F.Mackey Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg er også drittlei "number of the feast" og "the snooker", men er da enormt mange sanger de ikke spiller live som kunne ha spilt en gang eller to til mener jeg. Jeg hadde ikke blitt sur hvis jeg fikk høre "brave new world" og "phantom of the opera" for å si det sånn. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Phantom of the Opera spilles vel hvert år hver gang? Nesten i alle fall. Endret 7. oktober 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ah, så fett at de spiller masse nye låter nå! Blir litt kjedelig å BARE høre number of the beast og "best of"-låtene deres hver eneste gang de kommer til Norge. Nå har de jo gitt ut DVD'r med best of-sett (Rock in Rio), best of-samleplater og liveplater med ENDA mere best of-materiale. På tide å få ferskere låter inn i settet også syns jeg. Og det syns sikkert Harris & Co også. Tror de er litt pisslei av å spille The Trooper for 10000000. gang. Trivium har jeg hørt fint lite om eller med..får vel sjekke hva det er forno så det ikke blir så kjedelig å høre på oppvarmingsbandet denne gangen. 7018193[/snapback] Trivium eier Maiden, gled deg til oppvarmningsbandet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Uansett er ikke dette et typisk best-of sett, og det skåler jeg for. Den forrige turneen var "best of obscure old songs" man ikke hadde hørt på 25 år live. De kan rett og slett ikke bare leve på gamle låter i 10 år til..må jo dra inn litt nye ting også for oss som har sett dem flere ganger på rad. Ville jo vært trist for fansen back then hvis de unnlot alle platene de lagde etter Number of the Beast på 80-tallet, og bare spilte låter fra IM, killers og NOTB. F.eks. på Somewhere in Time-turneen dro de inn nesten ALLE låtene fra SIT. Det var jo uhørt, for da fikk de ikke tid å spille 2 minutes 2 midnight!! HHYYYL, lizzzm. 7th son, samme. Masse nye liveklassikere som har dukket opp fordi de har turt å dra inn låter fra nye plater i settene gjennom årene. Endret 7. oktober 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Den forrige turneen var "best of obscure old songs" man ikke hadde hørt på 25 år live. De kan rett og slett ikke bare leve på gamle låter i 10 år til.. Jo, det kan de! Det gamle er best! Og den forrige konserten de hadde her i Norge er den konserten jeg har kost meg mest med noensinne. Endret 7. oktober 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Trivium eier Maiden, gled deg til oppvarmningsbandet. 7019513[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 "Tell me whaaat you can hear, and then tell me what you seee, everybody has a different way to vieeeew the woorld" Orgasme for ørene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har høyrt på albumet eit par dagar no og er faktisk positivt overraska. Mi interesse for Maiden har aldri tatt av, har veldig mykje av musikken, men det har alltid vært for likt. Stemma til vokalisten og riffene har eg vanskeleg å skilje frå song til song. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Negative er dere, nesten alle samen. "Maiden driver og kverner rundt det damme gamle flisespikkeriet heeeeeeele tiden" -blææææh... For min del er dette det beste albumet av Maiden jeg har hørt hittil (med unntak av Brave New World). Jeg kan sverge på at det svartnet for meg et lite øyeblikk første gang jeg hørte The Reincarnation of Benjamin Breeg (litt ljug, men bare så dere skjønner hvor jeg vil). Samme med The Longest Day, Bruce svikter ALDRI. Ehm, når jeg tenker meg litt om, så hendte jo det i sangen "Montsègur" på Dance of Death- albumet... Men det er eneste gangen!! De av dere som har hørt Bruce sitt soloarbeid skjønner hva jeg mener. Javel, Maiden er der i kjent stil for ørtende gang. Og hva så, jeg liker det faktisk! Når de kommer til Oslo ska jeg fader steike hoppe opp på scenen og rope :"I'm not worthy" mens jeg tilber dem i beste allah-stil!! DET ER KANSKJE EN GRUNN TIL AT DE HOLDER PÅ 30. ÅRET PÅ RAD?!?!?!?! Bare en liten tanke..... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Gjør du det, blir du sannsynligvis most av Bruce sine bodyguards. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Haha, Bruce svikter i Montsègur?? En av de kuleste vokalene der da, måten han synger på i refrenget er raw. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Du skulle vært fan i gamledager, da pleide de alltid å ta masse fans fra den lokale fanklubben opp på scenen til "woooa, woooaaaaaa" delen av Heaven Can Wait. Den spiller de ikke lengre. Kommer alltid springende 10-20 fans ut fra bak scenen midt i den låten på gamle konsertopptak, som hopper og synger i mikrofonen og holder rundt Bruce og Steve. Også springer alle vekk samtidig "on cue" når gitarsoloen starter igjen. Sikkert dritfett for de som var med på det. Endret 15. oktober 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja har lagt merke til det. Må ha vært fett å kunne ta armen rundt Harris og synge med på den Maiden England er en fet konsert. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jadda jadda. Mente kanskje ikke at han "svikter", slik at han synger dårlig eller noe sånt, det jeg mente var at hvis du hører godt etter når han synger refrenget: "at the gates, at the walls, of montseguuur" så hører man at han presser stemmen til det ytterste av hva han faktisk klarer å prestere. Jeg digger jo selv vokalen i de sangene Bruce må ta i litt, for da kommer liksom det virkelige Dickinson-trøkket fram, hvis dere skjønner hva jeg mener. Syns bare at det blir litt mye forn i Montsègur Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jadda jadda. Mente kanskje ikke at han "svikter", slik at han synger dårlig eller noe sånt, det jeg mente var at hvis du hører godt etter når han synger refrenget: "at the gates, at the walls, of montseguuur" så hører man at han presser stemmen til det ytterste av hva han faktisk klarer å prestere. Jeg digger jo selv vokalen i de sangene Bruce må ta i litt, for da kommer liksom det virkelige Dickinson-trøkket fram, hvis dere skjønner hva jeg mener. Syns bare at det blir litt mye forn i Montsègur 7075127[/snapback] Som omtrent alle Run to the Hills live'ne. Han sier det er den vanskligste sangen for han, og det merkes. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Han veksler ofte mellom å bruke en kjempehøy tone på "run FOR your life" og å legge den på samme nivå som resten av setningen..de er redd for å presse stemmen for mye og plutselig risikere og miste stemmen midt i en konsert. Setlista er gjerne satt opp for å ikke ødelegge stemmebåndet de første 3 låtene og så bare kråkesynge seg gjennom resten av konserten. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jadda jadda. Mente kanskje ikke at han "svikter", slik at han synger dårlig eller noe sånt, det jeg mente var at hvis du hører godt etter når han synger refrenget: "at the gates, at the walls, of montseguuur" så hører man at han presser stemmen til det ytterste av hva han faktisk klarer å prestere. Jeg digger jo selv vokalen i de sangene Bruce må ta i litt, for da kommer liksom det virkelige Dickinson-trøkket fram, hvis dere skjønn Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Trur det har med at det går så fort, er ikke lett å presse og synge fort. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Kva for ein T-skjorte frå Play.com bør eg kjøpe? Helst ei som ikkje alle andre har. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Live After Death selvsagt. Feteste maiden coveret noensinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå