Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Belkin router + Hub = tull?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en router i dag, for å få 3 maskiner på nett her hjemme. Jeg prøvde å sette opp den ene maskinen, og alt funker faktisk bra så lenge jeg har kabelene fra router'n gjennom hub'en også en kablel fra hub'en til pc'en... men hub'en trenger jeg til en av de andre pc'ene. Det som er galt er altså at maskinen kan gå på nett med hub'en tilkoplet, men IKKE når kabelen går rett fra router'n til pc'n. Det lyser ikke grønt bak på nettverkskortet når jeg ikke kjører gjennom hub'en.

Noen som kan hjelpe meg? Hele poenget med router'n er jo liksom borte nå, når jeg ikke får delt det slik jeg vil :sad:

Kjører forresten Win2000, men det er vel ingen software-problemer, og heller ikke med kabelen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel sikkert en krysset kabel, og så har du koblet den inn i en MDI-X kontakt på huben, da må du evt ha en ukrysset kabel (eller omvendt, vet ikke om jeg skjønte forklaringen din), - men hva er problemet, - kan du ikke bare koble de andre pc'ene til huben?? oppsettet skal jo vanligvis se slik ut: ADSL(eks)->router>hub->3 PC'er ...

Lenke til kommentar

Ifølge tegningene som følte med router'n så trenger man ingen hub koblet til. Dessuten så står maskinene langt fra hverandre, derfor blir det litt kinkig. Jeg bruker en krysset kabel fra router'n og inn i huben (som helst skulle vært rett inn i pc'n i stedet for huben).

Skal man ikke bruke krysset kabel? Det har jeg hvertfall gjort før, og det har fungert bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 10:54, skrev kim_a55:

Ifølge tegningene som følte med router'n så trenger man ingen hub koblet til. Dessuten så står maskinene langt fra hverandre, derfor blir det litt kinkig. Jeg bruker en krysset kabel fra router'n og inn i huben (som helst skulle vært rett inn i pc'n i stedet for huben).

Skal man ikke bruke krysset kabel? Det har jeg hvertfall gjort før, og det har fungert bra.

Aldri krysset kabel fra hub, router, switch etc til pc. Krysset kabel brukes kun mellom 2 Pcer (og diverse andre unormale greier)

Bruk en rett kable fra router til pc og en rett kabel fra router til hub (kabelen må da inn i uplink) Bruker du krysset kabel mellom hub og router funker det fint på alle portene uten om uplink. (uplink er en krysset versjon av en annen port)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...