Bytex Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hjelpe meg, krangler dere ENNÅ om denne lille skiva? Liker man det ikke, lar man være å høre på. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Når vi snakker om Maiden så har Zailor Maiden kampanje med nesten alle platene til kun 79,- stk. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Platekompaniet kjører med samma kampanje, men til 59,- skiva. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Nice. Det var dog bare på ca. 40% av albumene. Hadde jeg ikke hatt en god del limited editions som må prioriteres først på ventelisten så hadde jeg slått til på ett par av de for å få de i samlinga selv om jeg ikke hører på maiden merkverdig lenger. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Om bandet har funnet seg selv har ingenting med om mine ører oppfatter lydene som kommer fra skiven som bra. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Koser meg skikkelig med dette albumet, jeg. Når det har gått en stund etter slippet, kan man nyte låtene uten innflytelse fra forventninger. Jeg liker plata. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Neste man med personangrep får ferie. En haug med poster slettet. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Vel, det jeg mener er at de skal ha for at de klarer å levere et såpass bra produkt. Jeg har aldri vært glad i musikken av maiden, men det skal ikke rare musikkinteressen til for å høre at de har klart å lage noe uten om det vanlige på denne skiva. Albumet er jo klart bedre enn det som kom i 2003. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Eg får ha mi meining, og du di. Mod har ein dårleg dag i dag. Best å passe seg. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Vel, det jeg mener er at de skal ha for at de klarer å levere et såpass bra produkt. Jeg har aldri vært glad i musikken av maiden, men det skal ikke rare musikkinteressen til for å høre at de har klart å lage noe uten om det vanlige på denne skiva. Albumet er jo klart bedre enn det som kom i 2003. 6848231[/snapback] Man kan gi artistene respekt, men kan likevel si at skiva er dårlig. Har all respekt for Maiden jeg. De som sendte meg med rackett inni metal verden, men denne skiva stinker. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Eg får ha mi meining, og du di. Mod har ein dårleg dag i dag. Best å passe seg. 6848260[/snapback] Så lenge det dreier seg om albumet, og ikke personer som bruker forumet, så er det helt greit. Ser at du er rimelig ny på forumet, så det går seg vel til etter hvert. At du mener albumet er dårlig, er helt ok. Det er din subjektive mening. Men sammenlignet med andre album av Iron Maiden, er dette et av de bedre som har kommet ut på lenge. Begrunnelse! Og det at jeg fortsetter å si at albumet er bra, på tross av at du sier det er dårlig, er ikke ment som å si at du tar feil. Bare at jeg står ved min mening uansett hva du måtte si, som det også er motsatt vei. Ingen grunn til å være hårsår overfor at noen mener noe annet enn deg. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Lurer på hva jeg skal gjøre i Vallhall når jeg må høre på slikt møl Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Man kan gi artistene respekt, men kan likevel si at skiva er dårlig. Har all respekt for Maiden jeg. De som sendte meg med rackett inni metal verden, men denne skiva stinker. 6848391[/snapback] Jeg likte den heller ikke spesielt godt i starten, men nå som jeg har hørt den inn liker jeg den virkelig. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Lurer på hva jeg skal gjøre i Vallhall når jeg må høre på slikt møl 6849194[/snapback] Seriøst? Har du hørt på låta "Legacy"? Denne musikken fortjener ikke slakt. Hva er det som er galt med albumet, hva mangler? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Seriøst? Har du hørt på låta "Legacy"? Denne musikken fortjener ikke slakt.Hva er det som er galt med albumet, hva mangler? 6850476[/snapback] Det må da være lov å mislike noe uten å kunne forklare det på en rasjonell måte ... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Joa, jeg synes bare det er rart... Hadde det vært et elendig album så. Men det har både konsept, tekster med budskap, god produksjon og dyktig fremførelse på instrumenter. At det kan være kjedelig musikk for noen kan jeg godt forstå. Men at det er dårlig produksjon? Kan ta et eksempel med Ringenes Herre-filmene... Det er sikkert mange som finner de filmene kjedelige, men om noen skulle si at det er dårlige filmer hvor produksjonen er elendig osv. ville jeg som filminteressert krevd en forklaring på hvorfor de skulle være det. Edit: Og det må da være lov å spørre hvorfor noen synes det er dårlig? Er ikke dette en diskusjonstråd? En tråd der person A,B,C,D osv bare skal ramse opp om et album er bra eller dårlig, er en kjedelig tråd. Jeg vil lese noe konstruktivt, og stiller derfor spørsmål til meningene. Endret 12. september 2006 av neitakk Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg synes produksjonen er dårlig på denne platen, mens jeg synes Misfits har en glimrende produksjon. Hvordan kan dette ha seg da det ikke er tvil om at Maiden sin produksjon er "bedre"? Dette er fordi som alt annet med musikk så er det knekkende likegyldig om produksjonen er bra sett fra en slags standard, siden mangel på produksjon likegodt kan frembringe et godt resultat. Og hvis du tenker deg om neitakk regner jeg med du er enig. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Eivindr: Jeg kan ta eksempelet med Alice Cooper. Under Straight Records med Frank Zappa som produsent, ga de ut sine to første album, henholdsvis Pretties for You og Easy Action. Albumene er interessante de, og bra i sin forstand. Men produksjonen var elendig, og det lyser gjennom på platene. Så ble de oppdaget av Bob Ezrin, som rett og slett lærte dem hvordan de skulle spille bra, og hva de skulle gjøre for å utnytte potensialet best mulig. Resultatet ble to nye album, henholdsvis Killer og Love it to Death som muligens er blant 70-tallets beste hard rock-album. Produksjonen var fantastisk bra. I den nyere tid har vi band hvis ideologi er å gi F i produksjonskvalitet. Stilarten blir kalt Indie Rock, og der er det mye bra musikk å finne. Som du ser, kan man se på ting fra mange sider, og jeg er tildels enig med deg. Men jeg står på mitt, og vil hevde at Maidens siste er et veldig bra album. Produksjonen er også bra, og dette er med på å heve albumet betraktelig. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg synes produksjonen er dårlig på denne platen, mens jeg synes Misfits har en glimrende produksjon. Hvordan kan dette ha seg da det ikke er tvil om at Maiden sin produksjon er "bedre"? Dette er fordi som alt annet med musikk så er det knekkende likegyldig om produksjonen er bra sett fra en slags standard, siden mangel på produksjon likegodt kan frembringe et godt resultat. Og hvis du tenker deg om neitakk regner jeg med du er enig. 6851877[/snapback] Jeg klarer ikke helt å forstå hva dy synes er galt med produksjonen på denne skiva? Jeg synes den er veldig bra og har samme høye produksjonsstandard som resten av Maidens nyere utgivelser. Lenke til kommentar
collet Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nok en topp-anmeldelse: A Matter Of Life And Death: Det deilige med Iron Maiden har alltid vært den sterke tilknytningen til den gode melodi. Det tok ikke lang tid før bandet skjønte at en sterk melodilinje, i en eller annen form, var nødvendig for å virkelig nå i gjennom til sine lyttere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå