Bushmills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kunne tenke meg å bli baker. Men er dette like stressende yrke som kokk? Har også hørt at man får dårlig rygg, armer, hender etc. Og står de opp kl 04 om morgningen? Hvilken utdannelse bør jeg ta? Tar imot alle tips! Takk! Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tror alle disse punktene er veldig individuelle, baker er et veldig innteresant yrke jeg godt kunne tenkt meg og testet ut. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Mye av stresset med å være kokk kommer fra fullpakkede resturanter og at du aldri vet hva gjester kommer til å bestille. Det forsvinner jo når du baker Jeg har bare hørt positive ting om bakere, og de tjener vel ganske godt også etter det jeg forstår. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Gratis frokost? Nybakt brød hver morgen.. Har hørt at bakere står opp veldig tidlig om morningen. Minuset med det må jo være det å snu om på døgnet.. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Gratis frokost? Nybakt brød hver morgen.. Har hørt at bakere står opp veldig tidlig om morningen. Minuset med det må jo være det å snu om på døgnet.. 6761584[/snapback] Tusen takk for alle svar. Tidlig opp om morgningen er jo hele kosen! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Og står de opp kl 04 om morgningen? 6759575[/snapback] Tidlig igang og tidlig ferdig. Ingen problemer med rushtrafikk. Og slutt på å se nattfilmer midt i uken. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 For å bli baker, kan du gå VG1, Restaurant- og matfag, deretter VG2, Matfag, og så Bakerfaget. Lenke til kommentar
Bompi89 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg jobber som baker i helgene. Det er en kjempegrei jobb nå som jeg er ungdom, men tror de gamle folka der begynner å bli passe lei av å trille boller. Det er jo det samme dag ut og dag inn. Det er noen stressfaktorer med det å være baker også. Brødet skal ut i butikkene til rett tid (hvis bakeriet leverer brød til butikker), og for å koordinere det trengs det faktisk en del planlegging Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Må jo være et kjempeyrke det Skaff deg utdannelsen, et lite lokale sentralt i en by av litt størrelse, start for deg selv og åpne butikken Kl. 06.00 slik de fremdeles gjør noen steder f.eks. i Danmark. Nystekte brød og andre bakervarer så tidlig morgenen selger du glatt for 2-3 ganger vanlig butikkpris, og er du heldig finnes det et seriøst hotell i nærheten som kjøper det som måtte bli til overs Om du da får lov av våre kjære myndigheter selvsagt, men det kan løses ved at du selger bensin ved siden av... Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Nå fikk jeg lyst til å bake noe. Se siggen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Kunne tenke meg å bli baker. Men er dette like stressende yrke som kokk? Har også hørt at man får dårlig rygg, armer, hender etc. Og står de opp kl 04 om morgningen? Hvilken utdannelse bør jeg ta? Tar imot alle tips! Takk! 6759575[/snapback] Hvis du er glad i ubekvem arbeidstid, lav lønn, fysisk hardkjør, og gode muligheter for å ødelegge lungene, så kan bakeryrket anbefales. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hmmm... Synes kanskje det var litt vel negativt PencilCase... På den annen side hører jeg Halvorsen har planer om å doble sosialstøtten, så jeg er litt i tvil om jeg skal fortsette å jobbe jeg også Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hmmm... Synes kanskje det var litt vel negativt PencilCase... På den annen side hører jeg Halvorsen har planer om å doble sosialstøtten, så jeg er litt i tvil om jeg skal fortsette å jobbe jeg også 6765692[/snapback] Også Kan være at du synes det hørtes negativt ut, jeg snakker av erfaring Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Mente bare å si at det kan være hardt å jobbe uansett yrke, og kanskje kan et yrke man liker og har lyst til å drive med gjøre arbeidsdagen lettere tross alt om man altså bestemmer seg for å arbeide... Baker er selvsagt et krevende fysisk yrke og hadde aldri vært noe uansett for et B-menneske som meg Når det gjelder dårlig betaling vet jeg ikke noe om det, men om man er litt kreativ og finner en nisje... Er jo de som lever av å koke kaffe på Oslo S. også! Men nå tenkte jeg altså kanskje litt mer i retning av å bli sin egen "bakermester" fremfor å slave for noen andre, og i sistnevnte tilfelle er nesten alle yrker lite tilfredstillende... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Mente bare å si at det kan være hardt å jobbe uansett yrke, og kanskje kan et yrke man liker og har lyst til å drive med gjøre arbeidsdagen lettere tross alt om man altså bestemmer seg for å arbeide... 6765866[/snapback] Helt avgjort kan man motvirke negative aspekter ved jobben, hvis man trives og får realisert seg via den. Håndtverksyrker er krevende fysisk, og spesielt bakeryrket er på grensen til å være direkte farlig. Dette fordi arbeidsmiljøet inneholder "alle" minusfaktorer som er : Støy, dårlig luft, høy temperatur, turnus, lav lønn, tunge løft. Men nå tenkte jeg altså kanskje litt mer i retning av å bli sin egen "bakermester" fremfor å slave for noen andre, og i sistnevnte tilfelle er nesten alle yrker lite tilfredstillende... Da er de fleste yrker ingen problem, for da får man andre til å utføre de ubehagelige oppgavene, eller man brenner så mye for sin egne ideer, slik at minusfaktorene ikke overstiger plussene. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Mente bare å si at det kan være hardt å jobbe uansett yrke, og kanskje kan et yrke man liker og har lyst til å drive med gjøre arbeidsdagen lettere tross alt om man altså bestemmer seg for å arbeide... 6765866[/snapback] Helt avgjort kan man motvirke negative aspekter ved jobben, hvis man trives og får realisert seg via den. Håndtverksyrker er krevende fysisk, og spesielt bakeryrket er på grensen til å være direkte farlig. Dette fordi arbeidsmiljøet inneholder "alle" minusfaktorer som er : Støy, dårlig luft, høy temperatur, turnus, lav lønn, tunge løft. Men nå tenkte jeg altså kanskje litt mer i retning av å bli sin egen "bakermester" fremfor å slave for noen andre, og i sistnevnte tilfelle er nesten alle yrker lite tilfredstillende... Da er de fleste yrker ingen problem, for da får man andre til å utføre de ubehagelige oppgavene, eller man brenner så mye for sin egne ideer, slik at minusfaktorene ikke overstiger plussene. 6766074[/snapback] Tusen takk for alle svar... Høres bra ut. Elsker å bake, elsker å stå opp tidlig, har nok muskler og kondis... så det høres super-greit ut! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Mente bare å si at det kan være hardt å jobbe uansett yrke, og kanskje kan et yrke man liker og har lyst til å drive med gjøre arbeidsdagen lettere tross alt om man altså bestemmer seg for å arbeide... 6765866[/snapback] Helt avgjort kan man motvirke negative aspekter ved jobben, hvis man trives og får realisert seg via den. Håndtverksyrker er krevende fysisk, og spesielt bakeryrket er på grensen til å være direkte farlig. Dette fordi arbeidsmiljøet inneholder "alle" minusfaktorer som er : Støy, dårlig luft, høy temperatur, turnus, lav lønn, tunge løft. Men nå tenkte jeg altså kanskje litt mer i retning av å bli sin egen "bakermester" fremfor å slave for noen andre, og i sistnevnte tilfelle er nesten alle yrker lite tilfredstillende... Da er de fleste yrker ingen problem, for da får man andre til å utføre de ubehagelige oppgavene, eller man brenner så mye for sin egne ideer, slik at minusfaktorene ikke overstiger plussene. 6766074[/snapback] Tusen takk for alle svar... Høres bra ut. Elsker å bake, elsker å stå opp tidlig, har nok muskler og kondis... så det høres super-greit ut! 6767089[/snapback] Da ønsker jeg deg lykke til, og sier samtidig at ingenting er så velkomment som et velsmakende bakverk tidlig på morrakvisten, have fun Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Da ønsker jeg deg lykke til, og sier samtidig at ingenting er så velkomment som et velsmakende bakverk tidlig på morrakvisten, have fun 6767136[/snapback] Istemmes Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jepp! Måtte ditt bakverk møte min munn om noen år ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå