BlackDeath Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ønsker følgende: Koble sammen to trådløse nettverk ved hjelp av 2 stk. Linksys WRT 54 GL med DD-WRT. Noen som har en side som forklarer hvordan dette gjøres, eventuelt gidder å forklare det her? Kent Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Her er en bra guide: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WDS Bare spør om du lurer på noe Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Nå har jeg koblet sammen de to Linksysene mine trådløst, det gikk greit. Det fungerer på alle måter når jeg kjører med med en pc koblet til router nr. 2 med TP. Dessverre så sliter jeg med DNS problemer når jeg kobler meg til trådløst på router nr. 2. Hvis jeg skriver inn IP adressen til en webside så funker det helt greit. Noen gode tips? Takk for hjelpen så langt, hadde ikke klart dette uten veiledningen på WEB siden du linket til! mvh Kent Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tipset jeg kan komme på er å bruke "fast" DNS adresse. Om du skal lage et nettverk for flere enn deg selv, må kanskje DNS settes fast i routeren (ikke på maskin)? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Fast DNS er lagt inn på routeren men funker av en eller annen grunn bare på den kablede delen av router nr 2. Når jeg trådløst kobler meg til router nr 2 så får jeg ikke DNS til å virke. Men som nevnt over hvis jeg har IP adressen til web stedet så funker det! Kent Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ingen som har noe tips å komme med? Alle forslag mottas med taknemmelighet. Kent Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hm.. hva med å sette opp lokal dns, som har forwarder mot din isp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå