Gå til innhold

Iron Maiden - A Matter of Life and Death

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes den nye maiden platen var litt for heavy for meg. Et par sanger var skikkelig gode, som these colors dont run og reincarnation of Benjamin.

Når det gjelder beste Iron Maiden sanger ever, har jeg en del favoritter. For å bli en favoritt må de ha kule riff, tempoforandringer, og konge gitarsoloer!

Dont look to the eyes of a stranger

Ghost of the navigator

Out of the silent planet

Afraid to shoot strangers

No more lies

Nomad

Dream of mirrors

Educated fool

Como estas amigo

Dance of death

Face in the sand

These colours dont run

Brave new world

Blood brothers

Puh... det ble visst en ganske lang liste, men dette er min Absolute Maiden! :)

Lenke til kommentar

Mange bra sanger der..

Spinxzer: For det første er jeg trommis selv, for det andre elsker jeg nesten alt av Maiden, og for det tredje er jeg uenig med deg smile.gif

Jam da har du sikker peiling, jeg veit at det er mange andre band som har bedre trommer, men jeg tenkte på under alle maiden sine album. Kanskje du mente det og, men da er vi uenige. Men medlemmene i Maiden sier at det er størst forskjell på trommisen fra andre album, han har fått en mer merkbar rolle. Tro r dere skjønner hva jeg mener, men som sagt, jeg er ikke trommis, men fra en "nøytral" person innen trommer synes jeg det høres bra ut ;)

Lenke til kommentar
Vist de hadde gjort en slags teknisk undersøkelse på produksjonen ville de komt bra ut. Men likevel liker ikke jeg den. Og selvfølgelig har produksjon mye om hvilken følelser platen gir, tenk deg Darkthrone med produksjonen til Maiden, halvparten av følelsene hadde hvertfall forsvunnet.

6895169[/snapback]

Da må du nesten si det på denne måten. Sier du "dårlig produksjon" tenker alle det tekniske.

Lenke til kommentar
Vist de hadde gjort en slags teknisk undersøkelse på produksjonen ville de komt bra ut. Men likevel liker ikke jeg den. Og selvfølgelig har produksjon mye om hvilken følelser platen gir, tenk deg Darkthrone med produksjonen til Maiden, halvparten av følelsene hadde hvertfall forsvunnet.

6895169[/snapback]

Da må du nesten si det på denne måten. Sier du "dårlig produksjon" tenker alle det tekniske.

6900828[/snapback]

Hva heter det egentlig da, mixing? Mastre? Jeg syntes også selve produksjonen, hvertfall på trommene var dårlig, mens resten av det instrumentale var bra.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Herre min hatt. Pirke på trommer, pirke på ditt og datt. Dere høres ut som eksperter som har bedre peiling på produksjon enn Bob Ezrin. De som så tydelig mener at dette er en dårlig produksjon, er altså dyktigere enn de som har produsert A Mather of Life and Death. For hvis jeg produserte et album, ville jeg gjort alt jeg kunne for å få det til å låte best mulig. Og hvis jeg hadde erfaring med produsering, og tidligere hadde produsert album med en teknisk pefeksjonisme som var imponerende, ville jeg ikke latt en skive gå i trykken som led av så dårlig produksjon at en gjeng vanlige forumgjengere i Norge som aldri har produsert en eneste plate kunne høre det.

Siterer AllMusics meget velskrevne omtale:

2003's Dance of Death marked the triumphant return of old-school Iron Maiden. Gone were the murky, over-produced set pieces that clogged 2000's Brave New World and in their place fell blistering slabs of Piece of Mind-era metal. That trend continues with their 14th full-length album, Matter of Life and Death, a more elaborate and meandering experience than Dance of Death, but a rewarding one for fans willing to indulge the group's occasional excess. At over 70 minutes, Matter of Life and Death is closer to 1988's woefully underrated Seventh Son of a Seventh Son than it is to Piece of Mind, but with far less keyboard tickling. Recorded live in the studio, epics like "Reincarnation of Benjamin Breeg," "Brighter Than a Thousand Suns," and the brutal "Longest Day" -- the whole record is a loosely-knit song cycle with war at its core -- exhume prog rock complexity and discipline yet manage to bristle with the kind of small-club intensity usually reserved for acts half their age. At just over four minutes, opener "Different World" -- a near twin of Dance of Death's "Wildest Dreams" -- is the only cut that screams single, but it's also the most misplaced. On a record that positions beloved avatar Eddy on top of a tank with a machine gun leading a weary troop of skeletal soldiers to their doom, any act of brevity, no matter how expertly crafted, sticks out like a saxophone solo. [Matter of Life and Death is also available with a bonus DVD that includes videos, live performances, and rehearsal footage.]
Lenke til kommentar

Produkjsonen er sikkert 100% strøken, men jeg syns ikke den kler skiva. Blir for anonymt!!

Som den kloke HalTan sa engang "Må man kunne lage en bedre bil for å kunne si noe om en annen?" Eller noe i den duren, mening: Vi kan da for faen si hva vi mener selv om vi ikke klarer bedre eller aldri har produsert en skive!

Edit: Og bra produksjon skal kle plata ikke bare være teknisk bra, er produsentens jobb å finne ett lydbilde som kler musikken noe som i mine ører ikke har tatt sted her. Du kan ha top of the line utstyr og krystallklar produksjon men det blir likevel dårlig produksjon om lydbildet ikke kler musikken. Noe jeg mener det ikke gjør. Konklusjon: Dårlig produksjon.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Jeg synes den nye maiden platen var litt for heavy for meg. Et par sanger var skikkelig gode, som these colors dont run og reincarnation of Benjamin.

Når det gjelder beste Iron Maiden sanger ever, har jeg en del favoritter. For å bli en favoritt må de ha kule riff, tempoforandringer, og konge gitarsoloer!

Dont look to the eyes of a stranger

Ghost of the navigator

Out of the silent planet

Afraid to shoot strangers

No more lies

Nomad

Dream of mirrors

Educated fool

Como estas amigo

Dance of death

Face in the sand

These colours dont run

Brave new world

Blood brothers

Puh... det ble visst en ganske lang liste, men dette er min Absolute Maiden! :)

6899182[/snapback]

Tror jeg legger til

The Evil That Men Do

Wasted Years

The Number of The Beast og

The Pilgrim

Utrolig bra musikk, elsket platen

Lenke til kommentar

Jeg synes det nye allbumet er knallbra. Spesielt The Pilgrim.

Mine favoritt maiden låter er:

The Trooper

666 the number of the beast

No more lies

Wrathchild

Run to the hills

The wickerman

Powerslave

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...