Straffa Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Man kan ta The Inquirer med en bitteliten klype salt men alikevel. De kan faktisk fått informasjon om GPU til PS3 er nedgradert.Sony vil sikkert komme med GPU specs til TGS og da får vi sikkert vite om GPU faktisk er nedgradert. 6759392[/snapback] Jeg tviler på Sony kommer med specsa enda en gang på TGS, det har jo stått i stein helt siden Ps3 ble offentliggjort at RSX`en skal kjøre i 550mhz. Men rumble-featuren burde komme tilbake igjen . Viss ikke blir man nødt til å kjøpe logitech eller noe ja. 6759527[/snapback] Vi får garantert vite om GPU er nedgradert. Regner med at flere nettaviser vil ha denne artikkelen allerede i morgen Endret 28. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 HVIS Sony/nVidia har nedgradert GPU'en er det fordi de 10% ikke har noen innvirkning på ytelsen. Det har kanskje vært et valg de har tatt for å dempe varmeutviklingen. Noen større forandringer ville jo være dumt å foreta seg så sent i gamet. Hvis de hadde nedgradert den merkbart så hadde jo utviklerne gått bananas fordi de måtte justere spillmotoren sin for å fungere optimalt på konsollen. På samme måte ville de bli oppgitt hvis Sony/nVidia hadde oppgradert ytelsen såpass sent. Mye av jobben de hadde gjort for å optimalisere ytelsen for konsollen hadde da vært bortkastet. Nei, de viktige spesifikasjonene har nok vært fastsatt i ganske lang tid.... 6759401[/snapback] Løgn løgn og atter løgn, det hadde kun gjort at spillet kjører bedre Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 HVIS Sony/nVidia har nedgradert GPU'en er det fordi de 10% ikke har noen innvirkning på ytelsen. Det har kanskje vært et valg de har tatt for å dempe varmeutviklingen. Noen større forandringer ville jo være dumt å foreta seg så sent i gamet. Hvis de hadde nedgradert den merkbart så hadde jo utviklerne gått bananas fordi de måtte justere spillmotoren sin for å fungere optimalt på konsollen. På samme måte ville de bli oppgitt hvis Sony/nVidia hadde oppgradert ytelsen såpass sent. Mye av jobben de hadde gjort for å optimalisere ytelsen for konsollen hadde da vært bortkastet. Nei, de viktige spesifikasjonene har nok vært fastsatt i ganske lang tid.... 6759401[/snapback] Løgn løgn og atter løgn, det hadde kun gjort at spillet kjører bedre 6760083[/snapback] Så i utgangspunktet laget produsenter spill til konsollen som ikke var spillbar? Det er tull og atter tull Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Eg bla bla blaNå er vi vel på vei tilbake på feil spor igjen. 6759942[/snapback] Feil spor, men ikkje usant, og når du startar sopass skeivt (siktar då spesielt til kommentaren din som vart sletta), må du nesten forvente det. Eg skal la det ligge no, men eg følte det var på sin plass å påpeike det. Novel, attende til temaet: Hvis nettstedet bare kom med sprøyt heletiden ville de bli vel hele selskapet gått konkurs vel.Vi kan ta det med en bitteliten (i micro format) klype salt men GPU til PS3 kan være nedgradert for all vi vet. Jaudå, det KAN vere sant. Men eg ser det ikkje som meir sannsynleg no enn eg gjorde i går. Dersom det stemmer som det har blitt sagt tidlegare at dette er samme journalisten som trykte tullball-artikkelen om at PS3 var "slow and broken", bør dette takast med eit heilt vogntog med salt. Det er vel å bra å ha ei "kjelde", men ei so upåliteleg kjelde som dette er ikkje meir enn marginalt betre enn "inga kjelde". Når det gjeld påstanden om at The Inquirer ville gått konkurs om dei kom med sprøyt heile tida, er eg ikkje einig. The Inquirer baserar seg ikkje på truverdigheit i det heile teke, dei baserar seg på sensasjonar, og på skandalar. Dei har for lengst mista ein kvar sjanse dei måtte ha hatt til å bli sett som ei truverdig kjelde. Eg trur ikkje slike artiklar skadar The Inquirer i det heile teke. For ein nettstad som Ars Technica, som faktisk har truverdigheit å miste, ville det å trykke tullball vere skadeleg. For The Inquirer skapar slikt berre meir trafikk, og meir merksemd rundt nettsida. Og der er nok av folk som VIL tru på det dei skriv til at det sprer seg på nettet. Kay Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Eg bla bla blaNå er vi vel på vei tilbake på feil spor igjen. 6759942[/snapback] Feil spor, men ikkje usant, og når du startar sopass skeivt (siktar då spesielt til kommentaren din som vart sletta), må du nesten forvente det. Eg skal la det ligge no, men eg følte det var på sin plass å påpeike det. Novel, attende til temaet: Hvis nettstedet bare kom med sprøyt heletiden ville de bli vel hele selskapet gått konkurs vel.Vi kan ta det med en bitteliten (i micro format) klype salt men GPU til PS3 kan være nedgradert for all vi vet. Jaudå, det KAN vere sant. Men eg ser det ikkje som meir sannsynleg no enn eg gjorde i går. Dersom det stemmer som det har blitt sagt tidlegare at dette er samme journalisten som trykte tullball-artikkelen om at PS3 var "slow and broken", bør dette takast med eit heilt vogntog med salt. Det er vel å bra å ha ei "kjelde", men ei so upåliteleg kjelde som dette er ikkje meir enn marginalt betre enn "inga kjelde". Når det gjeld påstanden om at The Inquirer ville gått konkurs om dei kom med sprøyt heile tida, er eg ikkje einig. The Inquirer baserar seg ikkje på truverdigheit i det heile teke, dei baserar seg på sensasjonar, og på skandalar. Dei har for lengst mista ein kvar sjanse dei måtte ha hatt til å bli sett som ei truverdig kjelde. Eg trur ikkje slike artiklar skadar The Inquirer i det heile teke. For ein nettstad som Ars Technica, som faktisk har truverdigheit å miste, ville det å trykke tullball vere skadeleg. For The Inquirer skapar slikt berre meir trafikk, og meir merksemd rundt nettsida. Og der er nok av folk som VIL tru på det dei skriv til at det sprer seg på nettet. Kay 6760143[/snapback] Du har et poeng i det. Men rart hvis Sony ikke argumenterer dette som bullshit hvis det ikke stemmer. Da ville jo avisen blitt latterligjort. Her et et forum som diskuterer denne saken med "kilden" Link Endret 28. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Du har et poeng i det. Men rart hvis Sony ikke argumenterer dette som bullshit hvis det ikke stemmer. Da ville jo avisen blitt latterligjort. 6760171[/snapback] Men har ikkje dei blitt latterleggjort før (t.d. etter den forrige "PS3-sensasjonen" denne karen skreiv om)? Eg trur det har skjedd fleire gongar før det òg. Folk har ikkje so lang hukommelse når det gjeld slike ting, og eg trur heller ikkje dei bryr seg so mykje. Det er nok ikkje mange som "mistar trua" på TheInq på grunn av dette. Dei som faktisk les det dei skriv, gjer det nok for underhaldning, heller enn for informasjon. Dersom dette ryktet får nok vind under vingane, ser eg ikkje bort ifrå at Sony vil avkrefte det. Men på den andre sida, veit eg ikkje om dei kommenterar på alt av rykter som dukkar opp, sjølv dei er usanne og skadelege. Nokon som hugsar om dei kom med noko forrige gong? Vi får sjå. Men med ei so svak kjelde, trur eg vi inntil vidare like gjerne kan sjå vekk ifrå dette. Kay Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 At det går andre veien som en annen påstår i en annen tråd tviler jeg sterkt på. Vi får bare håpe at Sony gir ut litt informasjon om GPU Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Noe som kan hjelpe på å bekrefte disse ryktene er jo at de ikke har startet masseproduksjonen enda. Ville vært utrolig rart om alt er fastsatt og klart men at de ikker har begynt og produsere den enda. Detta kan det stilles mange spørsmål til ! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Det einaste som kan bekrefte desse rykta er ein uttalelse frå Sony...mange ting kan understøtte dei, men inntil vi har ein offisiell uttalelse er det berre spekulasjonar. Ser ellers at TV2 Spillmagasinet ukritisk har gjenteke det som står i artikkelen som fakta. Der er vist enkelte som kunne trengt eit grunnleggjande kurs i kjeldekritikk. EDIT: Spillmagasinet har no lagt til ein sitatstrek foran overskrifta, slik at det blir The Inquirer som seier det, og ikkje dei. So då er det forsovidt greit. Kay Endret 29. august 2006 av KayAU Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Vi får garantert vite om GPU er nedgradert.Regner med at flere nettaviser vil ha denne artikkelen allerede i morgen 6759989[/snapback] Det stemte ganske bra. Spillmagasinet: MINDRE FOR PENGENE: PS3 blir nedgradert PS3 kommer ikke til å bli like heftig som Sony har fortalt oss så langt Får dårligere grafikk Nå melder The Inquirer at forskjellene mellom de to konsollene blir mindre. Frekvensen på PS3s grafikkort skal nå ha blitt satt ned med nesten 10 prosent i forhold til det vi tidligere har fått høre. Mens frekvensen på kjernen før var sagt å være 550 MHz, er den nå nedjustert til 500 MHz. Frekvensen på minnet er nedjustert fra 700 til 650 MHz. Link Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Da har værtfall ryktet gjort sitt og når spillmagasinet også har publisert dette her, vil vi nok få høre enda mere fra andre nettsteder Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hadde ikke forundret meg om de kutta ned 10% for å dempe varmeutviklingen litt. Kan tenke meg at CELL, RSX og innebygd PSU skaper en god del varme - og hvis ikke PS3 kommer med innebygd radiator tror jeg nok de må tenke litt på det. Men, spørsmålet er heller- hvor mye vil -vi- legge merke til det? Ganske lite kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Vi vil ikke legge merke til det, fordi det ikke har skjedd. 10% høres kanskje ikke mye ut, men det ER mye. Det betyr at alle operasjoner vil bli hemmet og RSX`en ikke vil være i stand til å gjøre så og så mange ting hvert sekund. Det er, igjen, helt utenkelig at det skjer. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 10% nedgang i klokke og minnehastighet på et grafikkort betyr IKKE 10% lavere totalytelse. Vi snakker om en nedgang på kanskje maks 3-5 FPS og det merker du garantert ikke. Altså har dette ingenting å si om det skulle være sant. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Om det er sant eller ei får tiden vise. Til nå er det alle (som jeg har lest) som bruker The Inquirer som kilde. Ingen av de andre har kommet med noe nye fakta eller rykter av noe slag. The Inquirer har vel tatt feil før? Endret 29. august 2006 av PantZman Lenke til kommentar
nacho Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 http://www.news4gamers.com/ps3/News-7636.aspx her er vel en kilde til om jeg ikke tar feil Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Sony har da ingen grunn til å nedgradere. Prisen er jo alt satt. Om det så er saken så tviler jeg på at det vil ha noen som helst innvirkning på grafikk/fps o.l Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 http://www.news4gamers.com/ps3/News-7636.aspx her er vel en kilde til om jeg ikke tar feil 6764722[/snapback] Hmm, ja, denne var betre (ALLE kjelder er betre enn The Inquirer). Det kan sjå ut som dette stemmer, sjølv om eg stadig avventar ein offisiell uttalelse. Det som er interessant, er kva dette i so fall vil ha å seie for ytelsen til PS3. Eg trur IKKJE vi skal ta utgangspunkt i Charlie Demerjian si ekstremt evneveike analyse...eg mistenker at den mannen ikkje spelar med ein heil kortstokk (om de forstår kva eg meiner). Kay Lenke til kommentar
nacho Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 http://www.news4gamers.com/ps3/News-7636.aspx her er vel en kilde til om jeg ikke tar feil 6764722[/snapback] Hmm, ja, denne var betre (ALLE kjelder er betre enn The Inquirer). Det kan sjå ut som dette stemmer, sjølv om eg stadig avventar ein offisiell uttalelse. Det som er interessant, er kva dette i so fall vil ha å seie for ytelsen til PS3. Eg trur IKKJE vi skal ta utgangspunkt i Charlie Demerjian si ekstremt evneveike analyse...eg mistenker at den mannen ikkje spelar med ein heil kortstokk (om de forstår kva eg meiner). Kay 6765127[/snapback] Tror ikke det har all verden å si for hvordan vi opplever spilla. Hadde vel ikke gått helt hjem hos alle, viss første bølgen med spill ble utviklet med en merkbart bedre gpu. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) http://www.news4gamers.com/ps3/News-7636.aspx her er vel en kilde til om jeg ikke tar feil 6764722[/snapback] Hmm, ja, denne var betre (ALLE kjelder er betre enn The Inquirer). Det kan sjå ut som dette stemmer, sjølv om eg stadig avventar ein offisiell uttalelse. Det som er interessant, er kva dette i so fall vil ha å seie for ytelsen til PS3. Eg trur IKKJE vi skal ta utgangspunkt i Charlie Demerjian si ekstremt evneveike analyse...eg mistenker at den mannen ikkje spelar med ein heil kortstokk (om de forstår kva eg meiner). Kay 6765127[/snapback] Morsomt å se hvordan PS3 Klubben reagerte på tråden da jeg postet denne her i går. Det var bare tull og fanteri og de gikk helt amok her. Moderator måtte trå inn og slette mange av de postene som kom rullende inn. This comes from xbdestroya, moderator at e-mpire PS3 forum, generally honest and knowledgeable guy who conducts interviews with PS3 developers: "Yes, the Inquirer is trash, but the RSX, pending further news (because it's still subject to change mind you), has been downgraded. I don't expect a big performance decline due to this myself, and I'm sure you'll hear many a dev back me up on that point. PS3 = Cell well before it equals RSX, and indeed, I have a pretty monster Cell interview coming up in the next 24 hours. PS - Incidently, I don't think RSX was downgraded because Sony couldn't reach the speeds onsistently, I think it was downgraded because to get from 500MHz to 550MHz would have required a voltage bump that wasn't worth the added wattage and thermal constraints to the system." Ser ikke ut som dette er 100% bullshit alikevel Endret 29. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå