world peace", men mange andre kjekke valgmuligheter har du. Jeg er meget fornøyd, og fant mange andre ting jeg også endret på i tillegg til fokus. Jeg tror ikke du har mye å tape på å installere dette, i og med at det er fra Microsofts egne websider bør det også være trygt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...