KayAU Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 @Pricks: Bah, kvifor gidd eg å skrive noko i det heile? Jau, du KAN sjå bort frå det økonomiske når du vurderar tekniske fordelar. Bluray er betre enn DVD. PS3 har Bluray. XBox 360 har DVD. Teknisk fordel PS3. På den andre sida er XBox 360 billigare. Økonomisk fordel XBox 360. Det var jo ikkje so forbanna vanskeleg? Gjer meg ei teneste og les innlegget mitt (nummer 63) ein gong eller to til. Prøv å forstå kva som står der denne gongen. Du er eit stjerne-eksempel på akkurat det eg klaga på. @Mala: Eg skreiv "ikkje so mykje bruk for", men det var kanskje litt flåsete sagt. Det eg meinte var at du ikkje får fullt utbytte av konsollane utan HDTV. Kay Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 At man ikkje får fullt utbytte av konsollen uten HDTV, den formuleringen er eg med på Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva folk har i stuen er helt likegyldig for meg. Fakta er at BR er teknisk overlegen dvd, som du sier må man ha hd-tv for å merke denne "fordelen" til en BR-film, men hva folk har i stuen endrer ikke på disse fakta. Men som jeg sa, så nytter det ikke å bare se på det. Du må også se på om folk kan dra nytte av dette. Hvor mye poeng er det å ha et monster av en bilmotor hvis alt du har av kjøretøy er en moped? Joda, motoren er utrolig bra den! Men du får ikke noe glede av det uansett... Jeg sier heller ikke at man skal se bort fra det økonomiske, bare at det økonomiske ikke har noe med BR's tekniske kvaliteter da de er fastsatt. Men du KAN IKKE se bort fra det økonomiske. Jau, du KAN sjå bort frå det økonomiske når du vurderar tekniske fordelar. Bluray er betre enn DVD. PS3 har Bluray. XBox 360 har DVD. Teknisk fordel PS3. Hvilket gjør at vi kommer tilbake til poenget om at folk flest ikke merker noe til denne fordelen, hvilket gjør den ubrukelig. Gjer meg ei teneste og les innlegget mitt (nummer 63) ein gong eller to til. Prøv å forstå kva som står der denne gongen. Jeg leste det, og fortsatt kan du ikke ignorere viktige faktorer som økonomi og etterspørsel. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva folk har i stuen er helt likegyldig for meg. Fakta er at BR er teknisk overlegen dvd, som du sier må man ha hd-tv for å merke denne "fordelen" til en BR-film, men hva folk har i stuen endrer ikke på disse fakta. Men som jeg sa, så nytter det ikke å bare se på det. Du må også se på om folk kan dra nytte av dette. Hvor mye poeng er det å ha et monster av en bilmotor hvis alt du har av kjøretøy er en moped? Joda, motoren er utrolig bra den! Men du får ikke noe glede av det uansett... Jeg sier heller ikke at man skal se bort fra det økonomiske, bare at det økonomiske ikke har noe med BR's tekniske kvaliteter da de er fastsatt. Men du KAN IKKE se bort fra det økonomiske. Jau, du KAN sjå bort frå det økonomiske når du vurderar tekniske fordelar. Bluray er betre enn DVD. PS3 har Bluray. XBox 360 har DVD. Teknisk fordel PS3. Hvilket gjør at vi kommer tilbake til poenget om at folk flest ikke merker noe til denne fordelen, hvilket gjør den ubrukelig. Gjer meg ei teneste og les innlegget mitt (nummer 63) ein gong eller to til. Prøv å forstå kva som står der denne gongen. Jeg leste det, og fortsatt kan du ikke ignorere viktige faktorer som økonomi og etterspørsel. 6779075[/snapback] Og dette har HVA og gjøre med RSX? Unnskyld at jeg nevner det, men argumenteringen her begynner styggelig å nærme seg det fullstendig usakelige. Dette er ren kverulering... Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 @Pricks: Du las det, men du forsto det ikkje. Eller so latar du som om du ikkje forstår det. Uansett trur eg ikkje det er verdt å bruke meir tid på å diskutere med deg. God natt. Kay Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Kjære moderator, når dere først fjerner innlegget mitt, så kan dere jammen ta bort det som er qoutet fra nevnte innlegg også. Eventuelt kunne dere sesnurert det som ble for hard kost. Uansett, nå ser det jo bare helt idiotisk ut. Tror ikke det er vits i å diskutere mer med pricks, da alle andre enn ham selv skjønner hva som menes. Dessuten, hva godt kommer det å repetere hva jeg og andre har sagt i flere innlegg nå... Endret 31. august 2006 av qoutor Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Igjen vil jeg understreke at det ikke hjelper om noe er aldri så teknisk potensielt mye bedre, hvis folk ikke kan benytte seg av dette Endret 1. september 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Nå er det ikke jeg som er diskusjonsemnet her, så kanskje du kan prøve å unngå personangrep og fokusere litt på sak også. Og denne da: https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60#13 6779723[/snapback] Det skal vel være en der også som går på at man skal holde seg on topic, er det ikke det? Kan ikke se at det blir på noen måte bidratt til noe fokus på saken som er: RSX - Har blitt nedgradert. Ny kilde Lenke til kommentar
baltie Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Nå er det ikke jeg som er diskusjonsemnet her, så kanskje du kan prøve å unngå personangrep og fokusere litt på sak også. Og denne da: https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60#13 6779723[/snapback] Det skal vel være en der også som går på at man skal holde seg on topic, er det ikke det? Kan ikke se at det blir på noen måte bidratt til noe fokus på saken som er: RSX - Har blitt nedgradert. Ny kilde 6779992[/snapback] Hva med å overlate modereringen til moderatorene? Personlig synes jeg det er mer forstyrrende når noen føler at de må påpeke at en diskusjon er blitt litt off topic, enn selve diskusjonen som har utartet seg, enn så lenge den er noenlunde seriøs. Det må da gå an å ta diskusjonen i en annen retning en liten stund for å utdype et poeng, uten at noen skal begynne å klage på at diskusjonen er off topic. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Nå er det ikke jeg som er diskusjonsemnet her, så kanskje du kan prøve å unngå personangrep og fokusere litt på sak også. Og denne da: https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60#13 6779723[/snapback] Om du føler deg personangrepet av meg, så beklager jeg det. Dessuten å være leke-moderator, kan vel også ansees som spam. (se jeg også kan leke moderator) Om jeg velger å adressere moderatorene slik som jeg gjorde har vel ikke du stort med å gjøre. (du kan rapportere det), men hovedformålet var å informere folket at det var ikke jeg som slettet innlegget mitt(slik som det ser ut som), men moderatorene. Jeg følte at det var verdt et nytt innlegg, om du føler deg støtt avat jeg gjør det, synes jeg du burde holde det for deg selv(evt rapportere det), og ikke skrive et slikt innlegg som overhodet ikke bidrar til det som diskuteres, og kan, som tidligere nevnt, ansees som, spam. Kan heller ikke se hvor jeg gjør deg del av det som diskuteres? Hva som ble diskutert oss i mellom, var hvorvidt BR er teknisk bedre enn dvd. Du svarer nei på grunnlag av at den er så dyr. Kan du forklare meg sammenhengen. BR kan prises på samme nivå som dvd, og BR vilforstatt være like mye bedre på det tekniske. Produsentene ville da selfølgelig gått med tap, og det er jo sjelden en smart ting. Endret 31. august 2006 av qoutor Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) SnipHva med å overlate modereringen til moderatorene? Personlig synes jeg det er mer forstyrrende når noen føler at de må påpeke at en diskusjon er blitt litt off topic, enn selve diskusjonen som har utartet seg, enn så lenge den er noenlunde seriøs. Det må da gå an å ta diskusjonen i en annen retning en liten stund for å utdype et poeng, uten at noen skal begynne å klage på at diskusjonen er off topic. 6780065[/snapback] Kjære deg, du forstår da vel at intensjonen her neppe er å komme frem til noe i denne diskusjonen her. Den er overhodet ikke konstruktiv på noen slags måte. Det har da vel ikke noe med å leke moderator å gjøre. Man diskuterer et emne her inne, og i dette tilfellet handler det om potensiell nedgradering av en GPU. Hva svarten bidrar en BD/DVD diskusjon til med det emnet da? Man må da kunne bemerke at folk beveger seg ut i en retning som har intet med saken å gjøre? Skal det ikke være mulig å klage på at noen er off topic nå uten at noen klager på deg Edit: Skriveleif og snip Endret 31. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
baltie Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kjære deg, du fårstår da vel at intensjonen her neppe er å komme frem til noe i denne diskusjonen her. Den er overhodet ikke konstruktiv på noen slags måte.Det har da vel ikke noe med å leke moderator å gjøre. Man diskuterer et emne her inne, og i dette tilfellet handler det om potensiell nedgradering av en GPU. Hva svarten bidrar en BD/DVD diskusjon til med det emnet da? Man må da kunne bemerke at folk beveger seg ut i en retning som har intet med saken å gjøre? Skal det ikke være mulig å klage på at noen er off topic nå uten at noen klager på deg 6780117[/snapback] Kjære deg, jeg forstår da litt av hvert. Jeg for min del velger å tro at man diskuterer fordi man har noe å diskutere om. Jeg tror at vi er her og skriver innlegg fordi vi føler noe for de sakene vi tar opp og vi synes det er gøy å diskutere. Noen føler litt for mye, men det får vi bære over med, så lenge man holder seg til sak og ikke person. Går det for vidt og over i personangrep eller spamming, finnes det for øvrig en rapporteringsknapp du kan bruke. Min mening er nå at om du synes en tråd er blitt off topic, så skriv heller et innlegg som får tråden tilbake på sporet om du føler du har noe å bidra med. Hvis du ikke har noe mer å si, hva med å finne en annen tråd i stedet for å hakke på de som diskuterer? Denne tråden vil dø ut av seg selv hvert øyeblikk uansett. Ang den nåværende diskusjonen så er jeg i grunn enig med pricks i at man ikke kan se bort i fra det økonomiske aspektet, men da i en helhetsvurdering. Det er jo ingen tvil om at BR er teknisk overlegen DVD, og det kan jeg ikke tenke meg pricks er uenig i? Det store spørsmålet er jo om BR virkelig vil bli mediet som vinner formatkrigen. Blir det ikke det vil PS3-eiere ha et drev hvor lagringsmediet vil bli en god del dyrere, og som igjen kan komme til å påvirke prisen på spillene. Som burde være det vi var opptatte av. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Ang den nåværende diskusjonen så er jeg i grunn enig med pricks i at man ikke kan se bort i fra det økonomiske aspektet, men da i en helhetsvurdering. Det er jo ingen tvil om at BR er teknisk overlegen DVD, og det kan jeg ikke tenke meg pricks er uenig i? Det store spørsmålet er jo om BR virkelig vil bli mediet som vinner formatkrigen. Blir det ikke det vil PS3-eiere ha et drev hvor lagringsmediet vil bli en god del dyrere, og som igjen kan komme til å påvirke prisen på spillene. Som burde være det vi var opptatte av. 6780278[/snapback] Kom jo en liste over 75 BR-filmer som kommer innen jul i går eller noe, så filmene kommer de ser det ut til. I tillegg til at utviklerene kan benytte seg av større plass til spillmateriale, så er det jo også effektiv kopibeskyttelse da. Og med tanke på at titlene som selger best på Playstation havner utrolig fort i platinum. Så skal det vel ikke så mange platiniumtitler til før de pengene på bluray-driven er intjent igjen for oss forbrukere, i praksis. To stykker tipper jeg. Endret 1. september 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå