Gå til innhold

"a calling talker", hvordan å bli kvitt han.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært ute for det samme. Bortsett fra at det var en araber eller noe slikt som bare bablet i vei. Hørtes neste ut som et opptak som ble spilt av.

 

Tok kontakt med nettoperatør angående dette, men de sendte meg til Politiet. En anmeldelse var det visstnok som skulle til, for at de skulle få stoppet dette. Men jeg gidda ikke å gjøre det. Tok heller å ordnet med et nytt abb. Greit å bytte nr en gang iblant, slik at man får silt ut hvem som skal ha tilgang på nummeret mitt. (hadde nemmelig et par dårlige kompiser som ringte å plaget livet av meg.....)

 

Nå er det iallefall stille på telefonen........ ingen terror...

Lenke til kommentar

Hehe... En venninne av meg hadde et lignende problem for noen år siden. Hun ble til stadighet oppringt fra en person som stønnet og bar seg på telefonen, slang drit og oppførte seg mildt sagt ufint. Han var heldig vis ikke smart nok til å skjule nummer så vi sjekket opp dette. Det viste seg å være et uregistrert kontantkort. Jeg tok en simendring på det og ga beskjed til alle mine kollegaer i samme by at de måtte være oppmerksomme på om noen kom for å kreve dette nummeret igjen. Tilfeldigvis kom slasken inn i min butikk for å "rette opp i feilen" siden han hadde ringt NetCom som igjen hadde fortalt han hvo simendringen hadde blitt foretatt...

 

Kan love deg at han ikke var så veldig høy i hatten når han forlot butikken igjen Hehe!

Lenke til kommentar
Hehe... En venninne av meg hadde et lignende problem for noen år siden. Hun ble til stadighet oppringt fra en person som stønnet og bar seg på telefonen, slang drit og oppførte seg mildt sagt ufint. Han var heldig vis ikke smart nok til å skjule nummer så vi sjekket opp dette. Det viste seg å være et uregistrert kontantkort. Jeg tok en simendring på det og ga beskjed til alle mine kollegaer i samme by at de måtte være oppmerksomme på om noen kom for å kreve dette nummeret igjen. Tilfeldigvis kom slasken inn i min butikk for å "rette opp i feilen" siden han hadde ringt NetCom som igjen hadde fortalt han hvo simendringen hadde blitt foretatt...

 

Kan love deg at han ikke var så veldig høy i hatten når han forlot butikken igjen Hehe!

6774847[/snapback]

 

Det har du ikke lov til, butikken kan faktisk få smekk av Netcom for det du gjorde om han hadde gått videre med det. Men for all del. kudos for det du gjorde. Synd du ikke hadde balltre under disken. Han hadde fortjent en omgang med det.

Lenke til kommentar

Veldig synd det aldri blir gjort alvor av dette "Påbudet" mot å registrere alle ringkontantkort.

 

Jobber selv på opplysningen, og det er en veldig stor prosent av numrene jeg sjekker som er uregistrert.

 

Dette er jo teleoperatørenes ansvar, men jeg antar det ikke er så lett for dem å sperre uregistrerte nummer. Det er jo som en butikkeier som ikke vil selge bananer til noen, bare fordi han ikke vet hva dem heter.

Lenke til kommentar
Hehe... En venninne av meg hadde et lignende problem for noen år siden. Hun ble til stadighet oppringt fra en person som stønnet og bar seg på telefonen, slang drit og oppførte seg mildt sagt ufint. Han var heldig vis ikke smart nok til å skjule nummer så vi sjekket opp dette. Det viste seg å være et uregistrert kontantkort. Jeg tok en simendring på det og ga beskjed til alle mine kollegaer i samme by at de måtte være oppmerksomme på om noen kom for å kreve dette nummeret igjen. Tilfeldigvis kom slasken inn i min butikk for å "rette opp i feilen" siden han hadde ringt NetCom som igjen hadde fortalt han hvo simendringen hadde blitt foretatt...

 

Kan love deg at han ikke var så veldig høy i hatten når han forlot butikken igjen Hehe!

6774847[/snapback]

 

Hehe... Stilig måte å løse problemet på dog noget uortodoks - hadde forøvrig vært interessant å få en debatt rundt hvor "lovlig" den sim-endringen din var...

 

Tillater meg derfor å reise noen problemstillinger:'

 

1: Kan man definere ett uregistrert kontantabonnement som noens eiendom?

 

2: Bør det lovfestes at kontantkort ikke kan aktiveres / være aktive uten at juridisk eierskap tegnes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...