Bytex Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Det er egentlig ganske greit. Liker man ikke en artist eller en spesiell plate til artisten, lar man bare være å høre på den. Ikke sitte i evigheter og kverulere i hytt og pine for å prøve å overbevise de som liker den til å plutselig IKKE like den. "Den har så dårlig produksjon ass" Så skal alle sammen si: "Jaaaa vi syns den var bra men produksjonen suger, la oss alle kaste den ut vinduet og aldri mere høre på Maiden. La oss rive i stykker konsertbilletten vår også, så du kan ha rett. Vi kan jo UMULIG ha det moro på konserten hvis de skal spille noen få låter Du ikke liker". Endret 18. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Iron Maiden gjør, i motsetning til de fleste andre band, en ærlig produksjon. De spiller det inn live, der hvor andre spiller inn ett og ett instrument. Det gjør sitt til at de klarer å overføre det velkjente lydbildet på plate. I noen sine ører kan dette kanskje høres ut som dårlig produksjon, noe jeg ikke er enig i. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Likte den ikke stort første gang jeg hørte igjennom. Men jo mer jeg har hørt på mens jeg har tuta rundt på landsbygda nå sist uke jo bedre har jeg likt skiva. Jeg er glad det ikke er 100% typisk Maiden, hadde vært kjedelig å få helt det samme av maiden som på de andre skivene dems, men digger at det er litt "røffere" nå enn det har vært, Gleder meg til konsert i november! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Iron Maiden gjør, i motsetning til de fleste andre band, en ærlig produksjon. De spiller det inn live, der hvor andre spiller inn ett og ett instrument. Det gjør sitt til at de klarer å overføre det velkjente lydbildet på plate. I noen sine ører kan dette kanskje høres ut som dårlig produksjon, noe jeg ikke er enig i. 6886825[/snapback] Riktig. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen skulle gå dette til å høres dårlig ut, så jeg ville satt pris på om Eyvindr som sa dette kan forklare hva han mener. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Må der slutte å flamebaite hverandre da..man skal vel ikke være tvunget til å forklare musikksmaken sin? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Må der slutte å flamebaite hverandre da..man skal vel ikke være tvunget til å forklare musikksmaken sin? 6891233[/snapback] Selvfølgelig ikke, det er derfor jeg spør om han kan fortelle meg hva han synes var dårlig med produksjonen. Jeg lurer bare da jeg ikke klarer å forstå det selv. Lenke til kommentar
Tristar Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) elsket plata første gang, elsker plata fortsatt. The Pilgrim må være noe av det beste jeg har hørt. Eneste sangen som ikke sitter er Lord of Light. Endret 18. september 2006 av Tristar Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Må der slutte å flamebaite hverandre da..man skal vel ikke være tvunget til å forklare musikksmaken sin? 6891233[/snapback] Vader suger. De kan ikke spille, og de kan ikke lage plater. <- Med forbehold om å slippe å forklare hvorfor. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Trenger ingen som helst grunn til å ikke like Vader. Det er helt OK for meg. Jeg liker det, that's what counts. For meg er musikksmak så individuellt at det ikke noen vits å diskutere "bra" eller "dårlig" smak. Endret 19. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ok! Da kan vi endelig legge ned musikkforumet. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Må si meg enig med Bitex altså.. Enten liker man det, ellers liker man det ikke Jeg for min del digger Maiden, hørt på det i årevis. Det nye plata er konge! Mye bedre enn Dance of Death, og hakket bedre enn Brave New World også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det går helt fint å snakke om musikk/metal uten å gå så lavt ned i nivå at man bare sier "Det bandet SUGER!" "Det gjør det ikke!" "Joda det gjør det!" "Forklar hvorfor det suger?" "Fordi det SUGER!" osv. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det går helt fint å snakke om musikk/metal uten å gå så lavt ned i nivå at man bare sier "Det bandet SUGER!" "Det gjør det ikke!" "Joda det gjør det!" "Forklar hvorfor det suger?" "Fordi det SUGER!" osv. 6894221[/snapback] Så det er feil å være nysgjerrig på hvorfor en person mener noe? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Neida, ikke feil, men å pushe og presse på for å på død og liv få personen til å forklare hvorfor han er uenig er vel ikke nødvendig. Så la de være uenige davel. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Nå skal jeg forklare hvorfor jeg ikke liker produksjonen: Produksjonen er platt, flat, tam, forferdelig og mangler sjel. Trommene låter kjedelig, faktisk så låter alt standard og kjedelig. Har også et problem med at jeg aldri blir overrasket. I bunn og grunn er det det samme problemet som med låtmatrialet, det er standard som faen etter min mening. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Bra vi er enige om hva som er bra svartmetall hvertfall, Eyvindr Drudkh var konge. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Nå skal jeg forklare hvorfor jeg ikke liker produksjonen: Produksjonen er platt, flat, tam, forferdelig og mangler sjel. Trommene låter kjedelig, faktisk så låter alt standard og kjedelig. Har også et problem med at jeg aldri blir overrasket. I bunn og grunn er det det samme problemet som med låtmatrialet, det er standard som faen etter min mening. Har du noen gang likt maiden, angående at trommene er bedre en noen gang?`bare spørsmål.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg mener vi skal lete lenge etter en bedre og mer ærlig produksjon, men alle hører forskjellig. Hvis noen hadde gjort studier av de tekniske aspektene ved produksjonen, tror jeg neppe plata ville kommet dårlig ut på resultatet. Når vi snakker om produksjon, snakker vi ikke om hva slags følelser plata gir. Vi snakker om det tekniske, blant annet hvor godt bandet er gjengitt og hvor solid lydbildet er. Siste skiva til Iron Maiden? Perfekt produksjon...ingen tvil. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Spinxzer: For det første er jeg trommis selv, for det andre elsker jeg nesten alt av Maiden, og for det tredje er jeg uenig med deg Neitakk: Her er vi rett og slett uenige. Vist de hadde gjort en slags teknisk undersøkelse på produksjonen ville de komt bra ut. Men likevel liker ikke jeg den. Og selvfølgelig har produksjon mye om hvilken følelser platen gir, tenk deg Darkthrone med produksjonen til Maiden, halvparten av følelsene hadde hvertfall forsvunnet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Kan dere ikke bare VÆRE uenige også ferdig med det? Mye lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå