Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treig pc i forhold til hardware

Anbefalte innlegg

Hos meg kan både Avast OG Spywaredoctor forårsake lagging med ganske jevne mellomrom. Om maskinen lagger hver gang harddisken jobber kan det tyde på at den står i PIO-modus. Se i BIOS og enhetsbehandling om den gjør det. Om den gjør det må du få den over på DMA-modus.

6770756[/snapback]

Har du samme hardware som meg da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan fortelle meg hvordan man får igang memtest86?  :roll:

6770160[/snapback]

Brenn det som iso over på en cd, restart og gå inn i bios og sett boot priority til cd. Det hjelper ikke å bare kopiere isoen over på cden, om det er det du har gjort?

6770551[/snapback]

Hvordan brenner man det som iso da? Er ikke veldig data-ekspert som dere sikkert skjønner :D Har Memtest86 3.2

EDIT: Må jeg kjøre brikkene seperate? Har to på 512mb

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Hos meg kan både Avast OG Spywaredoctor forårsake lagging med ganske jevne mellomrom. Om maskinen lagger hver gang harddisken jobber kan det tyde på at den står i PIO-modus. Se i BIOS og enhetsbehandling om den gjør det. Om den gjør det må du få den over på DMA-modus.

6770756[/snapback]

Har du samme hardware som meg da?

6777807[/snapback]

Det vet jeg ikke, men alt det der kan skape lagg uansett hardware. Spesielt PIO-mode!

En annen ting du kan prøve på er å sjekke CPU-tid i oppgavebehandling (task manager). Denne kolonnen kommer ikke fram som standard så du må inn og sette den på manuelt først. Da kan du se hvilke programmer som bruker mye CPU over tid. Dette er greit for å finne ut om det er programmer som "stjeler" prosessorkraft.

Lenke til kommentar

Har du nero leter du bare etter "Burn image" på menyene og velger ISO-fila. Har du norsk Nero så tipper jeg det står "Brenn bilde" eller "Brenn bildefil" eller noe lignende. Ligger under "Recorder" om du har engelsk.

Edit: Ser ut til at du kanskje bare kan velge File - Open (Fil - Åpne) og åpne ISO-fila der.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...