Gå til innhold

Bytte av tastatur på bærbar

Anbefalte innlegg

Bytte av tastatur på Acer Ferrari

Har i lengere tid ønsket meg en slik pc, men på grunn av høyt prisnivå har jeg ventet med kjøpet i håp om at prisene skulle synke.

Har i det siste sjekket litt rundt på nettet og funnet ut av pc er betydelig billigere i USA enn her i Norge.Skal til USA senere i vinter og tenkte jeg kanskje skulle benytte muligheten til å gjøre et godt kjøp.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om det er mulig å få tak i et norsk tastatur til disse typer pc? Ettersom den jeg eventuelt kjøper i USA vil at engelsk tastatur uten Æ,Ø og Å.

Har mikset og trikset litt med min gamle bærbare og funnet ut at det ikke er noe hokuspokus å skifte ut tastauret på en bærbare data.Spørmålet er bare hvor får man tak i noe slikt..

Håper noen har svar til meg der ute, evt råd på hvordan man bør gå frem når det gjelder fortolling av et slikt produkt.

MVH

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i det siste sjekket litt rundt på nettet og funnet ut av pc er betydelig billigere i USA enn her i Norge.Skal til USA senere i vinter og tenkte jeg kanskje skulle benytte muligheten til å gjøre et godt kjøp.

6759620[/snapback]

Bare ikke glem hva du får med, eller rettere sagt ikke får med på kjøpet når du handler i USA. Du har bl.a. ingen rettigheter i hht. forbrukerkjøpsloven (5 års reklamasjonsrett mm.) og dersom det oppstår feil som dekkes av en evt. garanti må du sannsynligvis sende PCen til USA for rep.

Lenke til kommentar
Bare ikke glem hva du får med, eller rettere sagt ikke får med på kjøpet når du handler i USA. Du har bl.a. ingen rettigheter i hht. forbrukerkjøpsloven (5 års reklamasjonsrett mm.) og dersom det oppstår feil som dekkes av en evt. garanti må du sannsynligvis sende PCen til USA for rep.

6760133[/snapback]

Takk for rådet..

Hvilke forbrukerrettigheter har man viss man kjøper data fra et amerikansk nettsted? Er man da dekket av norsk forbrukerrett?

MVH

Håvard

Lenke til kommentar
Hvilke forbrukerrettigheter har man viss man kjøper data fra et amerikansk nettsted? Er man da dekket av norsk forbrukerrett?

6764283[/snapback]

Fortsatt amerikanske regler som gjelder. Med andre ord ingen hjelp i norsk forbrukerkjøpslov eller kjøpslov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...