Gå til innhold

Klokking Av Min Cpu

Kasus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynn med å stille opp FSB til maskina blir ustabil(dvs ikke klarer f.eks 3dmark over ei natt). Sett så FSB ned helt til maskina er stabil(ca 108-110MHz burde være oppnåelig). Så setter du opp multiplieren så høyt som mulig uten at maskina er stabil.

Du bør også sjekke hvilke memorytimings osv som gir best ytelse. volt'en bør også stilles opp. Varmeutviklinga er ikke så farlig egentlig.

Når det gjelder strøm ville jeg ikke brydd meg om det egentlig 4A er ikke så veldig mye egentlig så er maskina stabil nå så ikke bry deg om den

Lenke til kommentar

Ser du har a7v, amd cpu kan låses opp og da kan du både klokke med multiplier og fsb, prøv deg fram men hovedkortet har tendens til å bli varmere en andre av samme chipsett. (Cpu temp jeg tenker på)

sett opp vcore etterhvert hvis den blir ustabil, vcore er hvor mye strøm du gir cpuen.

Lenke til kommentar

siden det er snakk om overklokking.... har et MSI KT¤ ultra hvoedkort og en AMD 2200+ prosessoer... I hovedkortboksen fulgte det med et program; fuzzylogic. Er det godt egnet til overklokking av prosessoren? har en vifte som skal kunne kjøle opp til 2600+.

samt 3 80mm kabinett vifter, (2inn 1 ut..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...