MagnusW Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Vi har et KRL prosjekt på skolen hvor jeg og gruppe min har fått en oppgave som omhandler Jobs bok. En av oppgavene er f.eks. at vi skal dramatisere den og i den sammenheng kunne jeg trenge et ganske utfoldene sammendrag av boken. Jeg kan selvfølgelig lese hele greien i bibelen eller andre steder på nettet, men jeg synes det er litt vanskelig å få med seg hva som egentlig står. Hvis noen kan være behjelpelig og linke meg til sider eller skrive et sammendrag, så hadde det vært kjempe fint! - MagnusW Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jobs bok har vært gjendiktet på norsk flere ganger, spør på biblioteket. Hvis du skal lese den fra Bibelen lønner det seg sannsynligvis å finne en 'moderne' oversettelse, så slipper du 'eder' og 'galle' Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jobs bok er knall. Lucifers første opptreden i GT også. Utrolig spennende lesestoff. Les den! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Du kan også titte her: http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Job Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor er det så himla mange som skal ha hjelp med skoleoppgaver her? Det er et diskusjonsforum! Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Ikke klag på meg, den har blitt flyttet av en moderator hit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå