uranus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Jeg er 18 år gammel, jobber på posten og tjener ca. 2500 i måneden der på 3 lørdager i måneden. Jeg trenger 20 000 til bil, og lurte på om jeg får tatt lån? Hørte at du må ha fastinntekt og en viss sum på konto. Jeg skal slutte på Posten snart da jeg mener arbeidsmiljøet der er utrolig dårlig, så jeg skal finne meg ny jobb. Hva slags lån og betalingsplaner får jeg valgt utifra den informasjonen jeg har oppgitt? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Jeg vil tro "ikke noe". Du får selvfølgelig ikke noe lån om du ikke har fast jobb. Banken skal jo ha tilbake pengene sine. Og om du mot all formodning faktisk får lån fordi du f.eks. kjenner noen i banken, så vil du nok ha store problemer med å betale det tilbake uten jobb. Mitt råd til deg er å droppe bilplanene inntil du får deg fast jobb. Men om du har foreldre eller søsken du kan låne 20'000 kroner av, så er kanskje det noe å satse på i stedet? Slike lån pleier å ha bedre betingelser enn banklån. Endret 28. august 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har jo fastjobb, posten. Men skal finne meg ny jobb, men slutter ikke før jeg har funnet ny. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ok, da misforsto jeg. Jeg trodde du bare skulle slutte i jobben din. Om du har fastjobb med en ok månedslønn så burde det ikke være problem å betjene eller få et lån. Men husk at det er ditt problem om du ikke klarer å betale. Det viktigste er ikke å få lånet, men å klare å betjene det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hva med å bruke en årslønning på å spare opp til bilen i steden? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Fordi jeg har ikke tid til å vente. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Jeg kjøpte min første bil med oppsparte midler. Jeg var 17 og sparte absolutt alle pengene jeg kunne. Jeg kjøpte meg bil før jeg fikk lappen. Jeg skjønner at du har dårlig tid med å få deg bil, slik hadde jeg det også. Men husk at bilen kan bli en bittersøt opplevelse om den roter til økonomien din. Edit - OT: Og nå har jeg skaffa meg en motorsykkel. Den også før jeg har lappen En artig liten sak egentlig. En Suzuki 650 Savage Endret 28. august 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Ja men jeg har en konto med penger jeg kan bruke skal det bli krise med reperasjoner eller noe, men vil ikke bruke den til kjøp av bil. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hva med å ta halvparten av kontoen din og jobbe inn resten? Det kutter vel litt ned på ventetiden. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Uaktuellt hehe, rett og slett.. Eneste metoden er den jeg har nevnt.. Men må vite litt om renter.. Helst noen som kan fortelle om egne erfaring med lån. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg er 18 år gammel, jobber på posten og tjener ca. 2500 i måneden der på 3 lørdager i måneden. Siden du allerede jobber på posten, hvorfor spør du ikke arbeidsgiver? Er jo bl.a lån og slikt de driver med..... mvh Pantera Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Fordi jeg jeg mistrives sterkt på jobben. Gruer meg som bare det til å dra dit hver gang, forferdelig for meg. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hør med foreldre, du får neppe noe særlig lån hvis du ikke kan gi sikkerhet i noe, evt da lån uten sikkerhet, noe som har svært høye renter. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 2500 holder ikke til bil og lån. Hadde 3500 i mnd da jeg jobba i posten, 4 lørdager, og jeg fikk det ikke til å gå opp i forhold til det bilen vil koste i drift. Når du har 1000 mindre, i skrivende stund, tviler jeg på at det med lån blir hyggelig. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det som er artig med å ta lån er at man må bevise at men ikke virkelig trenger pengene Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hehe oki Jaja Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Du sliter nok dessverre litt med å få lån med de tallene. Det beste er nok å gjøre en ordning med foreldrene dine. Du tar opp ett "privat lån" av dem, og hopper over banken. En bil til 20.000,- er ikke noe for bankene å ta sikkerhet i, da du helt sikkert ikke skal ha full kaskoforsikring på bilen. Har du ikke full kasko er det ikke ett interessant panteobjekt, rett og slett fordi bilen vil være verdt kr 0,- hvis du smeller den. Uten noen form for sikkerhet er det kun forbrukslån igjen, og da snakker vi renter fra 10% og oppover dessverre. Endret 30. august 2006 av GEman Lenke til kommentar
b00n Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) jobb mer 3 dager i mnd'en er jo helt ubrukelig... holder såvidt til bensin'en.. iallefall ikje til nedbetaling av selve lånet... helt urealistisk å tenke på bil med slik lønn Endret 5. oktober 2006 av b00n Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Foreldra dine har sikkert huslån eller noko sånt, kanskje du kan be dei heve lånet med 20 000 og at du betaler tilbake til dei direkte? Men det er svindyrt å ha bil, håpar for din del at du vil tene meir i ein eventuell ny jobb. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det finnes nok av useriøse utlånere rundt omkring som gir deg lån opptil 200.000 uten sikkerhet. Renta på slike lån er latterlig høy, og det tar ca like lang tid å betale inn lånet som å spare til bil ved å samle inn tomflasker. Eller du kan være heldig å få Espen Lie på døra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå