-Lasse Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Egentlig litt enig der.. Min liste. Iron Maiden - 2 Killers - 3 Number of the beast - 5 Piece of Mind - 5 Powerslave - 5 Somewhere in time - 5 Sev. Son - 6 No prayer for the dying - 4 Fear of the dark - 5 The X factor - ? Da nesten alle sangene er ganske ukjente Virtual XI - 4, dere tar litt hardt i når dere gir denne en strak ener..synes faktisk at noen sanger der er bra jeg. Brave new world - 6, hørte noen at jeg sa denne er en fryd for øret ^^ Dance of death - 5 A matter of life and death - 4, Mange middels gode sanger her, ingen som skiller seg veldig godt ut, men må si at jeg synes For the greater good of god er ganske bra. Desverre ingen stor hit på denne platen, men et helt ok kjøp. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Bestem deg nå Eyvindr. Her gir du skiva 3 og nå gir du den en ener? Iron Maiden - 2 Killers - 2 Number of the beast - 5 Piece of Mind - 6 Powerslave - 5 Somewhere in time - 6 Sev. Son - 5 No prayer for the dying - 4 Fear of the dark - 5 The X factor - 1 Virtual XI - 1 Brave new world - 6 Dance of death - 6 A matter of life and death - 3/4 (har ikke hørt nok til å bestemme meg) 6770615[/snapback] Da hadde jeg ikke hørt nokk, kunne være noen av sangene vokste, men det gjorde de pinadø meg ikke, skit album uten like fant jeg ut. Ble bare dårligere og dårligere for hver gjennomlytting. Men vi kan bli enig om at vi er uenig og din mening er feil? Edit: Og Bruce har aldri klart å nå opp til Dianno, før i min spede begynnelse med Maiden mente jeg også at "Bruce r knall lizm", men etter jeg hadde satt meg nokk inn i de tidligere verkene fant jeg fort ut hvor feil jeg hadde tatt. Endret 30. august 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Men vi kan bli enig om at vi er uenig og din mening er feil? Edit: Og Bruce har aldri klart å nå opp til Dianno, før i min spede begynnelse med Maiden mente jeg også at "Bruce r knall lizm", men etter jeg hadde satt meg nokk inn i de tidligere verkene fant jeg fort ut hvor feil jeg hadde tatt. 6772083[/snapback] Da kan vi samtidig bli enig om at en klump menstrasjonsblod har bedre gehør enn deg. Og du. Til og med Dianno har sagt at Bruce er en bedre vokalist. Det blir litt som om du skal si at en som vinner et løp er dårligere enn taperen, fordi du liker tapere best, selv om tapere tilstår at vinneren er bedre enn han. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Driter vel hundre søtten i om Bruce synger teknisk bedre, Dianno har en mye feitere stemme. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Syns det er fullstendig tåpelig å kritisere bandet for typen vokal (power metal) når de har hatt samme vokalisten i 25 år Da liker man rett og slett ikke musikkstilen eller bandet, og hvorfor bry seg med det da? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Driter vel hundre søtten i om Bruce synger teknisk bedre, Dianno har en mye feitere stemme. 6772352[/snapback] Amen! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Syns det er fullstendig tåpelig å kritisere bandet for typen vokal (power metal) når de har hatt samme vokalisten i 25 år Da liker man rett og slett ikke musikkstilen eller bandet, og hvorfor bry seg med det da? 6772408[/snapback] For å følge i tlz sine fotspor: Amen! Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Men fette heller da, har jeg sagt at jeg ikke liker Bruce? Liker ikke de to siste skivene, og liker ikke blaze perioden, ergo liker jeg Bruce. Men forsatt tycker jeg att Dianno gruser han. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Men fette heller da, har jeg sagt at jeg ikke liker Bruce? 6772694[/snapback] Nope, men det har vært mang et argument mot Maiden som renner ut i at folk her på forumet ikke liker han. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Argument? (Og "bilder" bruker du også tidliger ser jeg.) Hva er du prøver på? Å vinne en diskusjon rundt SMAK, tror du at hvis du kommer med nok argumenter for Bruce og i mot DiAnno så vil vi begynne å like Maiden anno Bruce? Som jeg alltid har sagt, å disktuere hvor bra musikk er egentlig fulstendig meningsløst da det overhode ikke kommer noen som helst fornuftig(konklusjon) ut av det. Bare masse folk som skriker sin "menings"(dvs. musikksmak) i trynene på hverandre.. Men for all del, det kan jo være gøy... haha For å snakke om noe mer relevant(og ikke minst kaste ut min smak ang. noe): Har fått litt sansne for sangen Rainmaker, videon er også kult. Kommer noen til å ta dette som en mening/påstand og vil komme vil utfordre meg til diskusjon må jeg desverre meddele at jeg har ingen interesse av å forsvare meg eller meningen min(musikksmaken min) her. Er egentlig ikke noe poeng å lage en slik tråd på dette forumet. Folk som liker Maiden tørr ikke si det, fordi de blir flamet, eller så lar de være fordi det ikke er "kult". Jeg har ikke hørt noe særlig av skiva, men det jeg hørte virket litt mer speiselt enn resten av maiden. Men jeg tror denne skiva kommer til å bli bedre å bedre i mitt hode. 6762870[/snapback] Iron Maiden er egentlig drittpopulært og de fleste steder er det omvendt. (Man bør IKKE snakke piss.) Når en gjeng med folk som føler bandet er overvurdert endelig får frihet til å si sin ærlige mening om bandet et sted siden de som ikke liker bandet er i flertall så er det vel naturlig å tro at det kommer en slik reaksjoner. La oss kalle det "frustrasjon-over-oppskrytthet"-syndromet. (Band som har vært "offer" for samme her på forumet er jo både PF og Metallica. Blir stadigvekk kalt oppskrytt. ) Endret 30. august 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Argument? (Og "bilder" bruker du også tidliger ser jeg.) Hva er du prøver på? Å vinne en diskusjon rundt SMAK, tror du at hvis du kommer med nok argumenter for Bruce og i mot DiAnno så vil vi begynne å like Maiden anno Bruce? 6773167[/snapback] Hvorfor kommentere meg isteden for f.eks Eyvindr? Argumentene hans er ikke mer håndfast enn det mine er. Ord mot ord begge deler. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Argument? (Og "bilder" bruker du også tidliger ser jeg.) Hva er du prøver på? Å vinne en diskusjon rundt SMAK, tror du at hvis du kommer med nok argumenter for Bruce og i mot DiAnno så vil vi begynne å like Maiden anno Bruce? 6773167[/snapback] Hvorfor kommentere meg isteden for f.eks Eyvindr? Argumentene hans er ikke mer håndfast enn det mine er. Ord mot ord begge deler. 6773184[/snapback] Tja, det jeg skriver gjelder vel i like stor grad Eyvindr, utenom at utalelse som "Vi kan være enig om at vi er uenige og din mening er feil?" _åpenbart_ er ironiske.... Uansett, gjelder i like stor grad han som hvem som helst.... Som bringer meg til noe annet ang deg(). Du har en tendens til å "stakkarsfisere" deg på forumet her. "Buhu jeg kan ikke like Maiden" eller "ooh nå skal TLZ hakke på meg". .... nei f.... hva er det jeg gjør? Her har jeg jo en sjangse til å få ting tilbake til gamledager. Ignorer det som står ovenfor. Jo her skal du høre! JEG QOUTER IKKE Eyvindr for han er ikke teit.... I MOTSTNING TIL... deg. !1 HAhaha! *flame flame* (Beklager, jeg er bare i latterlig useriøst humør i dag. Har plagd allemann jeg har vært borti i dag. ) Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Wiiii, jeg er ikke teit! *Synge og være glad* Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Som bringer meg til noe annet ang deg(). Du har en tendens til å "stakkarsfisere" deg på forumet her. "Buhu jeg kan ikke like Maiden" eller "ooh nå skal TLZ hakke på meg". 6773214[/snapback] Jeg har da aldri gjort det. Har alltid likt maiden og kommer til å fortsette med det. Men jeg har lagt merke til at folk har en tenends til å bli flamet om de sier de liker f.eks maiden eller metallica. Har heller ikke klagd på at du hakker på meg, folk har bare en tenends til å ta andres ord for god fisk, men ikke mitt. edit: Og du tror det jeg skrev om mens-blod var seriøst? Goddamn :-| Endret 30. august 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Darn! Den "nei f..." skulle være FØR "Som bringer meg til noe annet ang.." jajaj... Jeg tror jeg er litt (over)trøtt. Tror ikke jeg har skrevet et rekke med innlegg av så lav kvalitet på lenge. Men håper det hadde bittelitt "nytte"(fks. var bittelitt morsomt). Forøvrig kunne jeg forsatt godt tenkt meg på maiden-konserten i vinter, men har ikke biletter. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Wiii, jeg har biletter, det hadde jeg forrige gang de var her også, kjekt. Og jeg fant inlegget underholdende, så legg deg med god samvittighet. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Morroklumpen :!: Ikke mye som er mer fengende å høre Maynard skrike ut "PRYING OPEN MY THIRD EYE" x. 11. 6766478[/snapback] Om du tror jeg tullet, må du nok tro igjen. Jeg skal si at den nye maiden skiva hittil ikke virker helt kanon i mine ører. Men jeg føler på meg at den kommer til å vokse endel. Snabben: Ja, de to låtene er av ypperste kvalitet. Men hvorfor skrev du det til meg? Jeg har da ikke noe imot Iron Maiden, det er favorittbandet mitt. 6766925[/snapback] Hehe, sangene handler om å stå på uansett, og ikke ta på seg en maske (burde kanskje referert til Phantom of the Opera) fordi noen flamer eller er idioter Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Får kaste meg på evalueringen av plater jeg også Iron Maiden - 6 Killers - 6 Number of the beast - 5 Piece of Mind - 6 Powerslave - 6 Somewhere in time - 6 Sev. Son - 5.5 No prayer for the dying - 4 Fear of the dark - 3 The X factor - 4 Virtual XI - 4.5 Brave new world - 4.5 Dance of death - 4 A matter of life and death - 6 Lord of the Flies, Sign of the Cross, Man on the Edge, Futureal, When Two Worlds Collide, The Educated Fool, Wasted Years, Virus (!!) er sanger jeg syntes er helt fantastiske ,men som ofte blir oversett og bortglemt, undervurdert. (Dette er ikke mine favoritt sanger men de er helt klart i topp siktet). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Hehe, hvis jeg ser en kar som står og hater, vet jeg hvem jeg skal gå bort og hilse på, Eyvindr (just kidding). Har ikke hørt plata selv enda (kjøper den imorra), men har lest gode anmeldelser jevnt over i aviser. Dagbladet bruker jo en av Scream-karene som metal-anmelder, så de er "kvalifisert" syns jeg. Det er nettopp det at de holder seg til samme stilen som gjør de spesielle. Der andre gamle band prøver å fornye lyden, høres mere emo eller techno eller blues ut, holder Maiden seg til samme gamle gallopptakter, gode melodier, gnistrende doble gitarsoloer og feite gitarharmonier, masse rytmeskifter og litt småprogga takter. Sånn sett stikker de seg jo faktisk ut fra mengden og er ganske unike. Tropper opp på Valhall i november for å rope "Maiden, Maiden, Maiden" akkurat som de siste 2 årene. The X Factor kjøpte jeg når den kom, den er ikke så ille. Det er mye gode låter, bare uvant med Blaze på vokalen. Han er ikke noen dårlig vokalist, men synger endel mørkere enn Bruce. De bruker minst 1 av Blaze-låtene i livesettet nå, Sign of The Cross er en av dem. Lang, episk sak. Endret 31. august 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg synes nå tråden ble interessant etter at Nyhus begynte postingen sin. Selv om det ikke akkurat er en ren diskusjon om A Matter of Life and Death, så er det en Maiden-diskusjon med litt usaklighet. Akkurat som forventet, igrunnen. Har ikke hørt så mye på den nye skiva, men det høres ikke så veldig ille ut. Endret 1. september 2006 av Fisker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå