Gå til innhold

Kjøpe nytt agp skjermkort?

aspic

Anbefalte innlegg

Hei.. Ein venn av meg har følgende:

hovedkort

radeon 9800 pro agp skjermkort.

512mb ram

Amd athlon 64 3000+ (2GHz)

Han opplever ein del lag osv i spill og lurer på om han skal kjøpe nytt skjermkort, og hvilket bør han ha for å merke ein del bedre ytelse?

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. Ein venn av meg har følgende:

hovedkort

radeon 9800 pro agp skjermkort.

512mb ram

Amd athlon 64 3000+ (2GHz)

Han opplever ein del lag osv i spill og lurer på om han skal kjøpe nytt skjermkort, og hvilket bør han ha for å merke ein del bedre ytelse?

6759699[/snapback]

Jeg tror ikke han får tak i så veldig mye bedre AGP-skjermkort enn det han har fra før. Jeg veit ikke hva du mener med "lag", men jeg vil anta at det er generelt dårlig ytelse i spill. Han kan kanskje hente litt på å overklokke skjermkortet litt, men det er også mulig at systemet hans blitt treigere pga rot i registeret, spyware, lenge siden sist diskdefragmentering etc.

Lenke til kommentar

Tja, kan vel trygt si at å oppgradere til et GeForce 7800gs vil gjøre susen, har byttet ut det samme skjermkortet i et par av mine maskiner og satt inn GeForce 7800gs kortet. Og det ga markant ytelsesøkning. Men ville nok også skaffet 512 Mb til med ram. :)

Kortet koster litt, men er billigere en å skifte ut hk+cpu og i tillegg kjøpe et nytt pcie skjermkort.

Selv har jeg kjøpt dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=41015

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...