Straffa Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Hadde moderator gidda å lagt inn en "ikke bekreftet" i thread-tittelen?Fordi det står en annen plass ser jeg at Avanore har tatt det helt for god fisk igjen... 6767291[/snapback] Du, Fhj, & asia hills så & si bumper hverandres svar "360 flopper" tråden, og når det kommer en negativ PS3 tråd må man forandre tråd tittel? Hele denne krigen har blitt patetisk! Håper trådstarter forandrer den til "PS3 Grafikken har blitt nedgradert - BEKREFTET" Oj, jeg bumpet visst denne tråden.. 6770092[/snapback] Den er vel så og si bekreftet. Men vi må nok vente til Sony selv kommer ut med bekreftelsen om dette stemmer Endret 30. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Snip Du, Fhj, & asia hills så & si bumper hverandres svar "360 flopper" tråden, og når det kommer en negativ PS3 tråd må man forandre tråd tittel? Hele denne krigen har blitt patetisk! Håper trådstarter forandrer den til "PS3 Grafikken har blitt nedgradert - BEKREFTET" Oj, jeg bumpet visst denne tråden.. 6770092[/snapback] Ja, den er patetisk, spesielt når den tiltrekker seg patetiske individer som bidrar til absolutt intet annet enn å spa oppunder. Hva tror man egentlig at man oppnår med å lyve om dette? 6770483[/snapback] hva får deg til å tru at dette er bs? Har du lest siste kilden som også bekrefter at GPU er nedgradert Endret 30. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Ps3 er sterkere på noen sider enn 360en, mens 360en er sterkere på andre sider enn Ps3en. Jevnt over er de likegode i ytelse. Men det får du aldri en Sony-fanboy til å innrømme. 6769539[/snapback] Litt tidleg å seie noko sikkert om ytelsen til PS3 enno, synest eg. Utifrå spesifikasjonane eg har lest, kan det sjå ut som om PS3 har eit visst overtak. No er det ikkje akkurat lett å seie noko om ytelse utifrå papir-spesifikasjonar, so noko sikkert får vi ikkje vite før vi får sjå det i praksis. Reknar med det òg kan ta ei stund før utviklarane klarer å utnytte PS3-maskinvara fullt ut, særleg med tanke den uvanlege CPU-en. Vi får sjå. Når det gjeld andre sider av maskinvara: PS3 kan spele av Bluray-film, det vil eg påstå er ein udiskutabel teknisk fordel. HDMI-utgongen er òg eit pluss. Eg trur PS3 òg slår XBox 360 på tilkoplingar...4 USB-portar, og god støtte for forskjellige typar vanlege/billige minnekort. Kva minnekort har eigentleg XBox 360? Har ikkje lest noko om det. PS3-kontrollaren har vinkelsensor, og eg trur der òg er aksellerometer. Det er sannsynleg at Wiimote slår han på desse tinga, men XBox 360 har i alle fall ingen slik teknologi i det heile. Uansett, poenget mitt er: PS3 har, i alle fall på papiret, betre maskinvare. Eg ser ikkje heilt kva det er XBox 360 slår PS3 på når det gjeld det tekniske. Eg forstår heller ikkje kvifor ikkje folk berre kan innrømme dette. Eg har i alle fall ingen problem med å innrømme fordelane XBox 360 har over PS3 (pris, tilgjengelegheit, eksisterande spelbibliotek, andre-generasjons-spel). Det er greit å ha sine favorittar, og det er greit å ta dei i forsvar når ein føler dei blir urettferdig framstilt, men kvifor driv folk og underkjenner relativt klare poeng? Alle dei tre nye konsollane har fullstendig gyldige fordelar som er unike for kvar av dei. Kva er det som er so vanskeleg med å innrømme dette? Eg har eit bestemt inntrykk av at mange her gjer sitt beste for å oversjå fakta som ikkje stemmer med det dei har LYST til å tru på. Dersom dei ikkje klarar å komme unna dei, latar dei som om dei fakta det er snakk om ikkje eigentleg er viktige. Dette er berre dumt, folkens. Lær dykk å sjå ting frå fleire sider. Lær å bruke informasjon til å forme meiningar, heller enn å forme informasjon for å passe det de meinar frå før. Og slutt for svarte å kalle dei som støttar "feil" konsoll "fanboys". Kay Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Eg sitter endå med truen på at PS3 i det lange løp har meir å gå på enn 360`en. Kompleksiteten til CELL fryktet eg også ville føre til ein meir kompleks programmering for utviklerene. Men de siste dev.kits til PS3 har vel blitt tatt godt i mot av utviklerene om eg ikkje husker feil? Mye avhenger av utviklerene sine ferdigheter med hardwaren. Man ser jo PS2 utføre nærmest mirakler sjøl om den var kjennt for sine tunge programmeringsvaner. Carmack sa vel noe slikt som at forskjellen er liten dersom hardwaren er 20% raskere,om den i tillegg er vrien å utvikle spel på. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jepp. Han sa vel at Ps3 var 20% kraftigere, men det vil i første omgang veies opp ved at 360 er meget utviklervennlig i forhold. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 For min del kunne jeg ikke spilt konsoll spill uten vibben. Det blir som å spise pølse i brød uten pølsa. 6759428[/snapback] Enig som faen. Bilspill uten rumble blir helt tragisk. Dropper de det har de virkelig mistet noen kunder. Det er MANGE som er vant til å spille bilspill og kommer til å tilte hvis rumble blir fjernet. De må da vel skjønne at de mister fler kjøpere av ps3 og framtidige spill enn hva kostnaden for å betale den lisensierte rumbleteknologien koster. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 For min del kunne jeg ikke spilt konsoll spill uten vibben. Det blir som å spise pølse i brød uten pølsa. 6759428[/snapback] Enig som faen. Bilspill uten rumble blir helt tragisk. Dropper de det har de virkelig mistet noen kunder. Det er MANGE som er vant til å spille bilspill og kommer til å tilte hvis rumble blir fjernet. De må da vel skjønne at de mister fler kjøpere av ps3 og framtidige spill enn hva kostnaden for å betale den lisensierte rumbleteknologien koster. 6773796[/snapback] Jess, de kommer IALLEFALL til å tilte! Men er enig i at tapet av rumble er trist. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Carmack sa mer som en generell utalelse at en konsoll som er 20% lettere å utvikle til er mye viktigere enn en konsoll som er 20% kraftigere. 20% var da et vilkårlig tall tatt frem som et eksempel. På QC2006 beskrev han PS3 mot Xbox360 som "somewhat.. marginal more powerfull, but harder to develop for". Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Ah, du har peiling på dette her! Men det er ikke tvil om at Carmack er en stor figur i spillindustrien, Quake og Doom . Lenke til kommentar
nacho Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Greit nok at carmack har legendestatus, men nå kan han jaggu komme opp med noe nytt snart! "Ok, boys, lets make a new game! How about this time we make it with aliens! And oh, how about this: lets make the aliens invade something!" Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Haha, helt enig! På teknologifronten er han sikkert flink, men akkurat det med å holde seg original er det dårligere med! Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) offtopic: PS3 vs. Wii Hva ville du ha valgt?? Edit: Old-news; Det eksisterte visst en tråd om det klippet.. Endret 30. august 2006 av Runebassen Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 offtopic: PS3 vs. Wii Hva ville du ha valgt?? 6773972[/snapback] jeg tror jeg ville gått for en faktisk PS3 eller Wii. Siden de damene enten virket som Ottar kvinne eller bimbobitch Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Haha, helt enig! På teknologifronten er han sikkert flink, men akkurat det med å holde seg original er det dårligere med! 6773856[/snapback] Det er jo det å lage spillmotorer han kan, lage orginale spill overlater han til andre, mens han lager en ny versjon av sin techdemo. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) PS3 kan spele av Bluray-film, det vil eg påstå er ein udiskutabel teknisk fordel. Jeg er uenig. BR er altfor dyrt, har altfor lite utvalg, har altfor mange problemer foreløpig. De fleste har heller ikke HDTV, så BR er ubrukelig for dem. De kan like gjerne kjøpe DVD-spillere til en brøkdel av prisen. Hvis BR blir vanlig og overtar for DVD, derimot, så vil BR-spillere bli ekstremt billige, hvilket betyr at PS3s eventuelle fordel forsvinner. Altså: Hvorfor betale 1000-2000 kroner for en PSTwo når en DVD-spiller koster et noen få hundrelapper? Endret 31. august 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det er en teknisk fordel, det er udiskutablet. Blu Ray er bedre enn dvd på alle tenklige måter rent teknisk, ingen kan motsi det. Uansett hvor dyr blu ray blir er dette en fakta. Hva du sier er at det kan bli/er en økomisk bakdel, men det er jo noe helt annet. Det er lov å tenke før man snakker... Og btw, hva vet du om at blu ray har problemer? Har du en blu ray-spiller kanskje? Og hvorfor er det ikke en fordel for sony om BR bli billigere? Da vil jo prisen på ps3 synke betraktlig også. Og BR forstatt er så ny snakker vi mer enn et par år før du får en BR-spiller til et par hundrelapper... Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 PS3 kan spele av Bluray-film, det vil eg påstå er ein udiskutabel teknisk fordel. Jeg er uenig. BR er altfor dyrt, har altfor lite utvalg, har altfor mange problemer foreløpig. De fleste har heller ikke HDTV, så BR er ubrukelig for dem. De kan like gjerne kjøpe DVD-spillere til en brøkdel av prisen. Hvis BR blir vanlig og overtar for DVD, derimot, så vil BR-spillere bli ekstremt billige, hvilket betyr at PS3s eventuelle fordel forsvinner. Altså: Hvorfor betale 1000-2000 kroner for en PSTwo når en DVD-spiller koster et noen få hundrelapper? 6777858[/snapback] Eg har sett Bluray-filmar for salg (det var nokon her som hadde ei lenke), dei er ikkje so dyre (kosta om lag det samme som HD-DVDane på samme nettstad). Eg skal innrømme at dersom du ikkje har HDTV, har du ikkje bruk for Bluray. Men då har du heller ikkje so mykje bruk for verken XBox 360 eller PS3. Eg ber deg ellers legge merke til at eg utheva ordet "teknisk". Om det er verdt pris-tillegget er ein HEILT anna diskusjon. Men uansett korleis du vrir og vender på det, når eg får PS3 kan eg spele av Bluray-film på han. Eg kan bestille filmane på internett, og vise dei på den store LCD-TVen min, der dei vil sjå finare ut enn vanlege DVD-filmar. XBox 360 kan ikkje dette. Han manglar Bluray. Ergo er det ein teknisk fordel PS3 har over XBox 360. Kay Lenke til kommentar
baltie Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Eg har sett Bluray-filmar for salg (det var nokon her som hadde ei lenke), dei er ikkje so dyre (kosta om lag det samme som HD-DVDane på samme nettstad). Eg skal innrømme at dersom du ikkje har HDTV, har du ikkje bruk for Bluray. Men då har du heller ikkje so mykje bruk for verken XBox 360 eller PS3. 6778118[/snapback] Neivel? Hmmm... Merkelig, for jeg ser faktisk stor forskjell på grafikken på min PS2 og det som min X360 leverer, og jeg har bare en ni år gammel SDTV. Det er kanskje bare ønsketenkning fra min side at det er bedre da? Eg ber deg ellers legge merke til at eg utheva ordet "teknisk". Om det er verdt pris-tillegget er ein HEILT anna diskusjon. Men uansett korleis du vrir og vender på det, når eg får PS3 kan eg spele av Bluray-film på han. Eg kan bestille filmane på internett, og vise dei på den store LCD-TVen min, der dei vil sjå finare ut enn vanlege DVD-filmar. XBox 360 kan ikkje dette. Han manglar Bluray. Ergo er det ein teknisk fordel PS3 har over XBox 360. 6778118[/snapback] Udiskutabelt. Men for meg med min lusne SDTV som synes DVD-filmene mine har god nok kvalitet for de aller fleste formål, tja, jeg synes vel kanskje at det hadde vært ålreit med en PS3 uten en BR-spiller. At det da ikke ville blitt JRPGs med timesvis med CG-film, jaja, det kunne jeg sikkert overlevd, for drevene er jo uansett ikke raske nok til å streame data så fort som det egentlig trengs for å produsere disse fantastiske landskapene med ubegrensede detaljer vi visstnok skal få. Så kunne vi kanskje ventet til neste generasjon med å bruke next-gen drev. Da hadde vi kanskje sluppet at en spillkonsoll brukes som spydspiss i en formatkrig. Da hadde vi kanskje kunnet tatt i bruk nyere og kjappere lagringsteknologi, noe virkelig innovativt? Men men, la MS og Sony kjempe om stua mi om de absolutt vil, jeg er minimalt interessert i den kampen og kommer bare til å følge vagt med hvem som vinner, for i virkeligheten er jeg tilnærmet ikke interessert i det hele tatt. Det jeg har i dag funker greit nok. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det er bare tull å si at ein ikkje har bruk for verken xbox 360 eller PS3 dersom man sitter med SDTV. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det er en teknisk fordel, det er udiskutablet. Blu Ray er bedre enn dvd på alle tenklige måter rent teknisk, ingen kan motsi det. Det hjelper lite når folk flest ikke har noen fordeler av det, siden de ikke sitter med HDTV, og siden BR er mye, mye dyrere enn DVD. Uansett hvor dyr blu ray blir er dette en fakta. Du kan ikke se bort fra det økonomiske her. Eg har sett Bluray-filmar for salg (det var nokon her som hadde ei lenke), dei er ikkje so dyre (kosta om lag det samme som HD-DVDane på samme nettstad). Filmene er dyrere enn DVD, og avspillerene er MYE dyrere enn DVD. Eg ber deg ellers legge merke til at eg utheva ordet "teknisk". Om det er verdt pris-tillegget er ein HEILT anna diskusjon. Ikke egentlig. Det hjelper ikke om det er aldri så bra teknisk hvis det ikke gir noen reelle fordeler for folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå