Deadringer Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvorfor gidder du skrive i denne tråden om du missliker albumet som skal diskuteres så enormt jernlov? At de ikke spiller Alexander er da ikke så rart, den har aldri vært en av hittene deres. De spiller jo selvfølgelig det de tror slår best ann og det er de låtene som selger mest singler og lignende. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Fordi jeg har lov til det. Å herregud, jeg driter i om de spiller Alex eller ikke. Det var bare piss. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvorfor er det så vanskelig for deg å opptre litt mer skikket? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Folk som liker Maiden tørr ikke si det, fordi de blir flamet, eller så lar de være fordi det ikke er "kult". På min skole er halvparten av gutta Maiden+Turbonegro-fan. Masse småe 8.klassinger som går runt i sotre trøyer med iron maiden på og turbojugend jakker. I 9. klasse er alle wannabe-gasta-ungene maiden fan som aldri har vert på en konsert. I 10. er det noen turbo jugend som liker slayer, stoneguard og alle black metal band og noen få som liker maiden, men ikke mange sier det og går med trøyer og sånn, siden da kan mange tro at vi bare gjør det for å følge strømmen. Jeg likte det nye albumet veldig godt. de beste syntes jeg var The Pilgrim + Different World. For the greater good of god overasket meg. 6/6 Endret 30. september 2006 av Gjest Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hva syntes dere om Maiden sitt nyeste album? 6758572[/snapback] Etter å ha hørt skiva noen ganger, havner den på terningkast 4 eller deromkring for min del. Different World, These Colour's Don't Run, The Pilgrim og The Longest Day er de sterkeste låtene i mine ører; resten er litt mer såder. Med henhold til "debatten" om hva som er best av Maiden, synes jeg egentlig Killers er den beste skiva. Etter mange år med The Number of The Beast og Powerslave som favoritter, har jeg etterhvert som tiårene har gått landet på at Killers er den skiva jeg liker best. Mye fordi jeg får mindre og mindre sans for vokalister a la Dickinson og LaBrie etterhvert som årene går. At en del fremhever at Maiden låter som Maiden og har kopiert seg selv i karrieren er jeg og uenig. De to første platene skiller seg veldig ut; lydbildet er veldig annerledes, og låtene bærer mer preg av punk-innflytelse. Kortere, raskere, og med et røffere lydbilde. The Number of the Beast er en overgangsplate, Piece of Mind har vel og litt overgangsfenomener innbakt i seg. Plater preget av at gruppa er på vei fra en stil til en annen. Powerslave er ganske rendyrket power/prog metal, og er vel den stilen gutta har behersket best (og utforsket mest) etter den tid. Selv sluttet jeg å følge gruppa etter den første skiva med Jannick Gers - en utrolig intetsigende skive i mine ører. Plukket opp den nyeste av ren nysgjerrighet, og konstaterer vel at jeg ikke har gått glipp av så veldig mye; men at det trolig er en del enkeltlåter på platene fra 90-05 jeg ikke har hørt på som er verdt å få med seg. Har nok hørt alle låtene fra denne perioden i forskjellige sammenhenger, men har ikke satt meg ned og lyttet til skivene. Innleggene om hvor mye produksjonen betyr og hva som er god eller dårlig produksjon blir for pubertale for min del. Mange glimrende plater med elendig produksjon, fryktelig mange søppelplater med glimrende produksjon. Produksjonen kan fremheve allerede gode kvaliteter ved sanger; og det skal ekstremt mye til for at produksjonen ødelegger en låt (selv om det finnes enkelte eksempler på dette og, selvsagt...). I forhold AMOLAD så har den skiva grei nok produksjon den. En litt røffere gitarlyd kunne nok kledd en del av låtene der; ellers er vel den produksjonen godt gjennomført den. Og tipper samtlige låter fra plata vil bli mye bedre live enn på CD; får et generelt inntrykk på at det aller meste fra den nyeste vil bli killerlåter på en scene. Men på skive - litt over gjennomsnittlig; som nevnt innledningsvis. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Plata blir bedre for hver gjennomhøring, sånn er det jo med de fleste skiver. F.eks. anmelderne på heavymetal.no hører aldri gjennom en plate mindre enn 10 ganger for å få helhetsinntrykket med i anmeldelsen, ikke bare førsteinntrykk som "detta var dritkult" eller "detta var dritkjipt". Det er mange "skjulte" maidenklassikere på plater som ikke ble store hitsingler. Mye bra på Fear of the Dark, faktisk, ikke bare tittellåten. F.eks. Childhood's End og Chains of Misery. Piece of Mind spriker veldig på stil ja. Jeg har vært frelst på de siden Live after Death satte sine DYPE spor i en 10-åring (fikk den vel på VHS til jul en gang på slutten av 80-tallet), og har egne favoritter fra alle platene, selv Somewhere in Time har noen godbiter. Det er perfekt "soveplate", altså bare en skive jeg kan sette på helt lavt og legge meg og sovne til. Mange rolige sanger. Janick har blitt et fast del av soundet nå, det hadde rett og slett ikke blitt det samme uten 3 leadgitarer. Han danser og fjoller mye på scenen, men det er bare sånn han er. Han springer neppe rundt i studio og klatrer på høytalere. De klarer å utnytte faktum at det er 3 gitarer bra, det er stort sett alltid harmonier på gang, selv i soloene. Må huske at Janick faktisk har vært i bandet i 16 år nå, det er mere enn de fleste har spilt gitar overhodet. Jeg falt litt av etter FOTD, men kjøpte et par av platene i Blaze-perioden også. Fear Factor har noen greie låter, og et par av de er jo blitt standard livelåter, som Sign of the Cross. Man on the Edge er en klassisk kjapp maidenlåt. Virus er den mere progga siden. Og så kom de jo tilbake med storm med Brave New World i 2000. Massevis av sanger der som er blitt klassikere allerede. Når alt det er sagt, så er vel AMOLAD den mest progga plata Maiden har gitt ut noen sinne. Enda flere taktskifter enn vanlig. Endret 30. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 selv Somewhere in Time har noen godbiter. 6974308[/snapback] Favorittlåta mi med Maiden er "Sea of Madness" fra nevnte plate. Etter min mening gruppas mest undervurderte utgivelse. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Jeg har en bootleg fra 1986 som heter Somewhere in Bristol. Der spiller de nesten hele SIT plata live, og bruker Bladerunner-temaet som intro til konserten. Dritfett. Åpner med intro+Caught somewhere in Time, så 2 minutes... og rett over i Sea of Madness. Låter de aldri har spilt live siden. Får også Stranger in a strange land der. Seventh Son of a Seventh son-turneen var også dritbra, de hadde egen keyboardist på scenen som så ut som et spøkelse i svartmetall-sminke. Der spiller de også masse låter de aldri har spilt igjen live, som Moonchild og Infinite Dreams. Bruce sier det så bra på Maiden England-konserten (1988). Some people have come up to me and said "Why did you put keyboards in there"?, and I respond "Because we thought it sounded good" and they'll say "but mean you're Iron Maiden, can't put keyboards in Iron Maiden!", I said "Well then fuck off and listen to some other shit, we're Iron Maiden and we do what we want" Endret 30. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg synes dette slbumet var skikkelig bra! Gleder meg skikkelig til konserten i november! Har likt Maiden siden jeg var 10 år gammel, og det begynner å bli en del år siden. Maiden er vel det bandet jeg har størst forhold til. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jadda, har sett de live 3 ganger på like mange år (de liker å komme til Norge), like spennende hver gang. Masse sommerfugler i magen som bare eksploderer mens man står i køen utenfor og folk roper "Maiden, maiden, maiden" inne. Også kommer man endelig inn, finner en bra ståplass og må stå og vente i 2 timer på evt. oppvarmingsband som spiller i 45 minutter, ofte en HELT annen sjanger enn Maiden Som f.eks. for 2 år siden hadde de Arch enemy som oppvarming, ifjor Mastodon. Begge brutale dødsmetallband. Gamle maidenfans sto bare og hata. Litt morsomt utenfor oslo spektrum på sommeren, det var kø rundt hele bygget i flere timer. også kjørte hip-hop gutta med gigantiske stereoanlegg og åpne BMW'er rundt og spilte hip-hop for full guffe, mens alle i køen viste fingern og bua til de. Endret 1. oktober 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Tull! Jeg elska Mastodon og jeg er gammel fan! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Huska ikke en dritt av det Mastodon spilte jeg. Helt grei metall, men veldig forglemmelig når man aldri hadde hørt bandet før. Men det var MANGE som sto og surmula og kjefta på "denna herre dritmusikken". Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ikke jeg heller. Fikk riktignok ikke med meg hele pakka heller, kun deler av det. Gikk og kjøpte tskjorte isteden for å høre på. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Mastadon er skikkelig skit, musikk som tar løpefart og sprinter fra øregang til øregang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Setliste fra A Matter Of Life And Death World Tour 2006: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Different World These Colours Don't Run Brighter Than A Thousand Suns The Pilgrim The Longest Day Out Of The Shadows The Reincarnation Of Benjamin Breeg For The Greater Good Of God Lord Of Light The Legacy Fear Of The Dark Iron Maiden 2 Minutes To Midnight The Evil That Men Do Hallowed Be Thy Name Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Da får jeg faen håpe at jeg klarer å like det nye albumet før konserten, ellers så kommer jeg til å dø på meg. FAEN! Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er virkelig synd på deg Eyvindr.. Etter en god del mer gjennomlytting, tror jeg dette er kanonsterkt.. Jeg liker den nye skiva meget bra. Må nesten sies at jeg har lyst å gi den en 6'er. Det blir en svak sekser på grunn av lord of light, men man kan ikke forvente at alle sangene faller i smak. Jeg ga den en firer med en gang, men nå er det noe helt annet, synes alt passer meget bra i sammen nå.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Da får jeg faen håpe at jeg klarer å like det nye albumet før konserten, ellers så kommer jeg til å dø på meg. FAEN! 7015362[/snapback] Det har du rett i, eg skal på konserten i Bergen den 23. november, må få tak i albumet snart. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Ah, så fett at de spiller masse nye låter nå! Blir litt kjedelig å BARE høre number of the beast og "best of"-låtene deres hver eneste gang de kommer til Norge. Nå har de jo gitt ut DVD'r med best of-sett (Rock in Rio), best of-samleplater og liveplater med ENDA mere best of-materiale. På tide å få ferskere låter inn i settet også syns jeg. Og det syns sikkert Harris & Co også. Tror de er litt pisslei av å spille The Trooper for 10000000. gang. Trivium har jeg hørt fint lite om eller med..får vel sjekke hva det er forno så det ikke blir så kjedelig å høre på oppvarmingsbandet denne gangen. Endret 7. oktober 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå