kremt Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har vært så uheldig og punktert på det ene hjulet, og skaden kan ikke bøtes. Kan jeg bare slenge på et nytt dekk og kjøre videre, eller bør begge dekk på samme aksling byttes samtidig? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så lenge mønstrert i det andre er dypt nok så trenger du seff bare bytte et, men, dekkene må ha samme type mønster.. gjerne samme type dekk... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Det er ganske bra med mønster på den andre siden. Men å finne likedan dekk blir vel vanskelig? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Så lenge mønstrert i det andre er dypt nok så trenger du seff bare bytte et, men, dekkene må ha samme type mønster.. gjerne samme type dekk... 6759850[/snapback] Det SKAL vel være samme type dekk if Kjøretøyforskriften? Edit: I Kjøretøyforskriften står det bare "Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper" (§13-1). Dermed burde det gå fint å kun skifte ett dekk, dog er det anbefalt å ha dekk med samme mønster på samme aksel. Endret 4. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 tilnærmet samme egenskaper = tilnærmet samme mønster... Samme dekk med samme mønster selges jo i "urovekkende" mange år, så sjansen for å finne samme type dekk er jo stor... Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tilnærmet samme mønster er ikke det samme som tilnærmet samme egenskaper, gummiblandingen, alder og mønsterdype er like viktig. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) De ser bare på mønster og mønsterdybde når man kommer i kontroll av noe slag... Så mønster er eneste som teller (seff samme dimensjoner lastindeks og hastighetskode, det må være godkjent for bilen uansett...) Endret 4. september 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Tenkte ikke på hva som er krava, tenkte på dekk generelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Dekk generelt: Like dekk på hver aksel anbefales Like dett rundt, omtremt likt slitt, er best. Mao: Dersom 1 dekk punger beyond repair, og det andre ikke er ganske nytt, kjøp 2 nye og sett på denne akslingen. Dersom det gjelder et sommerdekk, og du har originaldekkene, har du kanskje reservehjul med samme mønster? Sikkert ubrukt, men bedre enn et annet dekk med andre egenskaper. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Vi får se hva jeg gjør. Felgen er litt småskadet også men ikke noe alvorlig tror jeg. De andre dekkene har forholdsvis bra mønster enda (5-6 mm tipper jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå