Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 3 Series

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke kjøp for stor motor med mindre du skal sette forsikringen på foreldre eller er villig til å betale mye i forsikring.

Se også etter om bærekulene er i orden, de har en tendens til å ryke her og der, måtte akkurat skifte mine.

Og prøv å få en med en M42 motor tror jeg det er, den har registerkjede framfor reim.

Lenke til kommentar
Har faktisk sett på de kremt, men trøndelag er for langt unna..

Prøver å finne en som er litt styla fra før.. hva med denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ot=1096&page=41

Og hvordan går disse bilene som er 1985-1990 modell? liker veldig utseende på disse.

6761397[/snapback]

85 og 90 mod er forskjellige.

E30 ble laget fra 82-90 (noen cab etter 90 også).

fra 82-august 87 hadde bilene chromfangere og små baklykter, i august 87 kom faceliften som består av:

Plastfangere, større baklykter, linselykter, større bensintank og diverse småting.

Hvordan de går kommer an på hvilken motor de har. 320 går greit og 325 går godt.

Lenke til kommentar
Noen som kan komme med link til BMW 3-series, som er verdt å ta en titt på? sett mye, men har ikke alt for stor peiling.. noen som kan komme med for og mot argumenter for denne bilen? planer om å bruke 30 - 40k (Førstebil)

Alt fra 90 moell og oppover.

6759701[/snapback]

For - vet ikke, de funker vel stort sett bra

Mot - feil image, med mindre du faktisk ER en småkriminell 2. generasjons innvandrer med holdningsproblemer, vannkjemmet hår og jukse-bling, og ønsker å understreke det...?

Lenke til kommentar
Noen som kan komme med link til BMW 3-series, som er verdt å ta en titt på? sett mye, men har ikke alt for stor peiling.. noen som kan komme med for og mot argumenter for denne bilen? planer om å bruke 30 - 40k (Førstebil)

6759701[/snapback]

Mot - feil image, med mindre du faktisk ER en småkriminell 2. generasjons innvandrer med holdningsproblemer, vannkjemmet hår og jukse-bling, og ønsker å understreke det...?

6762114[/snapback]

Så du hadde ingen argumenter mot BMW og måtte derfor dra opp at det er invandrer bil?

Ta en titt rundt deg og se hvem som har bmw, flertallet er ekte nordmenn.

Sjekk også hvilke biler som er mest populære hos innvandrere, jeg tipper at det er golf eller noe sånt.

Voks opp. :roll:

Lenke til kommentar

6759701[/snapback]

6762114[/snapback]

Så du hadde ingen argumenter mot BMW og måtte derfor dra opp at det er invandrer bil?

Ta en titt rundt deg og se hvem som har bmw, flertallet er ekte nordmenn.

Sjekk også hvilke biler som er mest populære hos innvandrere, jeg tipper at det er golf eller noe sånt.

Voks opp. :roll:

6764023[/snapback]

Beklager, det var useriøst av meg.

Men det JEG ser er det jeg beskriver. Pluss jeg syns de ser grimme ut. Ville heller brukt 30-40k på en Civic eller Golf eller noe.

Lenke til kommentar
det er en 318 med 140hk, så vil nok tro den kan gi litt trøkk ja!

6766820[/snapback]

En 320 blir noe helt annet, er mer enn bare antall hestekrefter som teller.

Vær oppmerksom på at det er 318is som har 140 hk, 318i har 115 elns.

318 er kjent for en del mer problemer enn 320, mest pga motoren som går i stykker.

Lenke til kommentar
det er 318is, men det er vel en bra motor sånn sett? selv om da 320 er bedre..

6766851[/snapback]

is er en knall bil ville heller ha valgt 318is enn 320.

6766941[/snapback]

318is går vel like bra som en 320 opp til 100km/t, og har billigere forsikring.

Men jeg har alltid trodd det var sekserne som hadde lett for å ryke, pga dårlig kjøling bakerst på toppen. Eller tar jeg helt feil her?

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg i å kjøpe en E36 over E30, da førstnevnte er en mye mer moderne og kollisjonssikker bil enn det E30 er.

Jeg ville egentlig unngått å kjøpt en som er alt for stylet opp, det virker i mange tilfeller ganske harry (med mindre du ønsker slik look, såklart) samt at mange kan være grisekjørt av ungdom. Jeg ville heller kjøpt et eksemplar som er godt holdt av en voksen person.

I flg enkelte statistikker kommer ikke bilen så bra ut med tanke på feil, men hvis bilen har et komplett servicehefte eller du gjennomfører en NAF-test så burde det være greit. Man har ingen garanti uansett når man kjøper en såpass gammel og slitt bil.

Bilene har bakhjulstrekk, for noen er dette et stort pluss, for andre, deriblant meg, ikke. Uten at dette skal bli en diskusjon om FWD vs RWD, så er hvertfall jeg av den oppfatningen at bilen ikke har like god fremkommelighet som en FWD eller såklart AWD.

Selv er jeg også av samme erfaring som xstian om at imaget til bilen ikke er verdens beste, hvertfall her i området. Men dette er jo en subjektiv sak, og påvirker ikke bilens øvrige kvaliteter såklart.

Greit eksemplar med relativt lav km-stand: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...84&pos=5&tot=32

En litt mer stylet opp 318i m/ angeleyes: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4&pos=14&tot=32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...