aspic Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hei.. Ein venn av meg har følgende: hovedkort radeon 9800 pro agp skjermkort. 512mb ram Amd athlon 64 3000+ (2GHz) Han opplever ein del lag osv i spill og lurer på om han skal kjøpe nytt skjermkort, og hvilket bør han ha for å merke ein del bedre ytelse? Endret 28. august 2006 av aspic Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei.. Ein venn av meg har følgende:hovedkort radeon 9800 pro agp skjermkort. 512mb ram Amd athlon 64 3000+ (2GHz) Han opplever ein del lag osv i spill og lurer på om han skal kjøpe nytt skjermkort, og hvilket bør han ha for å merke ein del bedre ytelse? 6759699[/snapback] Jeg tror ikke han får tak i så veldig mye bedre AGP-skjermkort enn det han har fra før. Jeg veit ikke hva du mener med "lag", men jeg vil anta at det er generelt dårlig ytelse i spill. Han kan kanskje hente litt på å overklokke skjermkortet litt, men det er også mulig at systemet hans blitt treigere pga rot i registeret, spyware, lenge siden sist diskdefragmentering etc. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Finnes endel bedre AGP skjermkort enn 9800 pro i dag. Sjekk HER for endel AGP skjermkort. Ellers kan jo 512MB minne fort bli litt lite i dagens spill... Lenke til kommentar
magnawox Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tja, kan vel trygt si at å oppgradere til et GeForce 7800gs vil gjøre susen, har byttet ut det samme skjermkortet i et par av mine maskiner og satt inn GeForce 7800gs kortet. Og det ga markant ytelsesøkning. Men ville nok også skaffet 512 Mb til med ram. Kortet koster litt, men er billigere en å skifte ut hk+cpu og i tillegg kjøpe et nytt pcie skjermkort. Selv har jeg kjøpt dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=41015 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Kan dere finne noen rimligere kort til ca 2000 eller mindre? Eller er det en unødvendig oppgradering? Endret 28. august 2006 av aspic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå