Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke full hastighet opp(ca200- skal være 300kbit)


Anbefalte innlegg

Hei, hvordan feilsøker jeg følgende problem: Jeg får bare 200kbit ut, linja er satt opp med over 300 iflg min ISP.

Jeg har et gammelt Speedtouch 510i modem som jeg fikk fra tele2 for 3 år siden, og en linksys WRT 54G ruter. Televoip har satt opp ruteren i forhold til et telefoni IP adapter(Grandstream), men jeg vet ikke om det kan være noen innstillinger her som struper hastigheten..

 

Jeg har ikke prøvd pc'en direkte mot modemet for å sjekke hastigheten.

 

Tips mottas med stor takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, hvordan feilsøker jeg følgende problem: Jeg får bare 200kbit ut, linja er satt opp med over 300 iflg min ISP.

Jeg har et gammelt Speedtouch 510i modem som jeg fikk fra tele2 for 3 år siden, og en linksys WRT 54G ruter. Televoip har satt opp ruteren i forhold til et telefoni IP adapter(Grandstream), men jeg vet ikke om det kan være noen innstillinger her som struper hastigheten..

 

Jeg har ikke prøvd pc'en direkte mot modemet for å sjekke hastigheten.

 

Tips mottas med stor takk!!

6759736[/snapback]

Mest sannsynleg er det remote end som er treg. Har du prøvd mot mange forskjellige, inkludert ISPen din? Har du prøvd mot t.d sunsite.uio.no? Mot ei stor fil ISPen din har liggande?

Lenke til kommentar

Mest sannsynleg er det remote end som er treg. Har du prøvd mot mange forskjellige, inkludert ISPen din? Har du prøvd mot t.d sunsite.uio.no? Mot ei stor fil ISPen din har liggande?

6759754[/snapback]

 

Har bare prøvd mot itavisenes sjekkside. Hva er adressen til uio nøyaktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...