Axefjord Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hei forumfolk Har nå et oppsett der jeg tar inn internett fra NTNU til en maskin og bruker winroute til å dele dette ut til 3 kontakter ulike steder i huset. På hver av disse 3 maskinene bruker jeg VPN-klient for å koble opp mot ntnu og få internett. Jeg har nå behov for to maskiner på nett på et rom med bare en nettverkskontakt. Har en linksys WRT-54GL router, samt at maskinen som jeg mangler internett på er en bærbar med trådløskort. Derfor tenkte jeg i hovedsak å kunne sette opp et trådløst nett på en eller annen måte. Oppsettet ser slik ut: Hvis det er noen som vet hvordan jeg får delt nettet her, uten å måtte trekke opp flere kabler, så er jeg svært takknemlig Endret 28. august 2006 av blackninja Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 *bump* ingen som vet hvordan man kan koble sammen en switch og en router (linksys wrt 54gl)? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 *bump* ingen som vet hvordan man kan koble sammen en switch og en router (linksys wrt 54gl)? 6766624[/snapback] Med kabel. Har du lest dokumentasjonen? Der står faktisk korleis du gjer det. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 *bump* ingen som vet hvordan man kan koble sammen en switch og en router (linksys wrt 54gl)? 6766624[/snapback] Med kabel. Har du lest dokumentasjonen? Der står faktisk korleis du gjer det. 6766918[/snapback] Med kabel... :!: Har nok forsøkt det da... Skriftelig dokumentasjon har jeg ikke lest, men har gått på advanced routing og endra en og annen ting der, men får bare opp et objekt i "routingtable" og aner ikke hvordan dette fungerer, selv om jeg har lest den elektroniske hjelpen til routeren. Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 *bump* ingen som vet hvordan man kan koble sammen en switch og en router (linksys wrt 54gl)? 6766624[/snapback] Med kabel. Har du lest dokumentasjonen? Der står faktisk korleis du gjer det. 6766918[/snapback] Med kabel... :!: Har nok forsøkt det da... Skriftelig dokumentasjon har jeg ikke lest, men har gått på advanced routing og endra en og annen ting der, men får bare opp et objekt i "routingtable" og aner ikke hvordan dette fungerer, selv om jeg har lest den elektroniske hjelpen til routeren. 6767837[/snapback] Du skal ikkje endre en skit. Du treng bare å plugge i en kryssa kabel mellom switch og router, eventuelt nytte uplink-porten på switchen. Og ja, det står faktisk i dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Kabel i uplink'en... ^99 Uff, det va flaut det... Jaja, takk skal dere ha, det funker Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå