Jarmo Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nå har jeg blitt lei av den evige kranlingen og sytingen i disse musikktrådene. Har ikke sett maken til steinkasting i egne glasshus og offtopic av mange brukere. jarmos kloke ord og regler heretter, les mine lepper: Nr. 1 Ikke post i tråder hvor det diskuteres om musikk du ikke liker i det hele tatt. Nr. 2 Husk, musikk er som mat, noen liker fisk, noen kjøtt og noen ingen av delene men alle har rett til å diskutere om sakene. Nr. 3 Vær saklig og høflig i musikkdelen og forumet ellers. Personangrep ol. vil føre til ferie og warn. Nr. 4 Jeg kommer til å bruke mer tid på dere og svinge pisken oftere hvis nødvendig. Nr. 5 Retningslinjene og nettetiketten er ikke til pynt. Bruk tid til selvstudier av disse. Nr. 6 Les mine kloke ord en gang til.. Mvh Ex-DJ jarmo ps. noen poster slettet.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Bra tiltak Jarmo, men blir det ikke litt vel restriktivt at man ikke skal få komme med negative meninger om et band, særlig hvis diskusjonen handler om hvorvidt musikken er bra eller ikke? Det er latterlig å disse i for eksempel trance-tråden, den er jo ikke til for folk som ikke liker trance. Noen negative meninger bør det dog være åpning for selv på musikkforumet - det er fortsatt diskusjon.no det er snakk om. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg synes dette albumet var veldig kjedelig. Det er lite variasjon og veldig forutsigbart. Omtrent like bra/dårlig/kjedelig som Dance of Death. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ok, skjønner at folk har forskjellig smak, etter min mening er ikke A matter of life and death et optimalt album. Albumet mangler 2-3 ordentlige "hiter". Albumet har et bra gjennomsnitt på sangene, bra gjennomført. Hvis du tenker på mye av pop sjangerene så er det en sang som er bra, resten er bare laget fort og dårlig for å samle et antall sanger til et album. Jeg ga dette albumet en 4'er, ja jeg er maiden fan. Jeg holder for 4 'eren enda. Legger til at maiden sine sanger omtrent alltid blir bedre jo mer du hører på, Pussig det der. Må ha noe med kvaliteten på sangene + bra gjennomført. Men skal si meg enig at noen sanger blir litt lett og forutsi, men det har det vel vært gjennom hele maiden historien, har det ikke? Kanskje det er faktisk det som har gjort de så store og ikke glidd ut på noen feilspor. Dog var de littt ute å kjørte i 90 tallet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg ser for meg at dette ikonet av et band gir ut sin siste utgivelse når de nærmer seg 75. Det er mulig at vokalen til Bruce ikke holder mål da, men musikken holder sikkert et akseptabelt nivå. Jeg mener, Iron Maiden har tross alt ikke utviklet seg noe særlig siden 1982, så hvorfor skal bandet utvikle seg så meget mer til 2030? Egentlig er ikke utvikling så nøye når det snakkes om band som Iron Maiden, Slayer, AC/DC, Motörhead eller DarkThrone. Det handler mye mer om følelse, atmosfære og identitet. Det at identiteten er 100 % intakt kan sikkert diskuteres av noen som aldri har hørt om Iron Maiden, men for oss som kjenner bandet og dets historie hersker det ingen tvil om hvilket band vi hører når første tone dukker opp i den ene enkle låten på A Matter Of Life And Death. Resten av albumet består av sanger som varierer mellom 5.07 og 9.24 minutter - bandet gjør det dermed ikke enkelt for den gjengse lytter. For de av oss som derimot holder knapper på mesterverk som Rime Of The Ancient Mariner, Powerslave, Hallowed Be Thy Name og To Tame A Land, ender A Matter Of Life And Death opp som et album hvor alle våre heavy metal våte drømmer blir tilfredsstilt. Vi får soloer, flotte breaks, tradisjonell heavy metal, en bass som kan høres gjennom den tykkeste tåke og en vokal som kanskje ikke holder 1985-mål, men som allikevel innehar en personlighet og identitet vi kjenner igjen med tårer i øynene. Personlig kunne jeg tenkt meg at Bruce holdt seg på et litt lavere tonenivå, men når albumet spilles for n-te gang, reagerer jeg ikke så mye på det. Han klarer tross alt å holde tonene, selv om han nok må presse seg mer enn for 21 år siden. Albumet består av mange kongelåter, men for meg er særlig For The Greater Good Of God og avslutningslåten The Legacy to høydepunkter. Legg også merke til at de er de to lengste låtene på albumet. Bruce synger på en barnlig men temmelig ironisk måte i innledning av The Legacy, og skaper med dette en ny dimensjon på en allerede legendarisk stemmeprakt. Tematikken i lyrikken er i all hovedsak krig. Og når coveret gjenspeiler dette på en aldeles fortreffelig måte, ja da er det vel bare å komme Out Of The Shadows, ta å Run To The Hills og anskaffe seg denne overraskende heavy metal triumfen. Og det som er det beste med A Matter Of Life And Death er at albumet blir bedre og bedre for hver gjennomlytting. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Og det som er det beste med A Matter Of Life And Death er at albumet blir bedre og bedre for hver gjennomlytting. 6798687[/snapback] Bortimot 100% enig her Bitex, spesielt det siste. For meg begynte plata på ein 4'er, men er no oppe i ein god 5'er etter nokre runthroughs. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Syns plata var ganske amatøraktig. Utrolig dårlig produksjon egentlig. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Nei, dette var kjedelige greier. Noen fete riff og partier, men thats it. Bruce Dickinsons stemme er elendig, power-metal så det holder, huff og huff. 6760086[/snapback] Bruce Dickinsons stemme er fantastisk, og de klassiske rockebandene er et perfekt eksempel på hvordan god rock skal være. Power metal? Så vidt jeg vet, er Iron Maiden vanlig heavy metal, som kombineres med progressive metal etter Brave new World. Edit: Dickinson er den beste vokalisten 'Maiden har hatt, med Blaze Bailey på en god 2. plass. Endret 4. september 2006 av superseven Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nei, dette var kjedelige greier. Noen fete riff og partier, men thats it. Bruce Dickinsons stemme er elendig, power-metal så det holder, huff og huff. 6760086[/snapback] Bruce Dickinsons stemme er fantastisk, og de klassiske rockebandene er et perfekt eksempel på hvordan god rock skal være. Power metal? Så vidt jeg vet, er Iron Maiden vanlig heavy metal, som kombineres med progressive metal etter Brave new World. Edit: Dickinson er den beste vokalisten 'Maiden har hatt, med Blaze Bailey på en god 2. plass. 6801248[/snapback] Dickinsons stemme er ikke så veldig bra. Såklart vet jeg at Maiden speller heavy metal, tror du jeg har ræva oppi hode? Men stemmen til Bruce Dickinson låter power metal så det holder. Hail Di'Anno. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Å si at Dickingson er en dårlig vokalist, blir ganske feil. Men dere kan godt si at dere ikke liker måten han synger på. Veldig enig med Bitex, meget bra fortalt. Til slutt vil jeg nevne at jeg synes A Matter Of Life And Death blir bedre for hver dag som går .. Nå har jeg hatt den i 1 uke og to dager og det er bedre nå en da jeg hørte igjennom det første gang. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Egentlig er ikke utvikling så nøye når det snakkes om band som Iron Maiden, Slayer, AC/DC, Motörhead eller DarkThrone. Det handler mye mer om følelse, atmosfære og identitet. Det at identiteten er 100 % intakt kan sikkert diskuteres av noen som aldri har hørt om Iron Maiden, men for oss som kjenner bandet og dets historie hersker det ingen tvil om hvilket band vi hører når første tone dukker opp i den ene enkle låten på A Matter Of Life And Death. At det ikke er tvil om at det er Maiden er jeg enig i, og at følelsene musikken skaper er viktigst er jeg også enig i. Er vel der problemet mitt med de to siste Maiden skivene liggger. Virker som de fleste har fått et veldig feil inntrykk av meg, siden jeg rangerer Iron Maiden veldig høyt på min liste over favorittband og selvfølgelig da liker de veldig godt. Men det hjelper likevell ikke at jeg liker bandet når de i mine øyne kommer ut med et album som det virker som er spikret sammen grunnet at fansen forventer en ny utgivelse. Slayer kom med et nytt album nå, det gikk litt tilbake til oldschool sakene sine, og låt mye bedre enn det har gjort på lenge. Motörhead kom nettop ut med et album som er et av de beste de noengang har gitt ut, men identisk til alt annet er det ikke, det er også følelser tilstede("God was never on your side" <- det er følelser). Darkthrone sitt siste album var et eksempel på at man kan ta 19 steg tilbake og to til siden, og forsatt holde seg tro til musikken. Hvor er følelsene i det nye Maiden albumet? Resten av albumet består av sanger som varierer mellom 5.07 og 9.24 minutter - bandet gjør det dermed ikke enkelt for den gjengse lytter. For de av oss som derimot holder knapper på mesterverk som Rime Of The Ancient Mariner, Powerslave, Hallowed Be Thy Name og To Tame A Land, ender A Matter Of Life And Death opp som et album hvor alle våre heavy metal våte drømmer blir tilfredsstilt. At låtene varer lenge er ikke et problem for meg, og sikkert ikke for de andre Maiden fansene her, siden de er jo det, maiden fans. Rime Of The Ancient Mariner - check Powerslave - check Hallowed Be Thy Name - check To Tame A Land - kjedelig Men A Matter of Life and Death tilfredsstiller likevell ikke en halv våt drøm, reisning og alt annet som burde følge med er rett og slett ikke tilstede Vi får soloer, flotte breaks, tradisjonell heavy metal, en bass som kan høres gjennom den tykkeste tåke og en vokal som kanskje ikke holder 1985-mål, men som allikevel innehar en personlighet og identitet vi kjenner igjen med tårer i øynene. Personlig kunne jeg tenkt meg at Bruce holdt seg på et litt lavere tonenivå, men når albumet spilles for n-te gang, reagerer jeg ikke så mye på det. Han klarer tross alt å holde tonene, selv om han nok må presse seg mer enn for 21 år siden. Å spikre sammen en plate med soloer, breaks, tradisjonell heavy metall og basslinjer som vi har ørten ganger før er ikke så veldig imponerende. At de har kokeboken intakt er det ikke tvil om, de mangler bare kjærligheten til musikken. Og at Bruce synger så bra som du mener er selvfølgelig en personlig sak, men for meg virker det ikke som mannen klarer å synge noe utenom høye lyse toner lenger, alt av introer har jo han ødelagt til de grader. Albumet består av mange kongelåter, men for meg er særlig For The Greater Good Of God og avslutningslåten The Legacy to høydepunkter. Legg også merke til at de er de to lengste låtene på albumet. Bruce synger på en barnlig men temmelig ironisk måte i innledning av The Legacy, og skaper med dette en ny dimensjon på en allerede legendarisk stemmeprakt. Dette blir vanskelig for meg å si noe på da dette er bare din vurdering av albumet, eneste er dette med introen på The Legacy. Dette er en av sangene(og introene) som fikk meg til å lure på hvem som har stjelt stemmen til Bruce. Og gitar lyden på introen der er pindø ikke god et halvt sekund. Tematikken i lyrikken er i all hovedsak krig. Og når coveret gjenspeiler dette på en aldeles fortreffelig måte, ja da er det vel bare å komme Out Of The Shadows, ta å Run To The Hills og anskaffe seg denne overraskende heavy metal triumfen. Og det som er det beste med A Matter Of Life And Death er at albumet blir bedre og bedre for hver gjennomlytting. Her igjen skal jeg ikke skrive noe generelt om det du sier, jeg vil bare fraråde alle om å ikke høre på Bitex på akkurat dette punktet. Med tanke på hvilken tråd jeg er i noe skriver jeg nederst at selvfølgelig er alt jeg nå har skrevet min personlige mening, og er på ingen måte en slags fasit, bare et forsøk på å forklare deler av ting jeg tidligere har sagt. Endret 4. september 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg påstår ikkeno, bare sier min mening Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Uff, skulle aldri ha skrevet påstår da det ikke var intensjonen i min tekst heller, skal redigere det no. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Nei, dette var kjedelige greier. Noen fete riff og partier, men thats it. Bruce Dickinsons stemme er elendig, power-metal så det holder, huff og huff. 6760086[/snapback] Bruce Dickinsons stemme er fantastisk, og de klassiske rockebandene er et perfekt eksempel på hvordan god rock skal være. Power metal? Så vidt jeg vet, er Iron Maiden vanlig heavy metal, som kombineres med progressive metal etter Brave new World. Edit: Dickinson er den beste vokalisten 'Maiden har hatt, med Blaze Bailey på en god 2. plass. 6801248[/snapback] Dickinsons stemme er ikke så veldig bra. Såklart vet jeg at Maiden speller heavy metal, tror du jeg har ræva oppi hode? Men stemmen til Bruce Dickinson låter power metal så det holder. Hail Di'Anno. 6801294[/snapback] "Låter power metal så det holder"? Når fikk power metal artist monopol på høye vokaler? Så vidt jeg vet er det bare vokalisten i Helloween som har en stemme som minner om stemmen til Bruce Dickinson. Dickinson har spilt en veldig viktig rolle for Iron Maiden. BTW: Paul Di'Anno er ikke halvparten så dyktig som Bruce Dickinson. Endret 4. september 2006 av superseven Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Jeg syns ikke man bør dra inn personangrep i noe sånt som dette. La folk ha meningene sine. Man trenger ikke kalle hverandre homo og sperme i nesen bare fordi man er uenig. Musikksmak er ekstremt individuellt. Jeg blir ikke vill og gal av sinne bare fordi noen sier de ikke liker plata jeg liker. Jeg hører ikke på musikk basert på hva andre mener om musikken uansett, så da gidder jeg hvertfall ikke fyre meg på folk som er uenig. Endret 4. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Synns det nye Maiden albumet er gjevnt over greit. Noe som jeg desverre har lagt merke til er at sanger som "different world" og "pilgrim" er gode i starten, med det mener jeg at det holdes et godt tempo,men så kommer det trege og upassende refrenget og ødelegger sangen Endret 7. september 2006 av s¤p¤1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 jeg er litt enig med s¤p¤1. Jeg synes refrenget i Different World" ødelegger hele låta. Det passer enkelt og greit ikke helt. Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Ah, kjøpte plata igår. Minner meg veldig om Brave New World. Like genialt som alltid. Orgasme for ørene. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 jeg er litt enig med s¤p¤1. Jeg synes refrenget i Different World" ødelegger hele låta. Det passer enkelt og greit ikke helt. 6820814[/snapback] Different Worlds og These Colours Don't Run har litt merkelige refreng synes eg. Resten av albumet er knall, men dei to første spora har ikkje heilt gått heim hos meg enno.. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 jeg er litt enig med s¤p¤1. Jeg synes refrenget i Different World" ødelegger hele låta. Det passer enkelt og greit ikke helt. 6820814[/snapback] Different Worlds og These Colours Don't Run har litt merkelige refreng synes eg. Resten av albumet er knall, men dei to første spora har ikkje heilt gått heim hos meg enno.. 6820980[/snapback] Ja, de refrenga passet ikke inn i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå