Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele nett med mulighet for VPN.

Anbefalte innlegg

Hei forumfolk :)

Har nå et oppsett der jeg tar inn internett fra NTNU til en maskin og bruker winroute til å dele dette ut til 3 kontakter ulike steder i huset.

På hver av disse 3 maskinene bruker jeg VPN-klient for å koble opp mot ntnu og få internett.

Jeg har nå behov for to maskiner på nett på et rom med bare en nettverkskontakt.

Har en linksys WRT-54GL router, samt at maskinen som jeg mangler internett på er en bærbar med trådløskort. Derfor tenkte jeg i hovedsak å kunne sette opp et trådløst nett på en eller annen måte.

Oppsettet ser slik ut:

naatid.jpg

Hvis det er noen som vet hvordan jeg får delt nettet her, uten å måtte trekke opp flere kabler, så er jeg svært takknemlig :thumbup:

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*bump*

ingen som vet hvordan man kan koble sammen en switch og en router (linksys wrt 54gl)?

6766624[/snapback]

Med kabel. Har du lest dokumentasjonen? Der står faktisk korleis du gjer det.

6766918[/snapback]

Med kabel... :!:

Har nok forsøkt det da... :p

Skriftelig dokumentasjon har jeg ikke lest, men har gått på advanced routing og endra en og annen ting der, men får bare opp et objekt i "routingtable" og aner ikke hvordan dette fungerer, selv om jeg har lest den elektroniske hjelpen til routeren.

Lenke til kommentar
*bump*

ingen som vet hvordan man kan koble sammen en switch og en router (linksys wrt 54gl)?

6766624[/snapback]

Med kabel. Har du lest dokumentasjonen? Der står faktisk korleis du gjer det.

6766918[/snapback]

Med kabel... :!:

Har nok forsøkt det da... :p

Skriftelig dokumentasjon har jeg ikke lest, men har gått på advanced routing og endra en og annen ting der, men får bare opp et objekt i "routingtable" og aner ikke hvordan dette fungerer, selv om jeg har lest den elektroniske hjelpen til routeren.

6767837[/snapback]

Du skal ikkje endre en skit. Du treng bare å plugge i en kryssa kabel mellom switch og router, eventuelt nytte uplink-porten på switchen. Og ja, det står faktisk i dokumentasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...