Gå til innhold

RSX - Har blitt nedgradert. Ny kilde

Straffa

Anbefalte innlegg

Her er en artikkel som kom ut i dag som påstår at RSX (GPU) til PS3 vil bli nedgradert.

Artikkelen er fra The Inquirer og de har vel ikke noe konsoll krig på gang. I tilfelle noen skulle hyle om det.

IT LOOKS LIKE the PS3 is way too powerful for us mere humans, and because the value is so overwhelming, Sony is going to make it a little more palatable. The RSX, previously scheduled to run at 550/700 core/memory has been realigned with expectations and the value chain at 500/650.

We can't tell you why the GPU lost nearly 10% of it's clock, it could be an NVidia screwup, or it could be Sony/Cell. Either way, it just became much less of an overwhelming value, but you get a DRM infected drive for 'free' either way.

As a help to the fanbois who inevitably write in somewhat curious broken englishish every time their precious console gets re-specced in a downward manner, please cut and paste the following. It will save you at least an hour trying to figure out the parts of the keyboard that are not WASD:

You teh sux0r 2 sae teh PS3 is not going to teh r0x0r! Yew lie, yew 360 luvr. U teh sux! U maek thing up, go die!1111one!1!1 heheheheh

As for Sony, I know your reaction, you are going to start a whispering campaign on the forums like last time. Please give the PR genius who thought that one up a promotion and a raise. It worked so well to cower me that I got more inside sources disgusted with you third rate backstabbing attempts than I got in a year. Please do it again, I didn't take offense last time, and I promise not to this time.

Link

TV2 Spillmagasinet:

MINDRE FOR PENGENE:

PS3 blir nedgradert

PS3 kommer ikke til å bli like heftig som Sony har fortalt oss så langt

Får dårligere grafikk

Nå melder The Inquirer at forskjellene mellom de to konsollene blir mindre. Frekvensen på PS3s grafikkort skal nå ha blitt satt ned med nesten 10 prosent i forhold til det vi tidligere har fått høre.

Mens frekvensen på kjernen før var sagt å være 550 MHz, er den nå nedjustert til 500 MHz. Frekvensen på minnet er nedjustert fra 700 til 650 MHz.

Link

News4Gamers

This comes from xbdestroya, moderator at e-mpire PS3 forum, generally honest and knowledgeable guy who conducts interviews with PS3 developers:

"Yes, the Inquirer is trash, but the RSX, pending further news (because it's still subject to change mind you), has been downgraded.

I don't expect a big performance decline due to this myself, and I'm sure you'll hear many a dev back me up on that point. PS3 = Cell well before it equals RSX, and indeed, I have a pretty monster Cell interview coming up in the next 24 hours.

PS - Incidently, I don't think RSX was downgraded because Sony couldn't reach the speeds onsistently, I think it was downgraded because to get from 500MHz to 550MHz would have required a voltage bump that wasn't worth the added wattage and thermal constraints to the system."

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han er 29 år gammal.. hehehe

6759231[/snapback]

Jepp og jeg har faktisk vett med å komme med Link når jeg poster

6759240[/snapback]

nja, men man ser klart og tydelig at artikkelen du linker til er helt blottet for noen som helst form for seriøsitet.

i posten jeg åpnet med quoter jeg iallefall at kilden selv sier at alt egentlig bare er spekulasjon på dette tidspunkt, jeg prøver iallefall ikke å villede noen, kremt :roll:

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke. Utviklerne ville klikket i vinkel, spesielt de som har launch-titler.

Forrige "kilde" han fyren hadde var en han traff på flyet.

I denne artikkelen viser han ikke til en ENESTE halvtroverdig kilde.

Han er en bitter, meget bitter, mann. Forståelig når han ble hudflettet av alle de store utviklerne på grunnav feilinformasjonen han spredde.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Kan folk roe litt ned med all denne off-topicen her. Hva i all verden har Xbox 360 og overoppheting med dette å gjøre? og hvorfor skal alle alltid kalle hverandre så mange forskjellige ting. Nei, det er lov å diskutere seriøst!

6759252[/snapback]

Akkurat det jeg mener.

Synes denne artikkelen må diskuteres.

Hvis The Inquirer ikke hadde hatt noe bakgrunn for det de skriver at GPU til PS3 er nedgradert, ville vel Sony gitt dem en dask og gått til sak mot The Inquirer.

Nettsted som The Inquirer har vel ikke lov å publisere artikkler hvis alt er løgn

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Så stenger jeg også denne tråden for opprydning. Denne gangen har folk bare snakket søppel (off-topic), og det er unødvendig. Det kan godt hende at The Inquierer er en dårlig tabloid avis med artikelr som ikke står til virkeligheten. Men dette skal isåfall diskuteres seriøst.

Snorre :)

Edit: Fra og med stopper all off-topic. Når har folk regelrett spammet ned en tråd som kunne vært seriøs! Det er trist og se at dette skal skje med tråder, men når brukerne ikke følger forumets regler blir det bare slik. Dersom dere ikke har noen seriøse svar å komme med kan dere la være å poste. Takk!

Lenke til kommentar

Man kan ta The Inquirer med en bitteliten klype salt men alikevel. De kan faktisk fått informasjon om GPU til PS3 er nedgradert.

Sony vil sikkert komme med GPU specs til TGS og da får vi sikkert vite om GPU faktisk er nedgradert.

Noe som vet om vibben er tilbake?

Lenke til kommentar

HVIS Sony/nVidia har nedgradert GPU'en er det fordi de 10% ikke har noen innvirkning på ytelsen. Det har kanskje vært et valg de har tatt for å dempe varmeutviklingen.

Noen større forandringer ville jo være dumt å foreta seg så sent i gamet. Hvis de hadde nedgradert den merkbart så hadde jo utviklerne gått bananas fordi de måtte justere spillmotoren sin for å fungere optimalt på konsollen. På samme måte ville de bli oppgitt hvis Sony/nVidia hadde oppgradert ytelsen såpass sent. Mye av jobben de hadde gjort for å optimalisere ytelsen for konsollen hadde da vært bortkastet. Nei, de viktige spesifikasjonene har nok vært fastsatt i ganske lang tid....

Endret av espent
Lenke til kommentar
Man kan ta The Inquirer med en bitteliten klype salt men alikevel. De kan faktisk fått informasjon om GPU til PS3 er nedgradert.

Sony vil sikkert komme med GPU specs til TGS og da får vi sikkert vite om GPU faktisk er nedgradert.

6759392[/snapback]

Vibben kommer nok tilbake, men ikke i Sony's offisielle kontrollere med det første vil jeg tro. Logitech og andre står vel fritt til å inkludere rumble, hvis det da ikke forstyrrer tiltsensorene som Sony nevnte.

Lenke til kommentar

6759392[/snapback]

Vibben kommer nok tilbake, men ikke i Sony's offisielle kontrollere med det første vil jeg tro. Logitech og andre står vel fritt til å inkludere rumble, hvis det da ikke forstyrrer tiltsensorene som Sony nevnte.

6759412[/snapback]

For min del kunne jeg ikke spilt konsoll spill uten vibben. Det blir som å spise pølse i brød uten pølsa.

Lenke til kommentar

Ok, eg ser at postane mine er redigert bort, sikkert greit nok. :) Eg får seie kva eg meiner på ein litt finare måte, då:

* Eg har samme tillit til The Inquirer som eg har til ting eg les på veggane i offentlege toalett. Dei har ikkje eit godt omdømme.

* Eg har eit inntrykk av at Avanore legg meir vekt på at noko stemmer med meiningane han har gjort seg opp (Wii-bra, PS3-dårleg), enn at det er sant eller sannsynleg.

Dersom eit eller begge punkta mine er for off-topic, får du berre seie ifrå, Orresnei, so kan eg redigere dei bort. Eller du kan bruke moderator-kreftene dine til å gjere det sjølv. ;)

Kay

Lenke til kommentar

6759392[/snapback]

6759412[/snapback]

For min del kunne jeg ikke spilt konsoll spill uten vibben. Det blir som å spise pølse i brød uten pølsa.

6759428[/snapback]

Hadde du spurt meg for et år siden når jeg nesten kun spilte PC spill ville jeg sagt at rumble er noe tull, men etter å ha spilt en del konsoll den siste tiden har det gått opp for meg at det faktisk har en funsksjon. Se bare hvor bra den blir brukt i et spill som Table Tennis. Men hvis tilten får like gode bruksformål så kan det være verdt offeret.

Lenke til kommentar

6759392[/snapback]

Jeg tviler på Sony kommer med specsa enda en gang på TGS, det har jo stått i stein helt siden Ps3 ble offentliggjort at RSX`en skal kjøre i 550mhz.

Men rumble-featuren burde komme tilbake igjen :no: . Viss ikke blir man nødt til å kjøpe logitech eller noe ja.

Lenke til kommentar

Jeg postet noe fra Wiki ang. The Inquirer's kredibilitet som er høyst aktuelt for denne tråden.. Den gikk nok med i jafset her i sted.. Men jeg er ikke verre på det enn at jeg poster igjen..

Kilde: Wiki

As is the case with most publications, some information published by The INQUIRER is later found to be erroneous, such as a 31 August 2005 story about a claim that PlayStation 3's GPU is less powerful than the GeForce 7800. NVIDIA responded to this claim by stating that the Playstation 3's RSX is more powerful than than the GeForce 7800. The Inquirer printed a retraction the next day, blaming their source for the error.

The INQUIRER on 23 June 2006 non-exclusively reported on a rumor of an upcoming improvement called "reverse hyperthreading" that AMD had included on its Athlon 64 Socket AM2 processors. A follow-up article was posted on 10 July 2006 in The INQUIRER, in which availablility of "reverse hyperthreading" was disclaimed. On 13 July 2006, technology website Ars Technica debunked claims of such a technology existing in AMD Socket AM2 processors. Technology website X-bit Laboratories has posted a timeline detailing the affair.

On July 2006, The Inquirer was embroiled in a photoshop scandal where images claiming to show "cheating" by NVIDIA drivers in an anonymous and perhaps fictional benchmark called Rydermark 2006 turned out to be fake according to sources. The Inquirer denied any wrongdoing and called the allegations against them irresponsible, but a user from the ModTheater.com forums managed to track down some of the stock art used in the screen renders, and later demonstrated that the entire image is a photoshopped fake.

On July 24, 2006, The Inquirer claimed that "ATI had its chipset license pulled, or at least not renewed by Intel." ATI responded to this claim by stating that its license had not been revoked and that they continue to ship Intel chipsets under license.

Jeg vil ikke anbefale The Inquirer som et seriøst referansepunkt. :!:

Lenke til kommentar
snip

Jeg vil ikke anbefale The Inquirer som et seriøst referansepunkt.  :!:

6759538[/snapback]

TheInq er en tabloid nettside, men det betyr jo ikke at alt som står der er tull. Man skal være kritisk til alle "rykter" uansett om det er fra TheInq eller ikke. Det er vel nettopp det TheInq er: ryktespredere

Lenke til kommentar
* Eg har eit inntrykk av at Avanore legg meir vekt på at noko stemmer med meiningane han har gjort seg opp (Wii-bra, PS3-dårleg), enn at det er sant eller sannsynleg.

6759454[/snapback]

Eg bla bla bla

Nå er vi vel på vei tilbake på feil spor igjen.

Lenke til kommentar
snip

Jeg vil ikke anbefale The Inquirer som et seriøst referansepunkt.  :!:

6759538[/snapback]

TheInq er en tabloid nettside, men det betyr jo ikke at alt som står der er tull. Man skal være kritisk til alle "rykter" uansett om det er fra TheInq eller ikke. Det er vel nettopp det TheInq er: ryktespredere

6759595[/snapback]

Hvis nettstedet bare kom med sprøyt heletiden ville vel hele selskapet gått konkurs vel.

Vi kan ta det med en bitteliten (i micro format) klype salt men GPU til PS3 kan være nedgradert for all vi vet.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...