Gå til innhold

Nokia 6280 - "stave" ny ord i SMS melding

khaave

Anbefalte innlegg

Hei "de" som har Nokia 6280!

Jeg er ny og kjøpt nettopp Nokia 6280, og veldig fornøyd inntil nå.

Eneste irritere meg litt når jeg bruker mye SMS, så noe ord som ikke finnes, så lagre jeg "stave" ny ord så trodde fast lagre så slippe skrive om igjen senere. Men noe ord var lagret fast, og noe vil ikke lagre fast. Er det noe inni mobil jeg kan gå inn meny å ordne f.eks. slik at det skal alltid lagres når man skrive inn "stave" ny ord??

Håper noe kan hjelpe, takk for hjelpen forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en bug. Ikke noe annet å gjøre enn å oppgradere firmware.

Det er dog en måte rundt:

Skriv en sms, lagre de ordene du ønsker å lagre, men IKKE send meldingen. Gå heller ut av meldingen. Dette leste jeg skal hjelpe.

Ord man lagrer mens man skriver SMS blir tydeligvis slettet fra ordminnet med en gang man sender sms'en..

Lenke til kommentar
Det er en bug. Ikke noe annet å gjøre enn å oppgradere firmware.

Det er dog en måte rundt:

Skriv en sms, lagre de ordene du ønsker å lagre, men IKKE send meldingen. Gå heller ut av meldingen. Dette leste jeg skal hjelpe.

Ord man lagrer mens man skriver SMS blir tydeligvis slettet fra ordminnet med en gang man sender sms'en..

6759299[/snapback]

Hei, betyr jeg må levere en av forhandlene å få ny oppgradere software?

Lenke til kommentar
Er dette rettet i nyeste firmware? En jeg kjenner irriterer seg grønn over ordboka på 6280. Vet ikke om han har nyeste fw

6759478[/snapback]

Nyeste fw tror jeg er v3.81. Jeg har selv denne, og der er ikke bugen rettet opp. Å sende telefonen inn til oppgradering er derfor ikke noe poeng enda. Forhåpentligvis vil dette bli rettet opp ved senere oppgraderinger.

Det finnes allikevel en nødløsning! Når du har stavet ett nytt ord, må du avslutte hele meldingen. Hvis du gjør dette vil telefonen huske ordet til neste gang. Tungvindt er det, men da blir det ihvertfall lagret. Og meldingen du avbrøt ligger jo fortsatt i utkast!

Lenke til kommentar
Nyeste fw tror jeg er v3.81. Jeg har selv denne, og der er ikke bugen rettet opp. Å sende telefonen inn til oppgradering er derfor ikke noe poeng enda. Forhåpentligvis vil dette bli rettet opp ved senere oppgraderinger.

Merkelig. På min 6280 hadde samme telefon 3.70, 3.75 og 3.81. De to første hadde problemet, men det var uten tvil borte når jeg fikk den med 3.81.

Det finnes allikevel en nødløsning! ...

6759812[/snapback]

weee, det har jo ikke blitt nevnt noen linjer cm lenger opp på siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...